Pitanje: Uz podršku ovakvom prijedlogu, uzet ću za pravo da ukažem na još neke suštinske izmene istog Zakona. Naime, odredbom odredbu člana 71. stav (1) tačka a) alineja 4) propisano je da radni odnos prestaje po sili zakona ako zbog izdražavanja kazne zatvora zaposlenik odsustvuje s rada duže od tri mjeseca i to danom stupanja na izdržavanja kazne. Dakle, bez obzira što je zaposlenik pravosnažno osuđen na kaznu zatvora zbog učinjenog krivičnog djela, u slučajevima da zbog nekih objaktivnih nemogućnosti ne stupi odmah na izdržavanje te kazne (npr. propust suda ili nedostatak smještajnih kapaciteta u zatvoru), poslodavac (država) mu ne može otkazati ugovor o radu.Imajući u vidu da je rad u institucijama BiH privilegija kakvu mnogi zloupotrebljavaju, cijenim da je potrebno bez odlaganja predložiti izmjenu u smislu da prestanak radnog odnosa po sili zakona nastupa odmah sa pravosnažnošću presude kojom je zaposleno oglašen krivim. Da li je uopće izvjesno očekivati ovakav, logičan i prijeko potreban prijedlog, u skorije vrijeme?
Odgovor:
Osobno mislim da treba napraviti analizu svih zlouporaba u ovom smislu kako bi mogli relevantno odlučivati. Iz iskustva znam da jedino nakon temeljite analize slučaja možete vjerodostojno ocijeniti udio problema i potrebu izmjene zakona sa svim potencijalnim rizicima. Mislim da se prevencija uspješno provodi i transparentnošću i zakonom o slobodi pristupa informacijama, sa fokusom na učestalost "propusta" pravosuđa i obvezno objavljenim imenom sudca / tužitelja koji je napravio propust.