Član 1. ovoga zakona vrši izmjenu postojećeg člana 11. Ovim članom obavezuje se emitent, koji emituje hartije od vrijednosti na berzu ili drugo uređeno javno tržište, da prethodno objavi porspekt. Prospekt obavezno sadrži cjelovitu, tačnu i objektivnu informaciju o imovini i obavezama, dobitku ili gubitku, finansijskom položaju i perspektivama emitenta i garanta emisije, svrsi prikupljanja sredstava, faktorima rizika, te pravima koje daju hartije od vrijednosti na koje se odnosi prospekt, na osnovu koje investitor može objektivno procijeniti rizike investiranja i donijeti odluku o investiranju. Prospekt se objavljuje nakon što ga odobri Komisija za hartije od vrijednosti Republike Srpske.
Članom 2. vrše se opsežne izmjene i dopune u postojećem članu 14., dodaju se novi stavovi (2) i (3). Ovim članovima nalaže se da je skraćeni prospekt obavezni dio prospekta, osim ukoliko se prospekt odnosi na uvrštavanje dužničkih hartija od vrijednosti na berzu, odnosno drugo uređeno javno tržište čija pojedinačna nominalna vrijednost iznosi najmanje 100.000 KM.
Poslije stava (3) dodaju se novi stavovi (4), (5), (6), i (7). Ovim stavovima se detaljno uređuje sadržaj skraćenog prospekta, tj. koja se upozorenja unose u skraćeni prospekt, obaveza da je prospekt pregledan i razumljiv, da se prospekt može izdati kao jedan ili više posebnih dokumenata, te da Komisija donosi akt kojim se propisuju sadržaj i forma prospekta.
Članom 3. dodaju se novi članovi 14a, 14b i 14c.
Član 14a definiše obavezne dokumente koji su sastavni dio podijeljenog prospekta. Za emitente čije su hartije uvrštene na uređeno javno tržište predviđena je mogućnost da dokument o registraciji sastavljaju u obliku univerzalnog registracijskog dokumenta.
Član 14b određuje da je prospekt, sastavljen kao jedinstveni prospekt ili kao podijeljeni prospekt, važeći godinu od dana njegovog odobrenja. Također, ovim članom definiše se kada počinje računanje roka od godinu za situacije ako je u pitanju podijeljeni prospekt, odnosno dokumenta o registraciji. Važenje dokumenta o registraciji ne utiče na važenje prospekta čiji je on sastavni dio.
Član 14c uređuje situacije u kojima ne postoji obaveza objavljivanja prospekta, da emitent može dobrovoljno staviti prospekt u skladu s odredbama ovoga zakona.
Član 4. dopunjava stav (2) člana 32. gdje za istinitost, tačnost i potpunost podataka objavljenih u prospektu, pored emitenta i ovlašćenih lica emitenta, odgovara i grant emisije.
Članom 5. mijenja se postojeći član 33. Ovim prijedlogom predviđa se da je emitent dužan najmanje sedam dana prije početka upisa hartija od vrijednosti javno objaviti prospekt i javni poziv za upis i uplatu hartija od vrijednosti. Dalje, prospekt se objavljuje na internet-stranicama emitenta, berze, odnosno drugog uređenog javnog tržišta. Određuje se i da je prospekt dostupan investitorima u sjedištu emitenta, da javni poziv sadrži tekst prospekta, te obaveza emitenta da obavijesti Komisiju i banku da je javni poziv objavljen u skladu s ovim zakonom.
Članom 6. mijenja se naziv pododjeljka 1.8. i glasi „1.8. Izmjene i dopune prospekta“. Također, mijenja se član 34. Predloženim izmjenama nije dozvoljeno emitentu da za vrijeme trajanja javne ponude mijenja statut i druge akte kojima se određuju prava vlasnika hartija od vrijednosti opisana u prospektu. Dalje, ovim izmjenama reguliše se postupanje emitenta u slučajevima ako u toku trajanja javne ponude nastanu nove okolnosti koje ukazuju da su podaci navedeni u prospektu netačni ili neistiniti.
Članom 7. mijenja se postojeći član 60. Ovim izmjenama uređuju se slučajevi emisije hartija od vrijednosti bez obaveze objavljivanja porspekta za javne ponude. Među ostalim, bitno je istaći sljedeće slučajeve:
a) ponuda koja je upućena samo kvalifikovanim investitorima,
b) ponuda koja je upućena fizičkim ili pravnim licima u Bosni i Hercegovini čiji broj ne može biti veći od deset, a koji nisu kvalifikovani investitori,
v) ponuda koja je upućena investitorima koji će za upisane hartije od vrijednosti uplatiti iznos od najmanje 100.000 KM po investitoru za svaku pojedinačnu ponudu,
g) ponuda hartija od vrijednosti čija pojedinačna nominalna vrijednost iznosi najmanje 100.000 KM,
d) ponuda s ukupnom vrijednosti za hartije od vrijednosti koja je manja od 1.000.000 KM, pri čemu se ovaj iznos računa tokom perioda od godinu.
Član 8. dodaje novu tačku u važeći član 60a, stav (2). Ovom dopunom objavljivanje prospekta nije obavezno prilikom uvrštenja na berzu i za instrumente tržišta novca.
Član 9. mijenja član 66. te se dodaje novi stav (2). Ovim izmjenama i dopunama omogućava se brokersko-dilerskim društvima da obavljaju i pomoćne djelatnosti koje su u vezi s osnovnom djelatnošću, a koje negativno ne utiču na njeno obavljanje, kao što su: savjetovanje privrednih društava u vezi sa strukturom kapitala i poslovnom strategijom, davanje pravnih ili finansijskih savjeta iz oblasti korporativnog upravljanja, istraživanje i finansijska analiza u oblasti investiranja, obavljanje tehničke, fundamentalne i druge analize, izrada poslovnih planova, učestvovanje u izradi pravnih i drugih akata i dokumenata i ostali slični poslovi. Dosadašnji stavovi (2), (3), (4) i (5) postaju stavovi (3), (4), (5) i (6).
Članom 10. dodaje se novi stav (6) u članu 68. Određuje se da za obavljanje kastodi poslova novčani dio osnovnog kapitala brokersko-dilerskog društva ne može biti manji od 150.000 KM. Također, u stavu (7) određuje se da je brokersko-dilersko društvo koje obavlja više poslova dužno da obezbijedi osnovni kapital prema najvišem propisanom iznosu za poslove koje obavlja.
Članom 11. mijenja se stav (3) u članu 128. Ovim izmjenama omogućava se brokersko-dilerskom društvu, koje za to dobiju dozvolu Komisije, da se bavi otvaranjem i vođenjem računa hartija od vrijednosti u Registru u ime kastodi banke, a za račun vlasnika, odnosno nominovanih vlasnika - svojih klijenata (zbirni kastodi račun).
Članom 12. dopunjava se član 285. stav (1), te se obavezuju emitenti čijim se hartijama od vrijednosti trguje na slobodnom tržištu, kao i na tržištu novca, da objavljuju dokumente određene ovim zakonom:
a) godišnje finansijske izvještaje,
b) revizorske izvještaje ako su dužni da vrše reviziju u skladu s propisima Komisije i
c) izvještaj o značajnim događajima i radnjama koje utiču na poslovanje emitenta.
Članovi 13. i 14 mijenjaju nekoliko tačaka iz člana 296, odnosno 297, a koje se odnosi na prekršaje.
Član 15. predlaže dodavanje novog člana 301a. Ovim članom obavezuje se Komisija da donese podzakonske propise utvrđene ovim zakonom u roku od 90 dana od dana njegovog stupanja na snagu.
Član 16. određuje da ovaj zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objavljivanja u Službenom glasniku Republike Srpske.