Pitanje: Kada se povećaju akzine na gorivo od 15pf i izgrade planirane dionice, da li to znači da će nastavak neizgrađenih dionica također biti podložan povećanju akciza na gorivo sa uzimanjem novih kredita za izgradnju? Ovo pitanje postavljam jer su izgrađene dionice od trenutnih 10pf akciza a za nastavak potrebno još 15pf. Da li će za kraj biti potrebno još 15pf na ovih zbirnih 25pf?Drugo pitanje glasi: Koji je smisao graditi autoput/autocestu koja nije isplativa. Mi ćemo dignuti kredite i opteretiti privredu i životni standar akcizama na gorivo, a onda nakon toga nakon izgradnje bićemo zaduženi i nećemo moći vraćati kredite, a autoput/autocesta neće biti samoodrživi i isplativi. Dovesćemo se u situaciju kao HR da je pred prodajom svojih naisplativijih dionica autoputa/autoceste. Zar nije lakše, odmah dionicu dati pod koncesiju?
Odgovor:
Mislim da je sad jako neodgovorno postavljati pitanje isplativosti koridora VC nakon što je dobar dio dionica završen, a obveze su davno stvorene,kroz ugovore, sporazume i dr. obveze. Važno je promatrati globalnu povezanost BiH te sveukupne strateške interese.
Mislim da možemo raspravljati o monitoringu procesa i dugoročnom planiranju, uravnoteženoj izgradnji. Nije problem ako smo svi graditelji ali je problem ako jedni grade, drugi ruše, svima će biti loše, zbog naše djece i budućnosti moramo znati strateške interese ishoditi i obraniti.
Ako ne ispunimo svoje obveze slijede štete, tužbe, arbitraže i gubici koji su nesagledivi, vjerujem da možemo mnogo toga bolje uraditi ali započeto moramo završiti. Vlast mora biti čvrsta i stabilna kako bi mogla provoditi politiku i odgovarati za propuste i štete. U BIH je sve nestabilno a to najviše šteti stanovništvu BiH.
(2011 se mijenjala trasa pravca koridora Vc kroz Hercegovinu kako je koja MZ zamišljala, uvijek ima prigovora i neslaganja,