Članom 1. ovoga zakona dopunjava se važeći član 2. tačka f. Detaljnije se određuje pojam potrošačkog ugovora tako što se iza riječi „potrošača“ dodaje „uključujući svaki ugovor čiji su predmet i roba i usluge ili bilo koji ugovor na osnovu kojeg trgovac prenosi ili se obavezuje da će prenijeti vlasništvo nad robom na potrošača, a potrošač plaća ili se obavezuje da će platiti cijenu te robe i usluga“.
Članom 2. dodaju se novi stavovi (6), (7), (8), (9) i (10) u važeći član 13. Postojeći članovi 6. i 7. postaju st. (11) i (12). Ovim dopunama nalaže se trgovcu da isporuči potrošaču proizvod ili uslugu bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana od dana preuzete ugovorne obaveze, ako nije drugačije ugovoreno, te da na računu, predračunu ili priznanici čitljivo i jasno napiše rok isporuke. Ukoliko je vrijeme isporuke bitan elemenat ugovora, a trgovac ne ispoštuje ovaj rok, ugovor se raskida. Rok isporuke se može isporučiti pisanom saglasnošću kupca. Ukoliko ni u dodatnom roku trgovac ne isporuči predmetnu robu, ugovor se raskida, a trgovac je dužan u roku od sedam dana vratiti novac.
Član 3. dodaje nove stavove u član 18. Ovim dopunama zabranjeno je da trgovac naplaćuje izdavanje i slanje opomena potrošaču radi naplate dospjelih novčanih potraživanja. Dalje, nalaže se da trgovci koji pružaju usluge moraju imati cjenovnik usluga istaknut u prodajnom, odnosno poslovnom prostoru, lako dostupan potrošaču. Cijene usluga moraju biti jasne i razumljive. Cjenovnik se mora nalaziti u prostorijama gdje trgovac pruža usluge, bez obzira na to da li je to posebna prostorija ili usluge pruža van prostorija.
Član 4. u potpunosti mijenja član 19. Ovim izmjenama detaljnije se određuju detalji vezani za ispunjavanje novčane obaveze kupca ili uplate avansa. Smatra se da je obavezu plaćanja kupac ispunio danom kada su banka, javni poštanski operater ili drugo lice, koje u skladu sa zakonom pruža usluge platnog prometa primili, platni nalog potrošača. Ukoliko je trgovac uslovljavao kupca uplatom avansa, a proizvod isporuči ili uslugu pruži u roku dužem od 30 dana od dana uplate, dužan je da potrošaču prilikom isporuke obračuna i isplati kamate po stopi poslovne banke trgovca za oročene štedne uloge na tri mjeseca, za cijeli period, računajući od dana primljenog avansa do dana isporuke proizvoda ili pružene usluge.
Član 5. dodaje novi stav (7) u članu 25. Određuje se da je trgovac dužan da prigovore koje primi putem pošte ili elektronskim putem evidentira i odloži u knjigu reklamacija po redoslijedu prijema te da potrošaču bez odgađanja dostavi, u pisanoj ili elektronskoj formi, potvrdu prijema prigovora, koja mora da sadrži redni broj lista iz Knjige reklamacija u koju je prigovor odložen.
Član 6. u potpunosti mijenja postojeći član 26. Ovim izmjenama nalaže se trgovcu da, ako proizvod ima nedostatak, trgovac je dužan da po zahtjevu i izboru potrošača: popravi proizvod bez dodatnih troškova za potrošača, ili zamijeni proizvod bez dodatnih troškova za potrošača, ili izvrši povrat uplaćenog iznosa i nadoknadi troškove povrata proizvoda sa nedostatkom u roku do sedam dana od dana prihvatanja reklamacije potrošača, ili snizi cijenu proizvoda, ukoliko je sniženje prihvatljivo za obje strane. Trgovac je dužan da popravku ili zamjenu izvrši u primjerenom roku, ali ne dužem od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva. Također, trgovac je odgovoran za nedostatak na proizvodu u roku do dvije godine od dana prelaska rizika na potrošača, izuzev kod prodaje polovne robe, kada se može ugovoriti kraći rok, ali ne kraći od godinu. Određuje se da, ukoliko se nedostatak na proizvodu pojavi u roku do šest mjeseci od dana kupovine, pretpostavlja se da je nedostatak postojao u momentu kupovine koji potrošač ne mora dokazivati, osim ako je ta pretpostavka u suprotnosti sa prirodom proizvoda ili prirodom nedostatka. Uz zahtjev za otklanjanje nedostatka na proizvodu, potrošač prilaže kopiju računa ili drugi dokaz o kupovini, koji podrazumijeva: ovjerenu garanciju, otpremnicu, slip – u slučaju plaćanja bankovnom karticom, izvod sa tekućeg računa, potvrdu o prijemu robe, priznanicu.
Član 7. mijenja član 27. stav (1), gdje se preciznije regulišu situacije kada trgovac pruži uslugu koja ima nedostatke. U ovome slučaju, trgovac je dužan: uslugu ponovo obaviti ili dovršiti bez dodatnih troškova za potrošača u primjerenom roku, ali ne dužem od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva, ili sniziti ugovorenu cijenu usluge, ukoliko je sniženje prihvatljivo za obje strane.
Članom 8. briše stav (1) u članu 28, a dodaje se novi član 2. Ova dopuna se odnosi na situaciju ako trgovac osporava reklamaciju za nedostatak koji se pojavio u roku do šest mjeseci od kupovine, dužan je da, uz odgovor u pisanoj formi, priloži stručno mišljenje ovlaštenog tijela ili ovlaštenog sudskog vještaka u Republici.
Član 9. mijenja član 29. Definiše se da ukoliko trgovac u odgovoru, u pisanoj formi, osporava nedostatak koji se pojavio nakon roka od šest mjeseci od kupovine, ali ne dužem od dvije godine, odnosno godinu za polovne proizvode, a potrošač ne odustaje od svog zahtjeva, potrošač može zatražiti stručno mišljenje o nedostatku od ovlaštenog tijela ili ovlaštenog sudskog vještaka u Republici, a troškove vještačenja snosi trgovac, ukoliko se vještačenjem dokaže nedostatak.
Članom 10. dodaju se novi stavovi u član 30. te se određuje da, u slučaju popravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je potrošač bio lišen upotrebe proizvoda. Također, ako je, zbog neispravnog funkcionisanja, izvršena zamjena proizvoda ili njegova bitna popravka, garantni rok počinje ponovo teći od zamjene ili popravke.
Članom 11. mijenja se član 47. i dodaju se novi članovi. Ovim izmjenama nalaže se davaocima ekonomskih usluga da pisanim putem obavijeste potrošača o promjenama uslova pružanja usluga iz ugovora koji moraju zaključiti sa potrošačima, i to najkasnije mjesec prije primjene tih uslova.
Članom 12. dopunjava se član 51. u kojem se, poslije stava (4), dodaje novi stav (5) kojim se propisuje postupanje komisije za rješavanje potrošačkog prigovora.
Članom 13. dopunjava se član 52. u kojem se, poslije stava (2), dodaje novi stav (3) kojim se normira da savjetodavno tijelo i komisiju za rješavanje reklamacija potrošača finansira nadležni organ, odnosno trgovac koji ga osniva, u skladu sa svojim internim aktom.
Član 14. mijenja u potpunosti član 54. Ovim izmjenama se ovlašćuje trgovac da može obustaviti pružanje usluga od opšteg ekonomskog interesa ako potrošač ne izmiri svoje tekuće obaveze za pružene usluge u roku od dva mjeseca od dana dospjelosti obaveze. Trgovac je dužan da, prije obustave, u pisanoj ili elektronskoj formi kupca upozori na njegove obaveze te ga pozove da izmiri svoje obaveze. Trgovac koji pruža ekonomsku uslugu ne može potrošaču dodatno naplaćivati troškove u vezi s naplatom dospjelih novčanih potraživanja.
Član 15. vrši izmjene u članu 123. te detaljnije uređuje materiju vezanu za udruženje potrošača i Savez udruženja za zaštitu potrošača.
Članom 16. mijenja se član 124. te se nalaže jedinicama lokalne samouprave da učestvuju u zaštiti potrošača na svom području preduzimanjem mjera i aktivnosti iz svoje nadležnosti, a naročito da podstiču djelovanje organizacija potrošača.
Član 17. dodaje novi stav (1) u član 125. te u djelatnost udruženje za zaštitu potrošača dodaje i organizaciju seminara, konferencija, okruglih stolova i drugih aktivnosti, i to za potrošače bez naknade, a za trgovce i druge učesnike na tržištu uz mogućnost naplate kotizacije.
Član 18. u članu 139, poslije stava (2), dodaje novi stav (3). Ovim se detaljnije uređuje kada će nadležni inspektor putem rješenja naložiti otklanjanje nedostataka i odrediti rok za postupanje.
Članovi od 19. do 22. vrše odgovarajuće izmjene u članovima 143, 144. i 147. koji se odnosi na izricanje novčanih kazni. Vrši se izmjena određenih riječi kojima se poziva na određene članove u zakonu, a koji su prethodno doživjeli izmjene, te se dodaju pojedini novi stavovi.
Član 23. određuje stupanje na snagu ovoga zakona.