Zašto su od neradne nedjelje izuzete, naprimjer, cvjećare, pekare, suvenirnice i dragstori koji rade 24 sata? Koja je razlika između tih radnika i onih koji rade u trgovini?
Pitanje postavljeno puta: 0Šta će se sve postići uvođenjem neradne nedjelje i kako će se navedeno odraziti na ekonomiju BiH?
Pitanje postavljeno puta: 0Da li će biti omogućen efikasniji inspekcijski nadzor kada je riječ o pružanju usluga putem elektronske trgovine i prodaje na daljinu?
Pitanje postavljeno puta: 1
Haris Silajdžić,
20.10.2024. 12:01:16
član 51 stav 1) Zakona navodi da je trgovac koji obavlja elektronsku trgovinu, obavezan u obliku i na način koji je neposredno i stalno dostupan potrošačima i NADLEŽNIM INSPEKCIJSKIM ORGANIMA, pružiti informacije o svom sjedištu, adresi, ID i PDV broju, ostalim podacima koji su bitni za kontakt. Shodno ovome, inspekcijski organ uvijek može provjeriti na web platformi ili stranici, je li to lice registorovani ili prodaje na crno.
Međutim ovdje ima jedan mali propust u zakonu, te koliko vidim u kaznenim odredbama zakona članovi 127. do 130., NIJE PROPISANA KAZNENA ODREDEBA ZA TRGOVCA UKOLIKO NE POSTUPI PO OVOM ČLANU 51. ZAKONA.
No, ja mislim da će ovaj Zakon stvarno uz postojanje ove obaveze da sve svoje podatke kao trgovac javno istakneš, dovesti do toga da će inspekcija lakše ući u trag onima koji prodaju vrše na crno.
Isto tako u članu 106. Zakona se navodi da će nadležno ministarstvo prikupljati od trgovca podatke o njegovoj trgovačkoj mreži, cijenama, promjenama cijena, zalihama, marži i druge podatke. Ovo će se posebno regulisati Pravilnikom kojeg će ministarstvo donijeti. Ovi podaci isto predstavljaju jako dobru bazu ukoliko će inspekcijski organ imati pristup istom, jer će se svi ti podaci dostavljati ministarstvu u elektronskom obliku, tako da inspekcija može imati dobru pripremu i dobre podatke prije izlaska na teren.
Srdačno,
Haris Silajdžić
Na koji će način potrošači biti zaštićeni kada je riječ o prodaji na daljinu i pružanju usluga putem elektronske trgovine?
Pitanje postavljeno puta: 1
Admir Čavalić,
12.10.2024. 09:12:20
Poštovani,
Zahvaljujem na pitanju i za interesovanje za ovaj vrlo bitan zakon. Iako se u okviru Zakona o unutrašnjoj trgovini FBiH uvodi pojam, koncept online trgovine, to je još uvijek daleko od zakonskog okvira odnosno uređenosti u zemljama članicama EU. Zakon znatno zaostaje i u smislu rješenja u odnosu na susjednu Srbiju. Sa kolegama sa problematizirao navedeno u okviru stručnog rada koji je dostupan ovdje: https://shorturl.at/r4f9o ("It is not an EU law: The critical overview of the Draft Law on the internal trade of the FB&H" - na engleskom jeziku je pisan). Šta nedostaje u našem zakonu u odnosu na Srbiju npr.? Sljedeće:
Šta to znači u kontekstu potrošača odnosno Vašeg pitanja? Pa prije svega da nema zaštite u vezi prodaje na daljinu izvan zakonodavnog okvira FBiH. Također nisu regulisani elektronski ugovori niti izvršeno dodatno usklađivanje sa EU direktivama. Međutim, ipak se u okviru predloženog zakona u članu 50. i 51. se nudi određena regulacija elektronske trgovine. Prije svega u vezi informacija koje je trgovac dužan osigurati kupcu. To je početak. Novi Zakon o zaštiti potrošača bi trebao adekvatnije regulisati navedeno.
Svako dobro i hvala još jednom. Stojim na raspolaganju za buduća pitanja.