Ovim Zakonom uređuju se poslovi zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća koji spadaju u nadležnost Tuzlanskog kantona. Zakon o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća Federacije BiH i ovaj Zakon čine jedinstvenu pravnu osnovu za vršenje svih poslova zaštite i spašavanja iz nadležnosti Kantona u jedinstvenom sistemu zaštite i spašavanja na području cijele Federacije Bosne i Hercegovine.
Ovim izmjenama i dopunama zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća iz ove oblasti stavlja se u nadležnost Vlade TK i da odlučuje o vrsti i količinama robnih rezervi potrebnih za zaštitu i spašavanje, na prijedlog Kantonalne uprave civilne zaštite.
U ovom zakonu definiše se nadležnost Kantonalne uprave civilne zaštite da obezbjeđuje funkcionalno uvezivanje Kantonalnog operativnog centra civilne zaštite sa opštinskim operativnim centrima, Federalnim operativnim centrom civilne zaštite i Operativno-komunikacijskim centrom Bosne i Hercegovine – 112 i stalno dostavljanje odgovarajućih podataka.
Dodavanjem novog člana ovog zakona Kantonalna uprava dobija ovlašćenja za donošenje plana deminiranja na području kantona, u saradnji sa opštinskim službama za civilnu zaštitu i centrom za uklanjanje mina Bosne i Hercegovine, te vrši koordinaciju poslova u oblasti deminiranja i uklanjanja NUS-a na području kantona, u skladu sa zakonom i drugim aktima.
Dopune osnovnog Zakona vidljive su i u proširenju i deteljnjijem regulisanju ovlaštenja Direktora Kantonalne uprave u slučaju neposredne opasnosti. Tako na osnovu ovih dopuna Direktor Kantonalne uprave može narediti angažovanje određenih jedinica civilne zaštite ili službi zaštite i spašavanja i drugih operativnih snaga zaštite i spašavanja koje je osvao Kanton, kada zaprijeti neposredna opasnost od nastanka prirodne ili druge nesreće, a cijeni se da nije potrebno vršiti aktiviranje Kantonalnog štaba civilne zaštite. Ovim dopunama određuje da se angažovanje ovih snaga vrši radi preduzimanja mjera i aktivnosti na sprečavanju nastanka nesreće, odnosno ublažavanju njenog djelovanja. U nadležnost Direktora se stavlja rukovođenje ovakvim operacijama i da takve operacije mogu trajati sve dok momenta dok se ne završe predviđene aktivnosti, odnosno dok se ne izvrši aktiviranje Kantonalnog štaba civile zaštite.
Kantalonalni štab civilne zaštite više ne donosi Plan korišćenja finansijskih sredstava ostvarenih kroz posebnu naknadu za zaštitu od prirodnih i drugih nesreća, nego samo daje svoje mišljenje.
Ovim zakonom data su proširena ovlašćenja Vladi Tk u angažovanju Kantonalnog štaba civilne zaštite. Tako da Vlada može aktivirati kantonalni štab ukoliko prijeti neposredna opasnost od nastanka prirodne ili druge nesreće, u cilju preuzimanja mjera na sprečavanju nastanka iste ili ublažavanju njenog djelovanja, dok takva opasnost postoji, odnosno dok vlada kantona ne proglasi stanje prirodne ili druge nesreće, ili ista odluči da Kantonalni štab nastavi započeto djelovanje dok se ne otkloni opasnost, donosno nereća bez proglašavanj tog stanja.
U opis djelatnosti Kantonalng centra dodaje se funkcija operativno-komunikacionog centra Bosne i Hercegovine -112 na sekundarnoj lokaciji (rezervni centar) u skladu sa sporazumom između Ministarstva sigurnosti Bosne i Hercegovine i Vlade kantona.
U opisu planova koje Kanton mora imati iz oblasti zaštite dodaje se i plan deminiranja kantona.
Ovaj zakon nalaže brisanje člana 63. Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća kojim je bilo utvrđeno da se obezbjeđuje i poseban dodatak u visini od 50 - 120% od osnovne plaće namještenika srednje školske spreme, zbog posebnih uslova rada, spacifičnosti u obavljanju poslova i opasnosti po život na obavljanju poslova deminiranja.