Član 1. određuje da se ovim zakonom propisuje način izvršenja budžeta Republike Srpske za 2022. godinu (u daljem tekstu: budžet).
Član 2. definiše šta se utvrđuje budžetom te koji su to njegovi sastavni dijelovi.
Članom 3. definisani su prihodi budžeta, način korištenja prihoda budžetskih korisnika i vlastitih prihoda određenih budžetskih korisnika, te je regulisano koji se od ovih prihoda naplaćuju i raspoređuju posredstvom sistema Jedinstvenog računa trezora.
Član 4. definiše budžetske izdatke kao:
1) tekuće rashode i transfere između i unutar jedinica vlasti,
2) izdatke za nefinansijsku imovinu,
3) izdatke za finansijsku imovinu, otplatu dugova i ostale izdatke
Član 5. određuje da Ministarstvo finansija upravlja i kontroliše priliv i odliv novčanih sredstava prema usvojenom budžetu. Određuju se i troškovi za koje je potrebna saglasnost Vlade Republike Srpske.
Član 6. propisuje da su korisnici budžetskih sredstava dužni da sredstva utvrđena u budžetu koriste rukovodeći se načelima racionalnosti i štednje.
Član 7. definiše obavezu Ministarstva finansija da sačinjava kvartalne finansijske planove budžetske potrošnje u skladu sa procjenom ostvarenja priliva budžetskih sredstava.
Članom 8. propisuje se da se preraspodjela budžetskih sredstava u okviru budžetskog korisnika između rashoda (tekući rashodi i transferi između i unutar jedinica vlasti) i izdataka za nefinansijsku imovinu, finansijsku imovinu, otplatu dugova i ostalih izdataka vrši na osnovu rješenja Vlade.
Članom 9. definisani su izdaci koji nastaju korištenjem prihoda iz člana 3. stav (2) tačke 1), 2) i 3), člana 3. stav (3) tačka 2) i člana 3. stav (13) ovog zakona, kojima se daje mogućnost korištenja vlastitih prihoda, prihoda od donacija i prihoda od finansiranja posebnih projekata za pokriće svih rashoda, uključujući i rashode za lična primanja zaposlenih.
Članom 10. definisan je postupak unosa operativnog budžeta u sistem trezora te vršenja preraspodjele sredstava na osnovu rješenja budžetskih korisnika. Mjesečni finansijski planovi potrošnje sačinjavaju se na osnovu raspoloživih sredstava.
Članom 11. propisuje se da Ministarstvo finansija vrši prenos sredstava sa računa u okviru sistema Jedinstvenog računa trezora za izmirenje obaveza po osnovu budžetskih izdataka iz člana 4. i izdataka iz člana 9. ovog zakona. Budžetski korisnici koji imaju direktnu konekciju na sistem Jedinstvenog računa trezora vrše unos podataka u sistem trezora, a budžetski korisnici koji nemaju direktnu konekciju na sistem Jedinstvenog računa trezora vrše unos podataka u sistem trezora posredstvom ministarstva u čijoj je nadležnosti unos podataka.
Član 12. određuje ko odgovara za tačnost knjigovodstvenih isprava, interne kontrolne postupke kojima podliježu te isprave i za vjerodostojan unos podataka u sistem trezora, pomoćne knjige i Glavnu knjigu trezora.
Član 13. definiše da Vlada može, na prijedlog ministra finansija, sredstva raspoređena budžetom preraspoređivati u okviru budžetskog korisnika. Ukoliko se ne može izvršiti preraspodjela sredstava u skladu sa stavom (1) ovog člana, Vlada može, na prijedlog ministra finansija, sredstva raspoređena budžetom preraspoređivati između ministarstava ili drugih budžetskih korisnika do 5% od ukupno usvojenih sredstava budžetskih korisnika kojima se sredstva umanjuju.
Članom 14. definisano je da se raspodjela sredstava budžetske rezerve vrši u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu Republike Srpske. Izuzetno, raspodjelu sredstava budžetske rezerve, u toku fiskalne godine, za hitne i nepredviđene izdatke i projekte koji nisu uvršteni u budžet mogu vršiti:
1) predsjednik Vlade, u iznosu do 1.000.000 KM,
2) ministar finansija, u iznosu do 50.000 KM.
Član 15. uređuje način isplate relevantnog spoljnog duga, direktnog spoljnog duga i unutrašnjeg duga.
Član 16. definiše prioritete izmirenja ostalih budžetskih obaveza. Prioriteti su određeni na sljedeći način:
1) penzije i ostala prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja,
2) porodične, lične i civilne invalidnine,
3) porezi i doprinosi na lična primanja zaposlenih,
4) neto lična primanja zaposlenih,
5) ostala prava iz boračko-invalidske zaštite,
6) obaveze prema dobavljačima,
7) povrat javnih prihoda na osnovu akata nadležnih organa,
8) ostale obaveze
Ministarstvo finansija utvrđuje terminski mjesečni plan potrošnje za izmirenje ovih obaveza.
Član 17. definiše način isplate ličnih primanja za različite budžetske korisnike.
Član 18. propisuje da se izmirivanje obaveza po osnovu izdataka iz člana 9. ovog zakona vrši u skladu sa internim procedurama Ministarstva finansija.
Članom 19. je određeno da se naknade po raznim osnovama, naplaćene po posebnim zakonima, usmjeravaju i troše u skladu sa Odlukom o usvajanju budžeta Republike Srpske za 2022. godinu.
Član 20. obavezuje budžetske korisnike da se za nabavku roba, usluga, materijala i imovine koriste Zakonom o javnim nabavkama BiH.
Član 21. propisuje da Ministarstvo finansija vrši kontrolu namjenskog korištenja i utroška sredstava, kao i postupanja budžetskih korisnika u skladu sa ovim zakonom.
Članom 22. obavezuju se svi budžetski korisnici da su dužni prijaviti sve promjene u organizaciji ili statusu u roku od 15 dana od nastanka promjene. Prijava se vrši na obrascu Registra budžetskih korisnika, radi ažuriranja podataka u Registru. Registar budžetskih korisnika vodi i ažurira Ministarstvo finansija.
Član 23. propisuje da ovaj zakon ima prednost u odnosu na druge zakone u predmetu izvršenja budžeta.
Član 24. određuje da se prenos sredstava iz budžeta u budžet zajedničkih institucija Bosne i Hercegovine može vršiti isključivo na osnovu odobrenja Narodne skupštine Republike Srpske.
Član 25. propisuje novčane kazne od 1.000 do 3.000 KM za odgovorna lica u slučaju kršenja odredbi ovoga zakona.
Član 26. propisuje da će se novčanom kaznom od 1.000 KM do 3.000 KM kazniti za prekršaj odgovorno lice u Ministarstvu finansija ako se ne pridržava odredbe člana 18. ovog zakona.
Član 27. propisuje stupanje na snagu ovoga zakona.