Pitanje: Kada se povećaju akzine na gorivo od 15pf i izgrade planirane dionice, da li to znači da će nastavak neizgrađenih dionica također biti podložan povećanju akciza na gorivo sa uzimanjem novih kredita za izgradnju? Ovo pitanje postavljam jer su izgrađene dionice od trenutnih 10pf akciza a za nastavak potrebno još 15pf. Da li će za kraj biti potrebno još 15pf na ovih zbirnih 25pf?Drugo pitanje glasi: Koji je smisao graditi autoput/autocestu koja nije isplativa. Mi ćemo dignuti kredite i opteretiti privredu i životni standar akcizama na gorivo, a onda nakon toga nakon izgradnje bićemo zaduženi i nećemo moći vraćati kredite, a autoput/autocesta neće biti samoodrživi i isplativi. Dovesćemo se u situaciju kao HR da je pred prodajom svojih naisplativijih dionica autoputa/autoceste. Zar nije lakše, odmah dionicu dati pod koncesiju?
Odgovor:
Vaše pitanje svakako kod svih nas postavlja dileme šta je u datom vremenu optimalno činiti. Znam da se danas saobračajna povezanost postavlja kao imperativ međudržavne povezanosti i perspektive da biznis bude izvor života iz rada. Bosna i Hercegovina je van svih osnovnih transportnih koridora Evrope. Ima samo ta poprečna veza preko koridora Vc. Ako se ona izgubi mi smo izolovani. Zato se mora graditi. Vlasti su krive što je to do sada bilo sporo , netransparentno i skupo. Sada se nude akcize kao izvor kreditnog zaduženja. to nosi određene posljedice na standard ali sam ubjeđenje da bi odgađanje gradnje izazvalo još veće. Zato ću ja glasati za njih, Ali ću insistirati kao što sam to činio i na oktobarskoj sjednici Parlamenta da se uspostavi parlamentarni nadzor nad utroškom ovih sredstava i da ona budu isključivo garant naturalne gradnje novih kilometara autoputa.
Izgubljeno vrijeme treba nadoknađivati istovremenom gradnjom više dionica i u to je svakako nužno činiti i davanjem koncesija.
Smatram da utrošak sredstava u javnu infrastrukturu mora na drugi način biti. prestavljan građanima. Transparentno,pisano naćinom razumjlivim svim građanima i objavljeno u printanim medijima.
Pozdravljam vas.
Pitanje: Da li smatrate da je prijedlog zakona o izmjenama Zakona o akcizama koji je predložen bolji za građane od onog koji je usvojen u decembru?
Pitanje: Uz podršku ovakvom prijedlogu, uzet ću za pravo da ukažem na još neke suštinske izmene istog Zakona. Naime, odredbom odredbu člana 71. stav (1) tačka a) alineja 4) propisano je da radni odnos prestaje po sili zakona ako zbog izdražavanja kazne zatvora zaposlenik odsustvuje s rada duže od tri mjeseca i to danom stupanja na izdržavanja kazne. Dakle, bez obzira što je zaposlenik pravosnažno osuđen na kaznu zatvora zbog učinjenog krivičnog djela, u slučajevima da zbog nekih objaktivnih nemogućnosti ne stupi odmah na izdržavanje te kazne (npr. propust suda ili nedostatak smještajnih kapaciteta u zatvoru), poslodavac (država) mu ne može otkazati ugovor o radu.Imajući u vidu da je rad u institucijama BiH privilegija kakvu mnogi zloupotrebljavaju, cijenim da je potrebno bez odlaganja predložiti izmjenu u smislu da prestanak radnog odnosa po sili zakona nastupa odmah sa pravosnažnošću presude kojom je zaposleno oglašen krivim. Da li je uopće izvjesno očekivati ovakav, logičan i prijeko potreban prijedlog, u skorije vrijeme?
Pitanje: Da li smatrate da je opravdano povećanje cestarina koje je predloženo ovim izmjenama i dopunama zakona?
Pitanje: Da li podržavate da gradske/općinske izborne komisije biraju i imenuju predsjednike biračkih odbora i njihove zamjenike?