Amra Babić rođena je 1969. godine u Visokom, a diplomirala je i magistrirala na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu. U “Asfaltgradnji” djelovala je kao šefica računovodstva od 1999. do 2005. godine, a zatim kao rukovoditeljica filijale Bosnia Bank International u Visokom od 2005. do 2006. godine. Kao direktorica VGT Consulting djelovala je od 2006. do 2011. godine.
U dva mandata obnašala je dužnost vijećnice Općinskog vijeća u Visokom. Funkciju gradonačelnice Grada Visoko obnašala je od 2012. do 2020. godine, prvenstveno ispred Stranke demokratske akcije (SDA), a zatim kao samostalna kandidatkinja. Tokom mandata 2020–2024. priključila se Narodu i pravdi (NiP) te na Općim izborima 2022. godine osvojila zastupnički mandat u Skupštini Zeničko-dobojskog kantona.
Pitanje: Poštovani,Molimo Vas da od Općinskog suda u Sarajevu/Tuzli/Mostaru i Bihaću zatražite evidenciju u skladu sa članom 76. Zakona o stečaju (FBIH 53/2021).........................................................................................................................................................Član 76.(Broj predmeta koji može voditi stečajni upravnik)(1) Stečajni upravnik može voditi dva stečajna postupka istovremeno.(2) Nadležni sud uređuje i vodi evidenciju o otvorenim stečajnim postupcima, angažovanim upravnicima i broju predmeta kojima su upravnici zaduženi. Naime, stečajne sudije uporno imenuju stečajne upravitelje koji su već angažovani u većem broju slučajeva nego što je zakon propisao. Da vidimo da li sudije poštuju zakon.Unaprijed hvala
Pitanje: Smatrate li da će se uvođenjem ovog “paketa energetskih zakona” doći do modernizacije procesa proizvodnje energije iz obnovljivih izvora?
Odgovor:
smatram da je ovo prvi, važan korak.
proizvodnja električne i toplotne energije iz OIE npr. fotonaponske elektrane, elekrane na biomasu, bioplinske elektrane, posljedično ima rezultat smanjenje emisija stakleničkih plinova a što je jedan od imperativa energetskog i klimatskog plana EU.
nadam se da će sljedeći korak biti pristup sredstvima EU za modernizaciju energetskih sistema i poboljšanje energetske učinkovitosti.
naš put ka europskim integracijama započeo je odavno, neki projekti EU sa ciljem razmjene i prenosa znanja i iskustava u oblasti OIE su realiziovani uz učešće Elektroprivrede BIH i pojedinih općina ( općina/grad Visoko je u jednom takvom projektu učestvovala - HORIZONT 2020 CoolHeating).
nadam se da će ovaj novi pravni okvir otvoriti procese snažnog razvoja a time i modernizacije samog procesa proizvodnje energije iz obnovljivih izvora.
smatram važnim napomenuti i da Prijedlog zakona o korištenju obnovljivih izvora energije i efikasne kogeneracije, u fokus stavlja, kroz moidernizaciju, povečanje energetske efikasnosti postojećih proizvodnih jedinica- proizvodnjom energije iz tzv. "otpadne energije" . možda najbolji primjer je projekat snabdijevanje toplotnom energijom iz TE Kakanj, područja od Kaknja do Sarajeva, koji bi eliminisao veliki broj malih kotlovnica i ložišta i smanjio negativne emisije CO2.
Pitanje: Poštovani Delegati,Da li se slažete da je potrebno izjednačiti koeficijente za osvojenu medalju na Paraolimpijskim igrama sa osvojenom medaljom na Olimpijskim igrama i na taj način otkloniti diskriminaciju osoba sa invaliditetom? Ovo je definitivno Zakon kojeg bi trebalo donijeti. S tim da je u Nacrtu zakona napravljena jedna greška. U samom “Nacrtu zakona o doživotnoj mjesečnoj naknadi zaslužnim sportistima u FBiH”, tačnije u članu 10. stav 3. zakona vrši diskriminacija osoba s invaliditetom i krši se njihovo pravo na jednakost koje im garantuje „Povelja Evropske unije o temeljnim pravima“ u članu 21. stav 1., gdje se navodi sljedeće „Zabranjuje se svaka diskriminacija na bilo kojoj osnovi kao što je spol, rasa, boja kože, etničko ili socijalno podrijetlo, genetske osobine, jezik, religija ili uvjerenje, političko ili bilo kakvo drugo mišljenje, pripadnost nacionalnoj manjini, imovina, rođenje, invaliditet, dob ili spolna orijentacija.“Dakle u članu 10. nacrta Zakona u kojem se definišu Koeficijenti za obračun doživotne mjesečne naknade, a u stavu 3. ovog Člana jasno je napravljena razlika u koeficijentu za Olimpijske igre i Paraolimpijske igre. Koeficijenti su utvrđeni bazirajući se na staroj kategorizaciji sportista koja je također svojim odredbama diskriminisala osobe sa invaliditetom, međutim nekoliko dana nakon dostavljanja nacrta Zakona Vladi FBiH, Vlada je na sjednici održanoj 03.02.2022. godine izmijenila „Uredbu o određivanju kriterija za dodjeljivanje nagrade sportistima, sportskim radnicima i sportskim udruženjima iz FBiH za ostvarene vrhunske sportske rezultate na međunarodnim takmičenjima“, a koja u sebi sadrži novu kategorizaciju sportista u kojoj su na inicijativu Paraolimpijskog komiteta BiH izjednačene nagrade za ostvarene sportske rezultate na Olimpijskim i Paraolimpijskim igrama. Na ovaj način je otklonjena diskriminacija osoba sa invaliditetom u navedenoj Uredbi.Nadamo se da će u konačnici Nacrt Zakona i sam Zakon biti izjednačen sa novom Uredbom i na taj način ispravljena diskriminacija koja se sigurni smo nije namjerno napravila u nacrtu Zakona.Sve pohvale predlagačima što se konačno pokrenulo ovo pitanje, koje je već godinama unazad uređeno u susjednim nam državama. Iznos koeficijenta nije bitan, da li će se smanjiti na ovaj Paraolimpijski trenutni ili povećati na Olimpijski, ali je bitno da budu jednaki!Poštovani, pitanje se odnosi na član 6 stav (1) tačka (a) i (c) Nacrta Zakona. Naime, Nacrtom Zakona je propisano da radi ostvarivanja prava na doživotnu naknadu sportista treba da ispunjava između ostalog i (a) da ima navršenih 40 godina starosti, (c) da je kategorisan kao zaslužni sportista BiH, a što je direktno vezano za član 2 stav (1) tačka (b) ovog Nacrta Zakona. Članom 3. stav (1) tačka (a) Pravilnika o kategorizaciji sportista na nivou BiH sportisti su kategorisani prema određenim kategorijama, odnosno vrstom osvojene medalje na takmičenjima. Također, članom 6 istog Pravilnika kategorisani sportisti ostvaruju pravo na naknadu ukoliko su dobili rješenje o kategorizaciji i to:a) Zaslužni sportisti iz člana 3. stav (1) tačka a) ovog pravilnika ostvaruju pravo na jednokratnu novčanu nagradu na godišnjem nivou nakon što ispune uvjete za odlazak u penziju u skladu sa odredbama Zakona o penzijsko invalidskom osiguranju, odnosno da bi dobili traženu potvrdu o kategorizaciji sportista treba da ima navršenih 65 godina starosti, što je u direktnoj koliziji sa članom 6 stav (1) tačka (a) Nacrta Zakona u kojem se kaže da vrhunski sportista ima pravo na doživotnu sportsku naknadu ukoliko ima navršenih 40 godina starosti. Molim da to razmotrite, te da se na vrijeme otklone nepravilnosti. Hvala.