Član 1. ovoga zakona dodaje nove stavove (3), (4), (5) i (6) u važeći član 2. Ovim stavovima definiše se elektronski novac, naknade koje ovlašćene organizacije naplaćuju u smislu ovoga zakona, račun za obavljanje platnog prometa (platni račun) te učesnika – fizičko lice.
Član 2. dodaje novi član 5a. Ovim članom određuju se izuzeci na koje se ne primjenjuju odredbe ovoga zakona. Između ostalog, odredbe ovoga zakona se ne primjenjuju na: transport i prenos gotovog novca, platne transakcije zasnovane na vaučeru, platne transakcije zasnovane na poštanskoj uputnici, platne transakcije koje se vrše putem telekomunikacionih, te digitalnih ili informaciono-tehnoloških uređaja.
Član 3. ovoga zakona uvodi nove članove 7a, 7b, 7v. i 7g.
Član 7a. ovlašćuje Agenciju za bankarstvo Republike Srpske (u daljem tekstu: Agencija) da propisuje listu i utvrđuje standardno značenje najmanje deset, a najviše 20 najreprezentativnijih usluga povezanih sa platnim računom za koje fizička lica plaćaju naknade, a koje nudi najmanje jedna ovlašćena organizacija. Lista najreprezentativnijih usluga sadrži utvrđene izraze za svaku pojedinačnu uslugu povezanu sa platnim računom i definiciju svake takve usluge, a te izraze i definicije je ovlašćena organizacija dužna da koristi u predugovornim i promotivnim informacijama, kao i u ugovorima koje zaključuje sa fizičkim licima. Agencija prema potrebi, a najmanje jednom u dvije godine, ažurira ovu listu.
Član 7b. obavezuje organizacije da u primjerenom roku prije zaključenja ugovora o uslugama platnog prometa fizičkom licu na njegov zahtjev dostavi informativni pregled usluga i naknada u pisanoj formi ili elektronskom obliku bez naknade. Informativni pregled usluga i naknada jeste dokument koji sadrži spisak usluga sa liste najreprezentativnijih usluga koje ovlašćena organizacija pruža i podatke o pojedinačnoj naknadi za svaku takvu uslugu, te sadrži izjavu da su detaljne predugovorne i ugovorne informacije o svim uslugama navedene u dokumentima koji se uručuju u pregovaračkoj fazi.
Član 7v. obavezuje organizacije da minimalno jednom godišnje dostave fizičkom licu, bez naknade, izvještaj o svim naknadama za usluge povezane sa platnim računom. Izvještaj o naknadama može biti izrađen i dostavljen kao samostalan dokument ili kao prilog izvoda platnog računa. Ovaj dokument, najmanje, sadrži informacije vezane za: pojedinačnu naknadu po svakoj usluzi i učestalost korišćenja svake usluge tokom izvještajnog perioda, ukupan iznos svih naknada naplaćenih tokom izvještajnog perioda za svaku uslugu, visinu kamatne stope na ugovoreno prekoračenje platnog računa, visinu pasivne kamatne stope, ukupan iznos naknada naplaćenih za sve usluge. Agencija donosi akt kojim propisuje izgled i sadržaj izvještaja o naknadama.
Član 7g. obavezuje Agenciju da na svojoj internet-stranici objavljuje uporedive podatke o naknadama koje ovlašćene organizacije naplaćuju od fizičkog lica za usluge navedene u listi najreprezentativnijih usluga.
Član 4. dodaje nove članove 8a, 8b, 8v, 8g. i 8d. iza važećeg člana 8.
Član 8a. određuje da fizičko lice koje ima prebivalište u Republici Srpskoj, ako nema otvoren drugi platni račun, ima pravo da zahtijeva od ovlašćene organizacije otvaranje i korišćenje računa sa osnovnim uslugama. Dalje, određuje se šta se podrazumijeva pod osnovnim platnim računom i za šta se on koristi. Ovlašćena organizacija je dužna da, na zahtjev fizičkog lica, u roku od deset radnih dana od dana prijema potpunog zahtjeva otvori osnovni platni račun ili da u istom roku zahtjev odbije. Agencija donosi akt kojim detaljnije propisuje usluge vezane za osnovni platni račun.
Član 8b. određuje uslove pod kojima ovlašćena organizacija može odbiti otvaranje osnovnog računa, te postupanje u takvim slučajevima.
Član 8v. određuje da ovlašćene organizacije pružaju usluge osnovnog platnog računa besplatno ili uz naknadu koja ne može biti veća od 0,15% prosječne mjesečne neto plate isplaćene u Republici Srpskoj, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, za prethodnu kalendarsku godinu.
Član 8g. obavezuje Agenciju da objavljuje informacije o dostupnosti osnovnog platnog računa, o naknadama u vezi sa tim platnim računom, uslovima i načinu ostvarivanja prava na osnovni platni račun, kao i o pravu na prigovor i mogućnosti zaštite prava pred ombudsmanom za bankarski sistem u okviru Agencije, u skladu sa propisima.
Član 8d. definiše uslove pod kojima je moguće da ovlašćena organizacija jednostrano raskine ugovor o osnovnom platnom računu sa fizičkim licem. Ovlašćena organizacija je prije jednostranog raskida dužna fizičkom licu, bez naknade, u pisanoj formi ili elektronskom obliku, dostaviti obavještenje o razlozima za taj raskid i pozvati ga da taj razlog otkloni u roku od najmanje dva mjeseca, osim ako je to obavještavanje zabranjeno propisima.
Član 5. zabranjuje da fizička lica imaju više otvorenih osnovnih platnih računa.
Član 6. dodaje novu tačku j) u stavu (3), u članu 15a.
Član 7. dodaje nove tačke ž) i z) u stavu (2), u članu 15v, kojim se proširuju razlozi pod kojima ovlašćene organizacije se mogu dobiti podatke iz Registra računa fizičkih lica.
Član 8. dodaje nove članove 15đ, 15e, 15ž. i 15z.
Član 15đ. određuje da Agencija za posredničke, informatičke i finansijske usluge Banja Luka (u daljem tekstu: APIF) uspostavlja i vodi Registar sefova fizičkih lica i Registar sefova poslovnih subjekata koje ovlašćene organizacije stavljaju na upotrebu korisnicima sefa. Ovi registri ne sadrže podatke o sadržini sefova.
Član 15e. određuje da je Registar sefova fizičkih lica elektronska baza podataka, te određuje njen sadržaj.
Član 15ž. definiše koje podatke sadrži Registar sefova poslovnih subjekata.
Član 15z. određuje da podaci iz registara sefova nisu javno dostupni i na njih se primjenjuju propisi kojima se uređuju poslovna tajna i zaštita ličnih podataka. APIF je ovlašten da pod posebnim uslovima omogući pristup podacima iz ovih registara.
Član 9. vrši izmjene u članu 38. Ovim izmjenama, zabranjuje se ovlašćenim organizacijama da otvaraju račune fizičkim licima na čijim računima postoje evidentirani, a u cijelosti neizvršeni nalozi za prinudnu naplatu.
Član 10. dodaje manje izmjene u član 48. kojim se određuju uslovi pod kojima je moguće izricanje novčane kazne za ovlašćena lica u iznosu od 20.000 KM do 80.000 KM.
Član 11. dodaje nove članove 49g, 49d, 49đ. i 49e poslije člana 49v. Ovim novim članovima se određuju novčane kazne u iznosima od 5.000 KM do 40.000 KM za ovlašćena lica, kao i kazne za APIF, fizička lica i odgovorne osobe.
Član 12. iza člana 15b. dodaje nove članove 54v, 54g. i 54d.
Član 54v. obavezuje APIF da u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona donese uputstvo kojim propisuje način vođenja registara sefova fizičkih lica i poslovnih subjekata, način dostavljanja podataka, kao i davanja i korišćenja podataka iz ovih registara.
Član 54g. nalaže da su ovlašćene organizacije dužne da APIF-u dostave podatke o sefovima fizičkih lica i poslovnih subjekata, otvorenim prije donošenja ovog zakona, najkasnije u roku od tri mjeseca od dana donošenja uputstva.
Član 54d. obavezuje Agenciju da donese podzakonske propise vezane za najreprezentativnije usluge povezane sa platnim računima i izvještaje o naknadama za usluge povezane sa platnim računom predviđene ovim zakonom, u roku od četiri mjeseca od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Član 13. definiše stupanje na snagu ovoga zakona.