Član 1. ovog prijedloga predlaže dopunu stava (2) člana 8, a koji se odnosi na definiranje prava i obaveza sekretara/ice i sekretara s posebnim zadatkom. Dopunom ovog člana jasnije bi se definirale radne obaveze ovih sekretara u smislu rukovođenja određenom institucijom. Nadalje, odgovornosti sekretara definiraju se, pored odluka Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, i zakonskim propisima ili odlukama Predsjedništva BiH.
Prijedlogom se također dopunjuje stav (1) člana 14. Zakona, pri čemu se predlaže dopunjavanje obaveza državnih službenika tako da isti također obavlja i druge zadatke i poslove koji su dodijeljeni od nadležnog organa unutar institucije.
Članom 3. ovog prijedloga vrši se izmjena stava (2) člana 21. važećeg zakona kojim se definiraju način i medijski prostori za javno oglašavanje. Važećim zakonom propisano je da se javno oglašavanje, tj. objava javnih oglasa. vrši u tri domaća sredstva javnog informisanja koja su dostupna širom BiH i na službenoj stranici Agencije za državnu službu BiH. Predložene izmjene sugeriraju izmjenu medijskih prostora za objavu javnih oglasa, tj. modernizaciju istog, pri čemu se sredstva javnog informiranja mijenjaju službenom stranicom institucije koja objavljuje oglas te najmanje dvije društvene mreže u širokoj upotrebi u BiH. Ovim članom dodatno se izmjenjuje i stav (4) člana 21. tako da da institucija koja objavljuje javni oglas od sada biva dužna isti objaviti u roku od sedam dana na svojoj službenoj stranici umjesto u dnevnim listovima.
Važeći zakon kroz član 24. definira prava te način formiranja i rada komisija za izbor novih radnika. Ovim prijedlogom spomenutu komisiju ne formiraju samo službenici institucije koja zapošljava novog radnika, već i službenici iz drugih institucija s relevantnim iskustvom. Član 4. ovog prijedloga također dopunjuje član 24. stavom (6) kojim se definira formiranje komisije za sekretara s posebnim zadatkom, a koji samostalno rukovodi nekom upravnom organizacijom. Ovu komisiju formira VMBiH na način da predlaže dva rukovodeća državna službenika iz drugih institucija.
Članom 5. predlaže se potpuna izmjena stava (2) člana 26, a kojim je definiran sadržaj javnog konkursa. Predložene izmjene proširuju ovaj sadržaj tako da isti treba sadržavati stručna testiranja/provjere znanja, profesionalne sposobnosti i kompetencije za obavljanje dužnosti državnog službenika. Važećim zakonom sadržaj konkursa bio je definiran samo kroz javni i stručni ispit.
Prijedlog također, kroz član 6, ograničava definiciju zapošljavanja na određeno vrijeme, pri čemu se istim predlaže brisanje stavova (2) i (3) člana 28a. koji definiraju period zapošljavanja na određeno vrijeme te prava i nadležnosti institucije i Agencije.
Važećim zakonom, kroz stav (5) člana 29, definirano je upražnjavanje radnog mjesta narednim uspješnim kandidatom s rezervne liste u slučaju nezadovoljavajuće procjene rada ili drugih zakonskih razloga. Predložene dopune sugeriraju jasnije definiranje zakonskih razloga tako što dodatno uključuju i napuštanje institucije kao isti. Predložena je i dopuna ovog člana stavom (6) koji ukida probni rad za osobe koje su već bile državni službenici u momentu zapošljavanja, izuzev za sekretare s posebnim zadatkom.
Članom 8. ovog prijedloga predlaže se izmjena člana 30. važećeg zakona tako da se ocjena rada ne vrši svakih šest mjeseci, već jednom godišnje, što je definirano kao redovna ocjena. Predložena je i definicija vanredne ocjene, koja se vrši tri mjeseca nakon jedne negativne ocjene. Usvajanjem ovog prijedloga, stav (7) člana 30. upotrebu rezultata ovih ocjena više ne bi definirao i za interne premještaje, tj. ista bi bila potrebna samo za unapređenje državnih službenika.
Prijedlogom se također predlažu izmjene stavova (2) i (3) člana 34, a koji definiraju obaveze sekretara s posebnim zadatkom. Izmjene se odnose na imenovanje ovih sekretara, koje prijedlogom više ne vrši institucija, već VMBiH ili druga institucija po potrebni na period od pet godina. Također, ovi sekretari, kako je prijedlogom sugerirano, mogu biti imenovani na više uzastopnih mandata.
Stav (3) definira pojam posebnog zadataka, a predložene izmjene definiraju da su to dužnosti i ciljevi koje sekretar mora ispuniti u skladu sa zakonskim ili drugim aktom.
Izmjena člana 52. važećeg zakona vrši se kroz član 10. ovog prijedloga, a koji se odnosi na naknade. Prijedlogom je utvrđeno da državni službenik nema pravo na otpremninu ukoliko izgubi status, osim ako je zakonom koji uređuje oblast plata i naknada drukčije propisano.
Članom 11. ovog prijedloga predlažu se izmjene prva tri stava člana 55. važećeg zakona, kojim se definira disciplinski postupak. Predložene izmjene reguliraju, između ostalog:
-
Pravo osobe koja ima saznanje o bilo kakvoj povredi službene dužnosti i učiniocu da podnese disciplinsku prijavu instituciji ili nadležnom organu
-
Istraživanje navoda, koje izvršava nadležna institucija radi utvrđivanja činjenica, te disciplinske odgovornosti prijavljenog službenika
-
Način te težinu disciplinske mjere i postupka.
Ovim stavovima predloženo je da se, ovisno o težini povrede, može provesti lakša i teža disciplinska mjera, pri čemu lakša uključuje izricanje pisanog ukora, opomene ili smanjenja plate za 10%, dok težu izriče Agencija nakon što provede disciplinski postupak. Nadalje, ovaj postupak i mjere vode i izriču nezavisne disciplinske komisije – interna komisija institucije i disciplinska komisija Agencije, a čiji članovi imaju pravo na naknadu za svoj rad u istim.
Također je predloženo da se svi navedeni postupci vode u skladu s propisima ovog zakona te da se protiv konačne odluke o lakšoj disciplinskoj mjeri ne može voditi sudski spor.
Član 58. važećeg zakona mijenja se članom 12. ovog prijedloga tako da državni službenik može biti suspendiran nakon potvrde njegove optužnice umjesto nakon donošenja naredbe za provođenje istrage.
Prijedlogom zakona također se predlažu izmjene člana 59, koji regulira pitanje vođenja kadrovske politike. Ovom članu, kroz ovaj prijedlog, dodaju se četiri stava koja reguliraju pitanja stvaranja i sporovođenja kadrovskih planova, kao i način izrade i sadržaja te nadležnosti.
Član 14. ovog prijedloga vrši izmjene u članu 60. važećeg zakona tako što predlaže da stav (4) propisuje da kadrovski plan izrađuju jedinice institucije, a koji odobrava rukovodilac. Ovaj plan dostavlja se Agenciji te se sprovodi u skladu s ovim zakonom.
Predložene su također izmjene člana 62. na način da se tačkom 2a stava (2) propisuje da je, pored pomaganja institucijama u sprovođenju njihove kadrovske politike, organizacionog razvoja i pri uspostavljanju informacionog sistema za ljudske potencijale, Agencija dužna voditi modul zapošljavanja i registra s podacima iz novog člana 62a ovog zakona.
Stav (6) ovog člana dopunjen je frazom “modul zapošljavanja” te se predlaže elektronsko prikupljanje podataka i dokumentacije potrebne za sprovođenje određenog oglasa/konkursa tokom prijava.
Članom 16. ovog prijedloga predlaže se dopunjavanje važećeg zakona članom 62a, a kojim je definirano uspostavljanje registra zaposlenih u državnim službama. Registar zaposlenih predstavlja kadrovsku evidenciju zaposlenih kojom upravlja Agencija u saradnji s institucijama te čini jedan od modula informacionog upravljanja ljudskim potencijalima. Ovaj registar također služi za upravljanje kadrovima te za druge potrebe, vodi se u elektronskoj formi informatičke baze podataka te se u njemu vode podaci za državne službenike i druge zaposlene. Registar, osim ličnih informacija o službenicima i zaposlenima, sadrži i sve neophodne informacije o institucijama te njegovo vođenje, uspostavljanje, dostavljanje te korištenje njegovih podataka regulira VMBiH.
Predlažu se također izmjene u stavu (1) člana 63. važećeg zakona, kojim se predlaže da je odbor državne službe za žalbe također, u skladu s ovim i drugim zakonom, odgovoran za razmatranje svih konačnih odluka institucija ili Agencije, osim u slučaju finansijskih potraživanja državnog službenika od institucije. Predložena je i izmjena stava (4) ovog člana na način da isti više ne regulira pitanje trajanja mandata članovima ovog odbora, već da regulira njihovo razrješenje u slučaju ostavke, navršavanja propisane starosne dobi ili godina staža, nesposobnosti za rad, počinjavanja krivičnog djela ili gubljenja/sticanja drugog državljanstva.
Članom 18. ovog prijedloga uređuje se član 63a tako da se iz istog uklanja tačka c).
Član 19. Prijedloga propisuje izmjenu riječi “ispit” u riječ “test”, s prikladnim padežom u cjelokupnom tekstu zakona.
Stupanje na snagu propisano je članom 20. Prijedloga, osmi dan nakon objavljivanja u Službenim novinama BiH.
Fotografija: Dnevni avaz