Član 1. ovoga zakona uvodi Zavod za obrazovanje odraslih (u daljem tekstu: Zavod) kao instituciju koja se bavi bezbjednošću u saobraćaju.
Član 2. mijenja postojeći stav (2) u članu 4. Ovim novim stavom se preciznije definiše šta je zabranjeno učesnicima u saobraćaju. Između ostaloga, zabranjuje se da oštećuju i otuđuju saobraćajnu signalizaciju i opremu puta.
Član 3. vrši minimalne izmjene u važećem članu 7. s ciljem boljeg razumijevanja ovoga člana.
Član 4. mijenja postojeći član 14. i preciznije definiše i proširuje zadatke Agencije za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske.
Član 5. dodaje novi stav (4) u članu 26. Ovim stavom se ovlašćuje ministar saobraćaja i veza RS (u daljem tekstu: ministar) da donosi pravilnik kojim se detaljnije uređuje saobraćajna signalizacija i oprema puta.
Član 6. mijenja naziv Odjeljka 2., koji dolazi nakon člana 27.
Član 7. detaljnije definiše procedure i sistem u cilju revizije projekata puteva sa aspekta bezbjednosti (RSA i RSI).
Član 8. ovoga zakona dopunjuje i vrši izmjene u članu 30. Pored postojećih javnih puteva, obaveznoj provjeri sa aspekta sigurnosti saobraćaja podliježu i autoputevi i brzi putevi, te se preciznije određuju njihove obaveze u vezi s bezbjednošću saobraćaja.
Član 9. vrši izmjenu člana 33. Ovim izmjenama detaljnije se definišu obaveze i postupak Agencije u slučaju saobraćajne nezgode sa poginulim licima.
Član 10. vrši izmjenu u stavu a, član 34. Ovim se određuje da su učesnici u saobraćaju dužni da postupaju u skladu sa naredbama i znakovima policijskih službenika.
Član 11. mijenja naziv poglavlja 3.
Član 12. mijenja postojeći član 41. Preciznije se definiše pojam nasilničke vožnje na autoputu i brzim putevima.
Član 13. mijenja član 42. te precizno definiše signalizaciju u kružnom toku i način vožnje unutar kružnog toka.
Član 14. dodaje novi odjeljak 3a. pod nazivom „Saobraćaj lakih ličnih električnih vozila“, te nove članove 42a, 42b. i 42v. Ovim članovima definiše se pojam lakog električnog vozila, klase i tehnički uslovi, te izuzeci. Određuje se da ovakva vozila moraju posjedovati identifikacionu potvrdu i naljepnicu. Propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređeno kretanje pješaka primjenjuju se i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase 1 i klase 3. Propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređen saobraćaj bicikala primjenjuju se i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase 2 i klase 4. Lakim ličnim električnim vozilima nije dozvoljeno prevoženje drugih lica.
Član 15. dodaje nove stavove u član 44. kojim se određuje gdje je zabranjeno parkiranje vozila. Novim stavovima od ove zabrane parkiranja izuzimaju se službena policijska vozila koja obavljaju službenu dužnost. Također, dozvoljava se premještanje vozila koje je parkirano, suprotno ovom članu.
Član 16. dodaje novi stav u važeći član 52. Ovim stavom se obavezuju pješaci, na koje se sumnja da su pod dejstvom alkohola ili opojnih droga, da se podvrgnu odgovarajućim testiranjima i kontrolama.
Član 17. mijenja stav (3) u članu 53. Ovim izmjenama se bliže određuju uslovi pod kojima je moguće prevoziti životinju u kabini motornog vozila. Životinju je moguće prevoziti isključivo na zadnjoj klupi, uz prisustvo osobe starije od 12 godina.
Član 18. vrši izmjene u članu 72. te preciznije definiše ko se smije kretati po kolovozu autoputa, odnosno puta rezervisanog za saobraćaj motornih vozila i brzog puta.
Član 19. dopunjuje član 76. te navodi da je dozvoljeno prevoziti lica u zatvorenom dijelu automobila koje nije moguće otvoriti s unutrašnje strane, ukoliko se radi o sigurnosnim bravama za djecu.
Član 20. vrši izmjenu stava (2) u članu 86. te navodi da školska saobraćajna patrola može obavljati aktivnosti samo u prisustvu policijskih službenika.
Član 21. vrši izmjene u članu 87. te preciznije definiše signalizaciju obaveznu kod obilježavanja pješačke zone.
Član 22. vrši izmjene u članu 88. te preciznije definiše signalizaciju obaveznu kod obilježavanja zone smirenog saobraćaja.
Član 23. vrši izmjene u članu 89. te preciznije definiše način označavanja zone „30“ u smislu saobraćajne signalizacije.
Član 24. izmjenama člana 91. preciznije definiše postupanje pri vršenju uviđaja saobraćajne nesreće.
Član 25. mijenja član 93. te određuje da su u slučaju saobraćajne nezgode u kojoj je pričinjena manja materijalna šteta učesnici saobraćajne nezgode dužni da popune i potpišu obrazac evropskog izvještaja o saobraćajnoj nezgodi. Izuzetno ukoliko jedan od učesnika saobraćajne nezgode zahtijeva da policija izvrši uviđaj na licu mjesta, svi učesnici su dužni da sačekaju policiju.
Član 26. dodaje novi član 94a. kojim se definiše da motorno vozilo, koje je nakon saobraćajne nezgode onesposobljeno za daljnje samostalno kretanje na putu, kao i vozilo u kvaru, sa javnih puteva i drugih javnih površina uklanja Auto-moto savez Republike Srpske. Policijski službenik ili vozač motornog vozila dužan je da pozove Auto-moto savez Republike Srpske da izvrši uklanjanje vozila. Ukoliko se radi o motornom vozilu koje nije registrovano u Republici Srpskoj, troškove uklanjanja ili čuvanja vozila, kao i preduzimanje drugih odgovarajućih radnji, snosi Auto-moto savez Republike Srpske, uz pravo da te troškove naplati od vlasnika vozila.
Član 27. dopunjava naziv Glave VII.
Članovi 28. i 29. izmjenama u članovima 96. i 103. detaljnije definišu postupanje prilikom odobravanja održavanja sportskih i drugih priredbi i aktivnosti na magistralnim putevima.
Član 30. dodaje novi član 103a. kojim se definišu uslovi za eventualno ograničavanje ili zabranu saobraćaja za sva vozila na javnom putu.
Član 31. detaljnije definiše član 104. i iz koje oblasti autoškole obučavaju kandidate.
Član 32. dodaje novi stav (2) u član 110. Određuje se da motorna vozila koja se trajno registruju u skladu sa zakonom mogu učestvovati u saobraćaju ako imaju važeću potvrdu o tehničkoj ispravnosti vozila i polisu osiguranja.
Član 33., izmjenama u članu 112., određuje da se turistički voz i motorna vozila na dva, tri ili četiri točka mogu registrovati na period kraći od godinu.
Član 34. vrši izmjene u članu 113. te ovlašćuje policijsko lice da može isključiti iz saobraćaja vozilo koje je učestvovalo u saobraćajnoj nezgodi, a vizuelnim pregledom je ustanovljeno da su mu oštećeni vitalni dijelovi.
Član 35. dopunjava član 114. novim stavovima (4) i (5). Na ovaj način se bliže definišu postupak i uslovi za dobijanje dozvole za rad stanice tehničkog pregleda.
Član 36. preciznije definiše postojeći član 120.
Član 37. mijenja član 121. te definiše postupanje lica u vozilu koje je zaustavljeno od policije u toku noći.
Član 38. vrši izmjenu tačke z) u članu 122. kojim se određuju uslovi za izricanje novčane kazne od 1.500 do 4.500 KM za pravna lica.
Član 39. mijenja postojeći član 124. te određuje pod kojim se uslovima izriču kazne od 100 do 300 KM. Ovim kaznama su obuhvaćena i lica koja upravljaju lakim električnim vozilima, protivno propisima ovoga zakona.
Član 40. mijenja tačku b) u članu 125. te određuje da će se kaznom od 50 KM kazniti vozač bicikla ako za vožnju ne koristi kolovoz u širini od najviše jednog metra od desne ivice kolovoza.
Član 41. uvodi novi član 125a, kojim se predviđa za prekršaje iz članova 124. i 125., pored novčanih kazni, i izricanje broja kaznenih bodova od jedan, dva, tri ili četiri boda, zavisno od težine prekršaja.
Član 42. briše tačku v) u članu 126. te usklađuje ovaj član sa prethodnim izmjenama iz ovoga zakona.
Član 43. dodaje novi član 128a. kojim se navode obaveze ministra u smislu koje pravilnike mora donijetu u roku od šest mjeseci od stupanja na snagu ovoga zakona.
Član 44. definiše stupanje na snagu ovoga zakona.