Pitanje: Segmedina, kćeri Bosanska, de mi odgovori iskreno, Zašto mi nedate borački dodatak kao pripadniku ARBiH, dok u RS njihov vojnik/agresor to pravo ima i to na mjesečnom nivou. Riješi to kćeri il napusti politiku.
Pitanje: Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH, kao i ostalih reformskih procesa u BiH.
Pitanje: Smatrate li da će usvajanje ovog Zakona doprinijeti izvozu domaćih proizvoda (deterdženata i slično) na inostrano tržište?
Odgovor:
Naravno, jer DITA Tuzla proizvodi deterdžente za tržište koji su u potpunosti usklađeni sa ovim Zakonom. (Vidjeti poglavlje IX Zakona). Valja istaći da je u ranijem mandatu Federalnog ministarstva zdravstva bio organiziran okrugli stol o Zakonu o hemikalijama, a koji je podržan i od Evropske komisije. Istom su bili prisutni i predstavnici DITA Tuzle koji su snažno podržali donošenje ovog zakona, ali i neki zastupnici iz ranijeg saziva Parlamenta FBiH.
Pitanje: Da li smatrate da su novčane kazne predviđene Zakonom dovoljno visoke, obzirom na posljedice za životnu sredinu i zdravlje ljudi koje mogu nastati kršenjem odredbi ovog Zakona?
Odgovor:
Smatram da su prekršajne kazne uređene ovim zakonom u potpunosti usklađene sa odredbama novog federalnog Zakona o prekršajima („Službene novine Federacije BiH“, broj 63/14). Čak su propisane i zabrane obavljanja djelatnosti kao zaštitne mjere koje se izriču uz novčanu prekršajnu sankciju, što je dovoljan dokaz da se vodilo računa o eventualnim posljedicama koje mogu nastati za životnu sredinu i po zdravlje ljudi u slučaju počinjenja prekršaja saglasno Zakonu o hemikalijama. Ovdje treba istaći da se i saglasno Krivičnom zakonu Federacije BIH ostavlja prostor za preispitivanje krivične odgovornosti fizičkih lica u slučaju osnovane sumnje da su isti počinioci krivičnih djela iz člana 303.- Onečišćenje okoliša, člana 304.- Ugrožavanje okoliša napravama; člana 305.- Ugrožavanja okoliša otpadom, a koje se može promatrati i u kontekstu Zakona o hemikalijama.