Admir Čavalić rođen je u Tuzli 4.10.1987. godine. Ekonomski je analitičar, predavač i istraživač, koji je najpoznatiji kao osnivač udruženja "Multi". U Tuzli je završio osnovnu školu "Jala" i Gimanziju "Meša Selimović". Krajem 2011. završava Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli gdje je naknadno odbranio dva magistarska rada (2015 i 2017. godine). Trenutno je doktorant i asistent predavač na navedenom fakultetu. Od neformalnog obrazovanja, izdvaja se LAAD program pod mentorstvom Francisa Fukuyame (Sarajevo, Bosna i Hercegovina), Atlas Leadership Academy pod mentorstvom Tom G. Palmer (Fairfax, SAD) i CPR istraživačka škola (Koči, Indija). Od 2021. godine, Čavalić je vijećnik u Gradskom vijeću Tuzla ispred Stranke za Bosnu i Hercegovinu (SBiH).
2018. godine u biografskom lesikonu "Ko je ko u Bosni i Hercegovini", Admir Čavalić je uvršten među najutjecajnije osobe u Bosni i Hercegovini, čija djela i akcije pozitivno doprinose toj zemlji.
Pitanje: Zasto budzet FBIH jos nije usvojen?Ko blokira?
Odgovor:
Poštovani,
Hvala Vam na ovom pitanju koje je u ovom trenutku (januar 2024. godine) od izuzetnog značaja za Federaciju BiH. Dok ovo pišem u parlamentarnoj proceduri još uvijek nemamo Nacrt/Prijedlog Budžeta FBiH za 2024. godinu. To je problem jer je mjesec januar, a znamo da se Nacrt trebao shodno zakonskim rokovima dostaviti u novembru mjesecu 2023. godine. Vlada FBiH je dostavila Prijedlog odluke o privremenom finansiranju i očekujem da 24.01. u Predstavničkom domu Federalnog parlamenta usvojimo tu odluku. Zakazao sam Odbor za ekonomsku i finansijsku politiku dan ranije, 23.01., sa ciljem smanjivanja mogućnosti barijera za ulazak u privremeno finansiranje (koje nam je potrebno zbog 01. februara odnosno dešavanja nakon to dana).
Zašto nema Budžeta FBiH? Prije svega, to ne blokira niko iz parlamenta - bilo da je riječ o većini, ili opoziciji - jer Budžeta još nema u parlamentu. Shodno neformalnim informacijama sa kojim raspolažem u narednoj sedmici možemo očekivati od Vlade FBiH Nacrt Budžeta. Dobro je što je Nacrt jer to omogućava da se poštuje budžetski principi transparentnosti tj. da što više zainteresovanih strana bude uključeno u javnu raspravu. Istina, čudno je što bi to bio Nacrt koji se dostavlja sredinom januara (umjesto početkom novembra prethodne godine) jer je pitanje kada će se usvojiti Prijedlog. Ako dobijemo Nacrt u januaru onda posljedično Prijedlog ide u martu - što je svakako zadnji rok. Cijenu ovoga plaćaju svi oni koji su iz federalnog budžeta dobili unaprijeđenje svojih budžetskih prava tokom 2023. godine.
Budžeta nema vjerovatno jer nema dogovora unutar vladajuće većine. To sam navodio par puta u medijima. Dosta je političkih subjekata i zastupnika koji imaju pregovaračku moć unutar većine - jer je ista na minimalnom broju ruku u parlamentu. Ovo znači da se svako bori za svoje "parče" budžeta. To je svakako loša praksa i kulminacija navedene je bila tokom Rebalansa za 2023. godinu kada su se zastupnici otimali za bazene shodno mjestu iz kojeg dolaze. Mišljenja sam da tu praksu treba napustiti i da entitet FBiH treba biti iznad navedenih trampi, a u službi građana, poreznih obveznika, privrednika itd.
Moram navesti da radna tijela pri parlamentu (koja se često vežu za blokade) nemaju veze (barem u ovom trenutku) sa činjenicom da Budžet nije usvojen - jer isti nije ni dostavljen.
Sve u svemu, nadam se da će se ova drama oko Budžeta brzo završiti. Posebno jer se trebamo posvetiti važnijim pitanjima.
Svako dobro.