Da li si za ili protiv ovog prijedloga zakona?
ili Postavi pitanje i diskutuj sa parlamentarcima/kama
22.10.2024.
Preuzmite tekst zakona
Detaljnije
Predlagač:
Vlada FBiH
Vrsta procedure: Redovna
Oblast zakona: Ekonomija
Status: Usvojen
Zakon bitan za EU integracije
O ovom zakonu prvobitno se raspravljalo na dnevnom redu 10. redovne sjednice Predstavničkog doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine (PD PFBiH) u formi nacrta. Prijedlog ovog zakona našao na dnevnom redu 14. redovne sjednice PD PFBiH zakazane za 22. i 23. oktobar 2024. godine u kojem je sadržano nekoliko izmjena u odnosu na Nacrt, a sve kao rezultat održanih javnih rasprava.
Više o Nacrtu zakona možete pročitati OVDJE.
Ovim se prijedlogom u zakonodavstvo FBiH djelomično preuzimaju sljedeći akti Evropske unije: Direktiva 2006/123/EZ Evropskog parlamenta i Savjeta od 12. decembra 2006. godine o uslugama na unutrašnjem tržištu, Sl.I.L376, 27. decembra 2006, i Preporuka Savjeta 2001/458/EZ od 5. juna 2001. godine o korištenju alkohola kod mladih, naročito djece i adolescenata. Fotografija: su.se/english
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Roba koja se stavlja u promet mora biti usklađena sa standardima, tehničkim normativima, kvalitativnim normama i/ili označena mašinski vidljivom oznakom kao što je GTIN identifikacija, QR kod i dr. Fotografija: pexels.com
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Odredbe kojim se uređuju sankcije za trgovca bit će primijenjene i na fizička lica odnosno građane koji se bave trgovinom bez odobrenja nadležnog organa. Fotografija: pexels.com
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Propisuje se obaveza trgovca i kupaca da se pridržavaju radnog vremena prodavnice, a trgovac je dužan 15 minuta prije završetka radnog vremena jednom ili više puta upozoriti kupce koji se zateknu u prostoru prodavnice na kraj dnevnog radnog vremena prodavnice. Fotografija: pexels.com
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Ukoliko trgovac vrši prodaju proizvoda preko elektronske prodavnice ili elektronske platforme, a riječ je o proizvodima kojih nema na zalihi, već se naručuju od treće strane, proizvođača ili trgovca, trgovac mora imati sklopljen ugovor o saradnji, odnosno nabavci tih proizvoda. Riječ je o proizvodima koji se direktno isporučuju potrošaču, odnosno tzv. dropshipping. Fotografija: pexels.com
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Rješenje za osnivanje trgovačke radnje, uz ispunjavanje opštih i posebnih uslova, nadležni organ izdat će fizičkom licu koje ima državljanstvo i prebivalište u BiH. Fotografija: pexels.com
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Članovi zajedničkog domaćinstva mogu obavljati poslove trgovine namalo i pomagati trgovcu pojedincu bez zasnivanja radnog odnosa na način da rade u njegovom prisustvu. Fotografija: pexels.com
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Vlada FBiH osniva Savjet za razvoj trgovine FBiH kao savjetodavno tijelo za potrebe unapređenja razvoja trgovine u FBiH te imenuje njegove članove na period od četiri godine. Fotografija: pexels.com
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Pitanje: Da li će biti omogućen efikasniji inspekcijski nadzor kada je riječ o pružanju usluga putem elektronske trgovine i prodaje na daljinu?
Pitanje podržano: 0, Pitanje nije podržano: 0
Haris Silajdžić,
SBiH, 20.10.2024.
član 51 stav 1) Zakona navodi da je trgovac koji obavlja elektronsku trgovinu, obavezan u obliku i na način koji je neposredno i stalno dostupan potrošačima i NADLEŽNIM INSPEKCIJSKIM ORGANIMA, pružiti informacije o svom sjedištu, adresi, ID i PDV broju, ostalim podacima koji su bitni za kontakt. Shodno ovome, inspekcijski organ uvijek može provjeriti na web platformi ili stranici, je li to lice registorovani ili prodaje na crno.
Međutim ovdje ima jedan mali propust u zakonu, te koliko vidim u kaznenim odredbama zakona članovi 127. do 130., NIJE PROPISANA KAZNENA ODREDEBA ZA TRGOVCA UKOLIKO NE POSTUPI PO OVOM ČLANU 51. ZAKONA.
No, ja mislim da će ovaj Zakon stvarno uz postojanje ove obaveze da sve svoje podatke kao trgovac javno istakneš, dovesti do toga da će inspekcija lakše ući u trag onima koji prodaju vrše na crno.
Isto tako u članu 106. Zakona se navodi da će nadležno ministarstvo prikupljati od trgovca podatke o njegovoj trgovačkoj mreži, cijenama, promjenama cijena, zalihama, marži i druge podatke. Ovo će se posebno regulisati Pravilnikom kojeg će ministarstvo donijeti. Ovi podaci isto predstavljaju jako dobru bazu ukoliko će inspekcijski organ imati pristup istom, jer će se svi ti podaci dostavljati ministarstvu u elektronskom obliku, tako da inspekcija može imati dobru pripremu i dobre podatke prije izlaska na teren.
Srdačno,
Haris Silajdžić
Pitanje: Na koji će način potrošači biti zaštićeni kada je riječ o prodaji na daljinu i pružanju usluga putem elektronske trgovine?
Pitanje podržano: 0, Pitanje nije podržano: 0
Admir Čavalić,
SBiH, 12.10.2024.
Poštovani,
Zahvaljujem na pitanju i za interesovanje za ovaj vrlo bitan zakon. Iako se u okviru Zakona o unutrašnjoj trgovini FBiH uvodi pojam, koncept online trgovine, to je još uvijek daleko od zakonskog okvira odnosno uređenosti u zemljama članicama EU. Zakon znatno zaostaje i u smislu rješenja u odnosu na susjednu Srbiju. Sa kolegama sa problematizirao navedeno u okviru stručnog rada koji je dostupan ovdje: https://shorturl.at/r4f9o ("It is not an EU law: The critical overview of the Draft Law on the internal trade of the FB&H" - na engleskom jeziku je pisan). Šta nedostaje u našem zakonu u odnosu na Srbiju npr.? Sljedeće:
Šta to znači u kontekstu potrošača odnosno Vašeg pitanja? Pa prije svega da nema zaštite u vezi prodaje na daljinu izvan zakonodavnog okvira FBiH. Također nisu regulisani elektronski ugovori niti izvršeno dodatno usklađivanje sa EU direktivama. Međutim, ipak se u okviru predloženog zakona u članu 50. i 51. se nudi određena regulacija elektronske trgovine. Prije svega u vezi informacija koje je trgovac dužan osigurati kupcu. To je početak. Novi Zakon o zaštiti potrošača bi trebao adekvatnije regulisati navedeno.
Svako dobro i hvala još jednom. Stojim na raspolaganju za buduća pitanja.