Da li podržavate povećavanje akciza na naftne derivate?
Pitanje postavljeno puta: 16
Senad Šepić (2014),
18.04.2017. 17:35:33
Na ovakav način kako je pripremljen i upućen u parlamentarnu proceduru, ne podržavam. Podnio sam već set mjera i zaključaka koji bi mogli popravjti stvari, ali ne vjerujem da ima kapacieta u aktuelnoj vlasti da to prihvati i razumije.
Maja Gasal-Vražalica (2014),
01.09.2016. 10:06:38
Ne podržavam. Stranke koje su na vlasti zadnjih 20ak godina zadužile su ne samo nas, već svaku još nerođenu bebu u Bosni i Hercegovini. Njihovo tjeranje građana_ki u dužničko ropstvo se i dalje nastavlja, pri čemu svo to zaduženje usmjeravaju na pokrivanje troškova preglomaznog administrativnog aparata, koji će biti sve veći jer valja ispuniti obećanje dato u predizbornoj kampanji 2014. (100.000 radnih mjesta). Budući da od zaduživanja nema razvojnih projekata, da svake godine gubimo IPA fondove zbog nepostojanja jedinstvene razvojne strategije na nivou BiH, a naši predstavnici svijetla obraza odu praznih ruku, te još potroše dodatna sredstva iz budžeta, jer valja platiti njihov odlazak i paradiranje (njihovih savjetnika, tjelohranitelja, tri odvojene limuzine i ostalo) po bijelom svijetu, bez da se u Bosnu i Hercegovinu vrate sa nekim dobrim vijestima.
Budući da to nisu u stanju, okreću se na povećanje akciza i dodatno udaranje na i ovako slabi kućni budžet naših građana_ki. Izgleda da će u budućnosti samo njihove limuzine biti na cestama Bosne i Hercegovine.
Nikola Lovrinović (2014),
31.08.2016. 11:45:24
Moram priznati da sam kao zastupnik kada je riječ o trošarini na naftne derivate zarobljen činjenicom koju su mi predočili iz ministarstva financija. Naime radi se o tomu da je pitanje povećanja ovih trošarina usko povezano ili izravno sa stavljanjem na raspolaganja već odobrenih sredstava za nastavak gradnje ceseta i auto ceste. Kako mi je objašnjeno samo na ovaj način BiH može osigurati svoje sudjelovanje u ovome poslu i to s samo na ovaj način. Dakle preostaje mi jedino da bude za ukoliko neželim sudjelovati u blokadi navedenih sredstava koj na žalost nisu mala.
Inače nisam za povećanje trošarina na naftne derivate ali bih volio da sam na početku priče izgradnje autoceste jer za istu nebi bio nego za razvitak željeznicae i brzih cesta od čega bi po meni BiH imala daleko više koristi nego od uutoceste. No to je sad završena priča.
Dkle podržaću povećanje s mukom popola kako bi se reklo ali ću inzistirati i na nekim olakšicama npr. za poljoprivrednike i sl.
Mario Karamatić (2014),
05.09.2016. 17:45:59
Ne, mišljenja sam kako se sredstva za izgradnju autocesta mogu osigurati na druge načine, a ne nametanjem novih nameta ljudima koji žive u BiH
Šemsudin Mehmedović (2014),
30.08.2016. 19:00:20
Podrzavam, stim da se oslobode akciza oni koji naftu koriste za poljoprivredne masine i procesnu industriju...
Da li smatrate da će uvođenje ovih akciza ubrzati izgradnju autoputeva u BiH?
Pitanje postavljeno puta: 16
Senad Šepić (2014),
18.04.2017. 17:36:16
Mislim da neće, jer nema nikakvih mehanizama koji to mogu garantirati.
Maja Gasal-Vražalica (2014),
03.04.2017. 16:46:52
Ne smatram. Kao što to inače biva, budući da vladajuća koalicija nije uspjela ni na koji drugi način da obezbijedi sredstva, kroz apliciranje za razne fondove, jer se ni oko imena zajedničkog projekta za razvoj infrastrukture i ostalog ne mogu dogovoriti, vrlo brzo su se dogovorili da sve što oni iz svojih "vitalno nacionalnih razloga" ne mogu da usuglase i da bi onda najbolje bilo ići sa Zakonom o akcizama i da sve to fino naplate preko građana/ki BiH.
Nikola Lovrinović (2014),
31.08.2016. 11:46:38
Neznam hoće li ubrzati izgradnju ali kako sada stvari stoje to je jedini način da se radove nastavi
Mario Karamatić (2014),
05.09.2016. 17:42:47
Smatram kako će uvođenje novih akciza dovesti do lančanog poskupljenja prvo goriva, a nakon toga svega ostaloga, od hrane pa nadalje. Što se tiče autoceste ukoliko se nastave na ovaj način povećavati nameti bez obzira koliko bude kilometara autoceste po njoj neće imati tko voziti
Šemsudin Mehmedović (2014),
30.08.2016. 18:59:19
Mislim da nece ubrzati gradnju auto puteva u BiH, bilo kakvo povecanje akciza, osim sto ce ustabiliti vracanje postojecih prispjelih obaveza i odrzavanja postojecih...
Svi znamo za jedinstvenu stopu PDV-a u BiH. Zamislimo situaciju da je ta stopa diferencirana, da su rastereceni prehrambeni proizvodi, lijekovi i neke usluge. Ako napravite neku imaginarnu tabelu cijena najosnovnijih namjernica i visoko tarifnih roba oporezovanih diferencijalnom stopom PDV-a, rezultat bi vam rekao da li je opravdano povećanje akciza od 15 feninga na gorivo i ja smatram da je to neprihvatljivo.Zanima me šta vi lično mislite o ovome i da li postoji način da se stopa PDV-a diferencira, to jeste, promijeni sistem oporezivanja?Da li su razne akcize i neki novi pravilnici u saobraćaju izglasani jer smo ispunili kvotu kod MMF-a za novo zaduživanje pa se nova sredstava za razne projekte moraju uzeti iz dzepova građana?Hvala unaprijed na odgovoru.Emir Oruč
Pitanje postavljeno puta: 1Da li smatrate da je ovo zaiata potrebno, jer se vec izdvaja za to kroz registraciju automobila i kupovinom goriva?
Pitanje postavljeno puta: 6Kada se povećaju akzine na gorivo od 15pf i izgrade planirane dionice, da li to znači da će nastavak neizgrađenih dionica također biti podložan povećanju akciza na gorivo sa uzimanjem novih kredita za izgradnju? Ovo pitanje postavljam jer su izgrađene dionice od trenutnih 10pf akciza a za nastavak potrebno još 15pf. Da li će za kraj biti potrebno još 15pf na ovih zbirnih 25pf?Drugo pitanje glasi: Koji je smisao graditi autoput/autocestu koja nije isplativa. Mi ćemo dignuti kredite i opteretiti privredu i životni standar akcizama na gorivo, a onda nakon toga nakon izgradnje bićemo zaduženi i nećemo moći vraćati kredite, a autoput/autocesta neće biti samoodrživi i isplativi. Dovesćemo se u situaciju kao HR da je pred prodajom svojih naisplativijih dionica autoputa/autoceste. Zar nije lakše, odmah dionicu dati pod koncesiju?
Pitanje postavljeno puta: 34
Senad Šepić (2014),
18.04.2017. 17:52:15
Postoji puno nejasnoća vezano za ovaj zakon i najave izgradnje cesta, pa zato j nisam podržao usvajanje zakona ranije. Postoji više mogućnosti, jedna i jeste koncesija, a aktuelne vlade očito nemaju vizije kako izgraditi zemlju i pokrenuti privredu.
Fehim Škaljić (2014),
19.04.2017. 19:59:19
Vaše pitanje svakako kod svih nas postavlja dileme šta je u datom vremenu optimalno činiti. Znam da se danas saobračajna povezanost postavlja kao imperativ međudržavne povezanosti i perspektive da biznis bude izvor života iz rada. Bosna i Hercegovina je van svih osnovnih transportnih koridora Evrope. Ima samo ta poprečna veza preko koridora Vc. Ako se ona izgubi mi smo izolovani. Zato se mora graditi. Vlasti su krive što je to do sada bilo sporo , netransparentno i skupo. Sada se nude akcize kao izvor kreditnog zaduženja. to nosi određene posljedice na standard ali sam ubjeđenje da bi odgađanje gradnje izazvalo još veće. Zato ću ja glasati za njih, Ali ću insistirati kao što sam to činio i na oktobarskoj sjednici Parlamenta da se uspostavi parlamentarni nadzor nad utroškom ovih sredstava i da ona budu isključivo garant naturalne gradnje novih kilometara autoputa.
Izgubljeno vrijeme treba nadoknađivati istovremenom gradnjom više dionica i u to je svakako nužno činiti i davanjem koncesija.
Smatram da utrošak sredstava u javnu infrastrukturu mora na drugi način biti. prestavljan građanima. Transparentno,pisano naćinom razumjlivim svim građanima i objavljeno u printanim medijima.
Pozdravljam vas.
Nikola Lovrinović (2014),
16.05.2017. 08:01:17
Najveći dio Vaše opservacije o gradnji autoputa mi je apsolutno prihvatljiv. Na parlamentu sam govorio kada se prvi put pojavila izmjena zakona o trošarinama da bih prije više od desetak godina kada se opredjelilo za gradnju puta bio protiv istog . No sada nakon desetljeća i više to je pitanje bezpredmetno. Bio bih protiv zato što smatram i sada da se trebalo posvetiti izgradnji brzih cesta ,magistralnih i regionalnih te željeznica , a tek onda autocesti. Ako je auto cesta put od međunarodnog znaćenja, ajeste, onda se trebalo dogovoarati o povoljnijim uvjetima njegove izgradnje jer je to za BiH ogroman teret. Kako se to nije dogodilo sada imamo problem da nam veliki dio onih koji nemogu koristiti autoput ,nemogu plaćati, koristi magistralne i regionalne puteve i uništava ih ,pa ni za njihovo održavanje nemamo dovoljno sredstava. BiH gospodarstvo je još moglo sa dobrom mrežom brzuih cesta, magistralnih, regionalnih te željeznicama , a onda smo mogli pristupiti gradnji auto ceste. Međutim poodavno smo zakopali što bi se reklo twmelje ovj lošoj procjeni i sada nam nema druge nego je završiti.Najžalosnije je da veliki dio onih koji su nekada bitno o tomu odlučivali sada su protiv trošarina i kobajagi za zaštitu potošaća, što je toliko neodgovorno da nemam riječi. Trošarine su dio aranžmana gospodarskih reformi pokretanja gospodarstva i mnogo čega i to je danas gotovo suludo odbiti. Zbog toga sam bio za. Onima koji su se sjetili naroda nakon što su napravili glupost predlagao sam da ponude potpuno ukidanje trošarina ,dakle i one koje postoje , one o kojima i vi govorite. E to bi bila prava stvar.Mogućnost davanja pod koncesiju je još skuplja varijanta koliko ja znam. Velika je borba za 15 feninga a istodobno se npr. inzistira na 7,5 KM za RTV pristojbu. Predlažem da i to oslobodimo građane. Kažu to treba ,a put ,a angažiranje građevinaca i sl. to netreba. Model po kojem bi se svaka dionica vezala za povećanje trošarina za mene je nepoznanica i nevjerujem da će se tako rješavati.Predložio sam zaključak da Vijeće Ministara prati pozitivne i negativne učinke ovoga zakona i da izvjesti parlament u roku od 6 mjeseci o pozitivnim i negativnim učincima istog te da za negativne pripreme mjere saniranja istih (npr.smanjenje cijena goriva, plavi dizel. subvenciranje troškova prijevoza socijalnim kategorijama islično)
U konačnici mislim dasu posljedice neusvajanja vrlo teške i neizvjesne ali eto ako većina smatra da vlastitim snagama možemo našu državu dovesti do razvijenostui europskih država onda nam netreba nitko i možemo vlastititim putem. Bojim se da nije tako. Najlakše je biti za popularne mjere ali to nije odgovorna politikA
Ljilja Zovko (2014),
17.05.2017. 13:57:31
Mislim da je sad jako neodgovorno postavljati pitanje isplativosti koridora VC nakon što je dobar dio dionica završen, a obveze su davno stvorene,kroz ugovore, sporazume i dr. obveze. Važno je promatrati globalnu povezanost BiH te sveukupne strateške interese.
Mislim da možemo raspravljati o monitoringu procesa i dugoročnom planiranju, uravnoteženoj izgradnji. Nije problem ako smo svi graditelji ali je problem ako jedni grade, drugi ruše, svima će biti loše, zbog naše djece i budućnosti moramo znati strateške interese ishoditi i obraniti.
Ako ne ispunimo svoje obveze slijede štete, tužbe, arbitraže i gubici koji su nesagledivi, vjerujem da možemo mnogo toga bolje uraditi ali započeto moramo završiti. Vlast mora biti čvrsta i stabilna kako bi mogla provoditi politiku i odgovarati za propuste i štete. U BIH je sve nestabilno a to najviše šteti stanovništvu BiH.
(2011 se mijenjala trasa pravca koridora Vc kroz Hercegovinu kako je koja MZ zamišljala, uvijek ima prigovora i neslaganja,
Mario Karamatić (2014),
17.04.2017. 10:44:28
Kao što sam i rekao na sjednici Doma kada sam glasovao protiv akciza nije mi poznat slučaj niti jedne zemlje koja je autoputeve izgradila otimajući novce od svojih građana. Upravo sam tada i predlagao model koncesija stranim investitorima.
Šemsudin Mehmedović (2014),
17.04.2017. 08:42:19
Ne znaci to...vec ce povecanje akcize obezbijediti kolateral...hipoteku za kredit EBRD za nastavak izgradnje autoceste na koridoru Vc...a nova izgradnja bi trebala da bude finansirana od putarina novoizgradjenih cesta...
Hvala na pitanju..
Pozz