Podržavate li ovaj zakon?
Pitanje postavljeno puta: 2
Admir Čavalić,
26.02.2025. 08:26:28
Poštovani,
Ovo je Nacrt zakona. Tako da postoji prostora za doradu istoga. Podržavam ovaj zakon pod uslovom da se prihvate opravdani zahtjevi i zaključak organizacija i institucija sa područja Tuzlanskog kantona: JU Zavod za odgoj i obrazovanje osoba sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju Tuzla, Skupština Tuzlanskog kantona, Komisija za rad i socijalnu politiku Skupštine Tuzlanskog kantona, Imam pravo - udruženje građana i drugi.
Dakle, nacrt je. Moramo ga izmijeniti kako bi se do Prijedloga zakona napravio kompromis u vezi radnih centara. Danas sam razgovarao sa predstavnicima ministarstva na tu temu - ima neke volje, ali ne potpuno. Mora se nastaviti pritisak kako bi imali pravo rješenje.
Svako dobro i hvala na pitanju.
Smatrate li da će poslodavci biti više motivisani da stvaraju bolje uslove za zaposlena lica s invaliditetom zbog subvencija koje primaju?
Pitanje postavljeno puta: 2
Admir Čavalić,
26.02.2025. 09:55:39
Poštovani,
Ovo je Nacrt zakona. Tako da postoji prostora za doradu istoga. Zakon je pravljen po uzoru na zakonsko rješenje u Sloveniji. Stvaraju se pretpostavke za veću motivaciju poslodavaca, međutim bitno je pratiti i druge okolnosti poput fiskalnih uvjeta, promjena u ekonomskom sistemu i slično. Napominjem, zakon je u formi nacrta. Idemo u doradu. Još pratim i opravdane zahtjeve i zaključake organizacija i institucija sa područja Tuzlanskog kantona: JU Zavod za odgoj i obrazovanje osoba sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju Tuzla, Skupština Tuzlanskog kantona, Komisija za rad i socijalnu politiku Skupštine Tuzlanskog kantona, Imam pravo - udruženje građana i drugi.
Svako dobro i hvala na pitanju.
Poštovana Azra i poštovani Admire, odabrao sam Vas da Vam spostavim ovo pitanje u vezi nacrta Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom jer ste Vi Azra istaknuti parlamentarac odgovorni za ovu oblast ili temu, a gospodin Admir je jedan od najaktivnijih pralamentaraca, te ga smatram izuzetnim ekonomskim stručnjakom pa volio bi da čujem i njegov odgovor. Naime naše udruženje je osnovalo privredno društvo za zapošljavanje osoba sa invaliditetom Reset Inžinjering doo Tuzla koje trenutno broji 10 upslenih osoba sa invaliditetom od kojih je pola tj 5 osoba sa 100% invaliditetom koji ostvaruju pravo na tuđu njegu i pomoć i naše privredno društvo ostvaruje status zaštitne radionice. S obzirom da smo svi svjesni koliko je odluka o povećanju minimalca od januara 2025. godine dovela u pitanje opstanak mikro preduzeća kao i socijalnih preduzeća poput našeg, od velike je važnosti da se zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju implementuje u potpunosti. Govorim ovo iz razloga jer me interesuje tumačenje dva člana ovog zakona.Član 34 galasi:(Obaveza ugovaranja poslova sa pravnim subjektima koji zapošljavaju lica sainvaliditetom pod posebnim uslovima)(1) Subjekti iz člana 18. stav (1) ovog zakona, osim privrednih društava čijivećinski vlasnik kapitala nije država, dužni su najmanje 35% od svojih potrebaza proizvodima i uslugama koje proizvode i pružaju privredna društva zazapošljavanje lica sa invaliditetom, zaštitne radionice i samostalne djelatnostiu vlasništvu lica sa invaliditetom, zadovoljavati od ovih privrednih društava,zaštitnih radionica i samostalnih djelatnosti u vlasništvu lica sa invaliditetom,pod uslovima koji važe na tržištu.(2) Ugovorni organ obavezno primjenjuje preferencijalni tretman od 20% odukupnih uslova tendera u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.(3) Obim poslova iz stava (1) ovog člana utvrđuje se na početku svakekalendarske godine ugovorom između subjekata iz stava (1) ovog člana iprivrednih društava za zapošljavanje lica sa invaliditetom, zaštitnih radionica isamostalnih djelatnosti u vlasništvu lica sa invaliditetom.PRVO PITANJE GLASI: Molim Vas da mi protumačite ovaj član i da mi objasnite na koji način "natjerati" institucije da poštuju ovu naredbu da su DUŽNI, jer na taj način državne institucije bi podržale zapošljavanje osoba sa invaliditetom i ne bi dozvolili da zaštitne radionice otpuštaju radnike kao što se to desilo u jednoj firmi u Tuzli gdje je otpušteno 7 osoba sa invaliditetom.Član 32.(Olakšice za zapošljavanje lica sa invaliditetom)(1) Poslodavac koji zapošljava lice sa invaliditetom, a koji ispunjava uslove izčlana 20, odnosno člana 21. ovog zakona, te pravni subjekti koji zapošljavajulica sa invaliditetom pod posebnim uslovima, imaju pravo na:a) poreske i carinske olakšice utvrđene poreskim i carinskim propisima,DRUGO PITANJE GLASI: Molim Vas da mi objasnite koje su to poreske olakšice koje mogu koristiti privredna društva za zapošljavanje osoba sa invaliditetom. Naime prilikom uvoza opreme za naše poslovanje šef carinske ispostave Tuzla kao i uposlenici Federalnog ministarstva rada i socijalne politike nam nisu znali objasniti da li imamo pravo na oslobađanje carinskih i poreskih dadžbina.U nadi da ćete nači vremena i odgovoriti na postavljena pitanja te na taj način spasiti trenutni status zaposlenih osoba sa invaliditetom u FBiH unaprijed se zahvaljujem.S poštovanjem,Aladin Kavgić, predsjednik udruženja "RE-SET", Izvršni direktor "RESET INŽINJERING" d.o.o. TuzlaKontakt telefon: 035/981-011, 061/665-729
Pitanje postavljeno puta: 2
Admir Čavalić,
26.02.2025. 17:34:23
Poštovani,
Hvala na javljanju i svaka čast za djelovanje. Pažljivo sam pročitao pitanje. Ne mogu ponuditi autentično tumačenje, ali mogu svakako navesti svoje viđenje. Vezano za član 34. (odnosno član 50. aktuelnog zakona) sve je jasno i sve stoji. Ono što u praktičnom smislu nedostaje jeste jasan mehanizam nadzora, kontrole i kažnjavanja. Prije par godina sam uputio zaključak na tom fonu, ali nije u praksi bilo realizacije. To bi sada trebalo da riješimo kroz unaprijeđenje ovog nacrta. Vezano za olakšice, to se veže za druge zakone. Za potpun odgovor ću kontaktirati Ministarstvo finansija FBiH.
Svako dobro i hvala još jednom na javljanju.