Admir Čavalić rođen je u Tuzli 4.10.1987. godine. Ekonomski je analitičar, predavač i istraživač, koji je najpoznatiji kao osnivač udruženja "Multi". U Tuzli je završio osnovnu školu "Jala" i Gimanziju "Meša Selimović". Krajem 2011. završava Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli gdje je naknadno odbranio dva magistarska rada (2015 i 2017. godine). Trenutno je doktorant i asistent predavač na navedenom fakultetu. Od neformalnog obrazovanja, izdvaja se LAAD program pod mentorstvom Francisa Fukuyame (Sarajevo, Bosna i Hercegovina), Atlas Leadership Academy pod mentorstvom Tom G. Palmer (Fairfax, SAD) i CPR istraživačka škola (Koči, Indija). Od 2021. godine, Čavalić je vijećnik u Gradskom vijeću Tuzla ispred Stranke za Bosnu i Hercegovinu (SBiH).
2018. godine u biografskom lesikonu "Ko je ko u Bosni i Hercegovini", Admir Čavalić je uvršten među najutjecajnije osobe u Bosni i Hercegovini, čija djela i akcije pozitivno doprinose toj zemlji.
Pitanje: Zasto ste postavili zakon za kaznjavanje alkoholne voznje sa visokm kaznama??
Odgovor:
Poštovani,
Prije svega hvala na ovom pitanju. U junu mjesecu kolega Safet Omerović i moja malenkost uputili smo u parlamentarnu proceduru Zakon o izmjeni krivičnog zakona FBIH. U okviru datih izmjena navodimo sljedeće:
"U Krivičnom zakonu Federacije Bosne i Hercegovine (“Službene novine Federacije BiH”, br. 36/03, 37/03, 21/04, 69/04, 18/05, 42/10, 42/11, 59/14, 76/14 i 46/16, 75/17 i 31/23) član 333., stav 1., riječ „tri“ mijenja se u „deset“."
Još jasnije:
Potrebno je uraditi izmjenu Krivičnog zakona Federacije Bosne i Hercegovine („Sl. novine FBiH“, br. 36/2003, 21/2004 - ispr., 69/2004, 18/2005, 42/2010, 42/2011, 59/2014, 76/2014, 46/2016, 75/2017 i 31/2023) u članu 333 koji trenutno glasi: „Ko pod uticajem alkohola ili drugih omamljujućih sredstava upravlja prijevoznim sredstvom, iako je zbog toga očito nesposoban za sigurnu vožnju i time tako ugrozi javni promet na putevima da dovede u opasnost život ili tijelo ljudi ili imovinu većeg opsega, kaznit će se kaznom zatvora do tri godine.“ Predložena izmjena se odnosi na povećanje kazne, pa bi tako dio koji glasi, „kazniti će se kaznom zatvora do tri godine“ bio zamijenjen „kazniti će se kaznom zatvora do deset godina“. Tako bi izmijenjeni član glasio: „Ko pod uticajem alkohola ili drugih omamljujućih sredstava upravlja prijevoznim sredstvom, iako je zbog toga očito nesposoban za sigurnu vožnju i time tako ugrozi javni promet na putevima da dovede u opasnost život ili tijelo ljudi ili imovinu većeg opsega, kaznit će se kaznom zatvora do deset godina.“
Kao obrazloženje navodimo sljedeće:
Nakon stravične saobraćajne nesreće u Sarajevu u okviru koje je Armin Berberović udario tri pješakinje ubivši mladu doktoricu Azru Spahić, vozeći bez položenog vozačkog ispita, sa 0.41 promila alkohola u krvi, mišljenja smo da je potrebno preventivno djelovati kroz izmjenu krivičnog zakona i to sa fokusom na kažnjavanje vožnje u alkoholiziranom stanju. Povećanje moguće kazne nije uvijek dobra mjera, ali mišljenja smo da je i bez ovog slučaja navedena propisana kazna bila preniska. Naravno, ova mjera neće dovesti do potpunog rješenja ovog problema, ali mislimo da je ovo dobar početak. Kao Parlament FBiH se trebamo kretati u dijelu svoje nadležnosti i mislim da je ovo najmanje što možemo trenutno učiniti.
Dakle, kao što se vidi iz priloženog, fokus je na nesavjesne vozače koji ugrožavaju život i imovinu drugih.
Nadam se da ste zaodovoljni ponuđenim odgovorom.
Svako dobro.