Ministarstvo finansija sastavlja i vodi registar budžetskih korisnika. Pod budžetske korisnike, ovaj zakon navodi ministarstva, druge orgrane uprave, upravne organizacije i ostali čije je finansiranje predviđeno u budžetu.
Zakonom se određuje da ovaj budžet važi za fiskalnu 2014. godinu. Fiskalna godina počinje 1. januara a završava se 31. decembra.
Nadalje, zakonom se propisuje da sredstva iz Budžeta koriste za finansiranje poslova, funkcija i programa organa Tuzlanskog kantona, kao i drugih korisnika Budžeta.
Budžet donosi Skupština kantona na prijedlog Vlade kantona za budžetsku godinu. Uz Budžet se donosi i Zakon o izvršavanju Budžeta. Doneseni budžet se sastoji od opšteg i posebnog dijela. Opšti dio kantonalnog budžeta čini Račun prihoda i rashoda, Račun kantonalnih primitaka i izdataka i Račun finansiranja. Poseban dio bužeta se sastoji od plana rashoda i izdataka korisnika.
Budžet se priprema i usvaja prema budžetskom kalendaru. Dokument okvirnog budžeta (DOB) je akt koji sadrži makroekonomske projekcije i prognoze budžetskih sredstava i izdataka za naredne tri godine i na kojem se zasniva priprema i izrada budžeta. Trogodišnje planiranje budžeta je obaveza za sve korisnike budžetskih sredstava. Ministarstvo finansija priprema DOB i dostavlja ga Vladi Tk do 15. juna. Vlada razmatra i usvaja DOB do 30. juna tekuće godine, nakon čega se DOB dostavlja Skupštini kantona kao informacija. Ukoliko budžet ne bude usvojen prije početka fiskalne godine, stupa na snagu privremeno finansiranje.
Zakonom se određuje da u slučaju da u toku budžetske godine, zbog nastanka novih obaveza za budžet, Ministarstvo finansija može donijeti odluku o obustavljanju izvršavanja pojedinih rashoda i izdataka u trajanju od 45 dana. U slučaju da se budžet ne uravnoteži u ovom roku, Vlada mora u roku od 15 dana prije isteka roka o obustavljanju izvršavanja pojedinih rashoda i izdataka dostaviti Skupštini kantona izmjene i dopune budžeta.
Obavljanje platnih transakcija vrši se preko transakcijskih računa koji su sastavni dio Jedinstvenog računa trezora. Svi javni prihodi i primici Budžeta uplaćuju se na depozitni račun javnih prihoda Budžeta po izvorima iz koji potiču. Prihodi i primici mogu biti namjenski i nenamjenski. Transakcije svih prihoda i izdataka i poslovne aktivnosti iz Budžeta evidentiraju se u Pomoćnim i Glavnoj knjizi trezora.
Korisnici su dužni dostaviti prijedloge godišnjih, kvartalnih i mjesečnih operativnih planova u skladu sa intrukcijama Ministarstva finansija. Korisnici mogu stvarati obaveze do visine sredstava odobrenih operativnim budžetom.
Isplata bruto plata i naknada može se vršiti samo do visine planiranih sredstava u Budžetu za te namjene. U slučaju da su planirana sredstva u Budžetu za isplatu naknada i plata manja od iznosa obračunatog primjenom utvrđene osnovice primjenjuje se koficijent za obračun. Ovaj koficijent izračunava se tako da se iznos sredstva koji je planiran u Budžetu za tekuću budžetsku godinu dijeli sa iznosom koje obračunat na osnovu utvrđene osnovice za obračun.
Ministarstvo finansija donosi instrukcije o pripremanju i donošenju operativnog budžeta korisnika. Korisnici pripremaju i podnose prijedloge operativnih budžeta Ministarstvu finansija. Operativni budžeti obuhvataju rashode za svaki mjesec.
Ovim zakonom se nalaže da korisnici budžeta prije svakog novog zapošljavanja moraju dobiti pismenu saglasnost Vlade kantona.
Budžet će se izvršiti po sljedećim kriterijima: 1. Otplate kamata i duga kantona, 2. Plate i naknade svih zaposlenih kod budžetskih korisnika, 3. Transferi za socijalnu politiku, 4. Transferi za BIZ, 5. Transferi za poljoprivredu, 6. Tekući izdaci i kapitalni izdaci, 7. Ostalo.
Nepredviđeni rashodi i izdaci koji se pojave tokom fiskalne godine podmiruju se iz sredstava tekuće rezerve utvrđene budžetom. Zakon taksativno navodi razloge zbog kojih korisnici mogu koristiti tekuću rezervu. Odluku o korištenju tekuće rezerve donosi Vlada Tk na prijedlog Ministarstva finansija.
Zakon određuje da se Kanton može kratkoročno zadužiti unutar države u svrhu privremenog finansiranja deficita nastalog iz gotovinskog toka. Kanton može stvoriti ove obaveze po osnovu zaduživanja ili izdavanja garancija. O visini zaduživanja odlučuje Skupština kantona na prijedlog Vlade Tk. Kanton se može zadužiti u sčjedeće svrhe: 1. Za finansiranje budžetskog deficita, 2. Za finansiranje kapitalnih investicija, 3. Za refinansiranje ukupnog dijela neizmirenog duga Kantona i 4. Plaćanje po osnovu izdataka garancija Kantona.
Zakonom se kroz više članova raspoređuju sredstva po korisnicima budžetskih korisnika.