Prijedlog zakona ima za cilj otklanjanje nedostataka u dosadašnjoj praksi poslovanja investicionih fondova, te predlaganje modela preoblikovanja zatvorenih investicionih fodova i zaštitu interesa akcionara fondova. Prijedlog zakona predviđa obavezu transformacije fodndova koji su u formi zatvorenih investicionih fondova, da se transformišu u otvorene kao svjetski dominantnog i likvidnijeg oblika imovine. Otvoreni fond ima udjele koje njihov vlasnik može unovčiti praktično odmah i po dnevnoj poznatoj vrijednosti, jednakoj za sve ( do sada, društva su naplaćivala proviziju u odnosu na duplo višu neto vrijednost, a svi ostali akcionari prodavali na berzi po 50% nižoj tržišnoj). Nakon formiranja otvorenih fondova, svi akcionari postaju udjelničari, poslovanje se vezuje za neto vrijednost fonda, društva se motivišu da budu aktivnija jer su plaćena na procenat koji je sada promjenljiv i zavisi od njihovog rada, a ne garantovan i siguran kao do sada.
Zakon najprije definise Investicioni fond kao instituciju kolektivnog ulaganja, čiji je jedini cilj da prikuplja novčana sredstva i da ih u skladu sa unaprijed određenom investicionom politikom ulaže u različite vrste imovine radi ostvarenja prihoda i smanjenja rizika ulaganja. Nadalje, zakon definiše podvrste investicionih fondova u zavisnosti od vrste pretežnog ulaganja te propisuje da društvo za upravljanje i investicioni fond mogu vršiti statusne promjene ali po prethodno pribavljenoj dozvoli Komisije. Društvu za upravljanje nije dozvoljeno da stekne udio ili druga prava u društvu lica ili drugom pravnom licu na osnovu kojih bi neograničeno odgovaralo za obaveze tog pravnog lica. Najniži iznos osnovnog kapitala društva za upravljanje iznosi 250.000 KM, umjesto dosadašnjih 200.000 KM. Novim odredbama ovog zakona je predviđeno da fizičko ili pravno lice ne može bez dozvole Komisije povećati ili smanjiti udio u osnovnom kapitalu društva. U postupku izdavanja ove dozvole, Komisija procjenjuje podobnost lica koje podnosi zahtje kao npr. ugled tog lica, iskustvo, finansijska situacija tog lica i sl.
Nadalje, ovim zakonom je propisano da društvo za upravljanje obavezno ima upravni odbor koji ima najmanje 3 člana, zatim ko može biti član upravnog odbora društva, nadležnosti upravnog odbora za upravljanje, ko može biti imenovan za izvršnog direktora društva kao i koje su njegove nadležnosti te da je Komisija ta koja oduzima dozvolu za obavljanje funkcije izvršnog direktora društva za upravljanje. Novim odredbama je propisano da su opšti akti društva za upraljvanje osnivački akt, pravila poslovanja i drugi opšti akti, te se propisuju dužnosti nezavisnog revizora društva. Ovim zakonom u odnosu na važeći smanjeni su razlozi iz koji dozvola za poslovanje društva prestaje da važi. Nadalje, definisano je da društvo za upravljanje ne može sticati udjele u otvorenim investicionom fondu kojim upravlja u iznosu većem od 20% imovine fonda, te da će Komisija, ukoliko je to u interesu tržišta, odobriti takvo ulaganje do 35% imovine fonda. Nove odredbe propisuju zabranu društvu za upravljanje da za račun investicionog fonda zaključuje poslove kupovine i prodaje, odnosno druge poslove koji su predmet ulaganja investicionog fonda, ako je druga strana društvo za upravljanje tog investicionog fonda, lice koje je povezano sa društvom za upravljanje, depozirat koji za investicioni fond obavlja depozitarne poslove i lice koje je povezano sa depozitarom. Prijedlog zakona propisuje da zatvoreni investicioni fond nema upravni odbor te za razliku od važećeg propisa preciznije propisuje ko to ne može biti član nadzornog odbora zatvorenog investicionog fonda, te na sveobuhvatniji način propisuje nadležnosti istog.
Prijedlogom zakona Komisija za HOV dobija široke nadležnosti u poslovima nadzora i kontrole, čime se omogućava rješavanje problema na vrijeme i na nivou upravnog organa, odnosno izbjegavanja dugotrajnih i skupih sudskih postupaka.