Smatrate li da zaslužni spostisti trebaju imati pravo na doživotnu mjesečnu naknadu?
Pitanje postavljeno puta: 0Podržavate li donošenje ovog zakona?
Pitanje postavljeno puta: 0Poštovani nadam se da će te odvojiti vrijeme da pročitate i odgovorite na ova dva pitanja koja su također dio "Mišljenja Paraolimpijskog komiteta BiH" na ovaj Nacrt Zakona u prethodnom mandatu.Da li se slažete da je potrebno izjednačiti koeficijente za osvojenu medalju na Paraolimpijskim igrama sa osvojenom medaljom na Olimpijskim igrama i na taj način otkloniti diskriminaciju osoba sa invaliditetom? Ovo je definitivno Zakon kojeg bi trebalo donijeti. S tim da je u Nacrtu zakona napravljena jedna greška. U samom “Nacrtu zakona o doživotnoj mjesečnoj naknadi zaslužnim sportistima u FBiH”, tačnije u članu 10. stav 3. zakona vrši diskriminacija osoba s invaliditetom i krši se njihovo pravo na jednakost koje im garantuje „Povelja Evropske unije o temeljnim pravima“ u članu 21. stav 1., gdje se navodi sljedeće „Zabranjuje se svaka diskriminacija na bilo kojoj osnovi kao što je spol, rasa, boja kože, etničko ili socijalno podrijetlo, genetske osobine, jezik, religija ili uvjerenje, političko ili bilo kakvo drugo mišljenje, pripadnost nacionalnoj manjini, imovina, rođenje, invaliditet, dob ili spolna orijentacija.“Dakle u članu 10. nacrta Zakona u kojem se definišu Koeficijenti za obračun doživotne mjesečne naknade, a u stavu 3. ovog Člana jasno je napravljena razlika u koeficijentu za Olimpijske igre i Paraolimpijske igre. Koeficijenti su utvrđeni bazirajući se na staroj kategorizaciji sportista koja je također svojim odredbama diskriminisala osobe sa invaliditetom, međutim nekoliko dana nakon dostavljanja nacrta Zakona Vladi FBiH, Vlada je na sjednici održanoj 03.02.2022. godine izmijenila „Uredbu o određivanju kriterija za dodjeljivanje nagrade sportistima, sportskim radnicima i sportskim udruženjima iz FBiH za ostvarene vrhunske sportske rezultate na međunarodnim takmičenjima“, a koja u sebi sadrži novu kategorizaciju sportista u kojoj su na inicijativu Paraolimpijskog komiteta BiH izjednačene nagrade za ostvarene sportske rezultate na Olimpijskim i Paraolimpijskim igrama. Na ovaj način je otklonjena diskriminacija osoba sa invaliditetom u navedenoj Uredbi.Nadamo se da će u konačnici Nacrt Zakona i sam Zakon biti izjednačen sa novom Uredbom i na taj način ispravljena diskriminacija koja se sigurni smo nije namjerno napravila u nacrtu Zakona.Sve pohvale predlagačima što se konačno pokrenulo ovo pitanje, koje je već godinama unazad uređeno u susjednim nam državama.Poštovani, pitanje se odnosi na član 6 stav (1) tačka (a) i (c) Nacrta Zakona. Naime, Nacrtom Zakona je propisano da radi ostvarivanja prava na doživotnu naknadu sportista treba da ispunjava između ostalog i (a) da ima navršenih 40 godina starosti, (c) da je kategorisan kao zaslužni sportista BiH, a što je direktno vezano za član 2 stav (1) tačka (b) ovog Nacrta Zakona. Članom 3. stav (1) tačka (a) Pravilnika o kategorizaciji sportista na nivou BiH sportisti su kategorisani prema određenim kategorijama, odnosno vrstom osvojene medalje na takmičenjima. Također, članom 6 istog Pravilnika kategorisani sportisti ostvaruju pravo na naknadu ukoliko su dobili rješenje o kategorizaciji i to:a) Zaslužni sportisti iz člana 3. stav (1) tačka a) ovog pravilnika ostvaruju pravo na jednokratnu novčanu nagradu na godišnjem nivou nakon što ispune uvjete za odlazak u penziju u skladu sa odredbama Zakona o penzijsko invalidskom osiguranju, odnosno da bi dobili traženu potvrdu o kategorizaciji sportista treba da ima navršenih 65 godina starosti, što je u direktnoj koliziji sa članom 6 stav (1) tačka (a) Nacrta Zakona u kojem se kaže da vrhunski sportista ima pravo na doživotnu sportsku naknadu ukoliko ima navršenih 40 godina starosti. Molim da to razmotrite, te da se na vrijeme otklone nepravilnosti. Hvala.
Pitanje postavljeno puta: 177
Sanel Kajan,
12.11.2024. 09:14:07
Poštovanje
Slažem se s vašom inicijativom i sugestijama, te ću tim povodom i djelovati u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH.
Admir Čavalić,
15.11.2024. 08:45:27
Poštovani,
Iskreno zahvaljujem na ovim bitnim informacijama. Zakon je još uvijek u formi nacrta i još uvijek nije došao do Zastupničkog doma Parlamenta FBiH (trenutno je u Domu naroda i jučer nije usvojen dnevni red). Međutim, ovu informaciju ću svakako iskoristiti kako bi istakao data pitanja u okviru parlamentarne rasprave o nacrtu i ako bude bilo potrebe pretvorio sve to u amandmane ako dođemo do prijedloga. Detaljno sam pročitao sve što ste napisali i razumijem logiku, posebno vezano za diskriminaciju.
Svako dobro, hvala.
Admir Čavalić
Haris Silajdžić,
15.11.2024. 06:21:15
Postovani,
sto se tice diskriminacije koja je ocigledna i evidentna, uradit cemo sve sto je u nasoj moci te cemo kao klub SBiH-a, a i ja licno traziti da se ta nepravda popravi!
Sto se drugog pitanja tice, trazit cu napismeno ili usmeno da mi nadlezno ministarstvo odgovori na ovo pitanje te otkloni dileme koje su jasno vidljive iscitavajuci pomenute clanove i stavke.
Srdacan pozdrav,
Haris Silajdzic
Adisa Kokić - Hinović,
19.11.2024. 16:03:57
Postovani/-a,
Hvala Vam na dostavljenim sugestijama i primjedbama.Kolega Suad Kaknjo i ja (kao ovlasteni predlagaci u PRedstavnickom domu), smo tokom raaprave o Nacrtu u Predstavnickom domu prihvatili sve sugestije i primjedbe Paraolimpijskog komiteta, a shodno i novoj Uredbi Vlade FBiH iz 2022.godine, istakli da ce svemo uzeti u obzir tokom izrade Prijedloga zakona, te otkloniti sve diskriminacije, jer nam je cilj naci najbolje rjesenje za sve zasluzne sportiste u FBiH.
Hvala Vam i stojimo Vam na raspolaganju,
Nadamo se da ce sto prije biti usvojeno na Domu naroda FBiH,
Lp!
Silva Banović,
13.11.2024. 16:17:13
Uvaženi/a,
Zakon o doživotnim mjesečnim naknadama zaslužnim sportašima je tek u Nacrtu, što znači da je predložena osnova na koju su itekako dobrodošli komentari i sugestije. Dobila sam mišljenje Paraolimpijskog komiteta. U potpunosti sam suglasna da ne smije biti prostora ni za kakav vid drugačijeg tretiranja paraolimpijaca i dijelim stav Paraolimpijskog komiteta o potrebi usuglašavanja koeficijenata.
Vama zahvaljujem na interesu, javljanju i sugestijama.
Cilj nam je isti, a to je što kvalitetniji Prijedlog zakona i Zakon u konačnici.
S uvažavanjem,
dr.sci. Silva Banović, doc.
Goran Bulajić,
14.11.2024. 01:36:19
Poštovan-a/i,
apsolutno se slažem sa navedenim sugestijama.
Uvažavajući olimpijske/paraolimpijske discipline, kao i učešće na Olimpijskim/Paraolimpijskim igrama, smatram da ne smije biti diskrimacije među uspješnim sportistima po osnovu koeficijenta.
Posvećenost treninzima, posebnom načinu ishrane i životnih aktivnosti, pripreme i odricanja, te rezultati, moraju biti adekvatno nagrađeni kada je vrhunski sport u pitanju. Nebitno da li je riječ o olimpijskim ili paraolimpijskim disciplinama.
U svakom slučaju, riječ je Nacrtu zakona, tako da će primjedbe biti uvažene.
Što se tiče primjedbe vezane za kategorizaciju, istu takođe treba uvažiti. Radni vijek sportiste u kojem može dati svoj maksimum je kraći od dobne granice koju je definisao Zakon o penzijsko invalidskom osiguranju.
Kao što ste i sami napomenuli, neophodan nam je ovaj Zakon.
Trebamo poštovati i cijeniti uspjehe sportista koji su nosili našu zastavu i grb na dresu te ostvarili vrhunske rezultate.
Sport je jedan od ljepših načina promocije Bosne i Hercegovine, te se trebamo potruditi da ovaj Zakon "oblikujemo" najkvalitetnije što možemo.
Na taj način ćemo i dodatno motivisati dolazeće generacije sportista i pokazati brigu o zaslužnim sportistima kada više ne budu u mogućnosti da se aktivno bave vrhunskim sportom.
S poštovanjem,
Bulajić Goran
Almir Babajić,
15.11.2024. 10:02:21
Smatram da je Vaša primjedba opravdana. Za mene bi bilo uredu da se izjednače koeficijaenti za Olimpijske i Paraolimpijske igre ali i za Svejtko i Evropsko prvenstvo. Za kolektivne sportove (nogomet, košarka, rukomet) Svejtsko i Evropsko prvenatvo su možda i značajnija takmičenja od samih Olimpijskih igara.
Srdačan pozdrav.
Poštovani Delegati,Da li se slažete da je potrebno izjednačiti koeficijente za osvojenu medalju na Paraolimpijskim igrama sa osvojenom medaljom na Olimpijskim igrama i na taj način otkloniti diskriminaciju osoba sa invaliditetom? Ovo je definitivno Zakon kojeg bi trebalo donijeti. S tim da je u Nacrtu zakona napravljena jedna greška. U samom “Nacrtu zakona o doživotnoj mjesečnoj naknadi zaslužnim sportistima u FBiH”, tačnije u članu 10. stav 3. zakona vrši diskriminacija osoba s invaliditetom i krši se njihovo pravo na jednakost koje im garantuje „Povelja Evropske unije o temeljnim pravima“ u članu 21. stav 1., gdje se navodi sljedeće „Zabranjuje se svaka diskriminacija na bilo kojoj osnovi kao što je spol, rasa, boja kože, etničko ili socijalno podrijetlo, genetske osobine, jezik, religija ili uvjerenje, političko ili bilo kakvo drugo mišljenje, pripadnost nacionalnoj manjini, imovina, rođenje, invaliditet, dob ili spolna orijentacija.“Dakle u članu 10. nacrta Zakona u kojem se definišu Koeficijenti za obračun doživotne mjesečne naknade, a u stavu 3. ovog Člana jasno je napravljena razlika u koeficijentu za Olimpijske igre i Paraolimpijske igre. Koeficijenti su utvrđeni bazirajući se na staroj kategorizaciji sportista koja je također svojim odredbama diskriminisala osobe sa invaliditetom, međutim nekoliko dana nakon dostavljanja nacrta Zakona Vladi FBiH, Vlada je na sjednici održanoj 03.02.2022. godine izmijenila „Uredbu o određivanju kriterija za dodjeljivanje nagrade sportistima, sportskim radnicima i sportskim udruženjima iz FBiH za ostvarene vrhunske sportske rezultate na međunarodnim takmičenjima“, a koja u sebi sadrži novu kategorizaciju sportista u kojoj su na inicijativu Paraolimpijskog komiteta BiH izjednačene nagrade za ostvarene sportske rezultate na Olimpijskim i Paraolimpijskim igrama. Na ovaj način je otklonjena diskriminacija osoba sa invaliditetom u navedenoj Uredbi.Nadamo se da će u konačnici Nacrt Zakona i sam Zakon biti izjednačen sa novom Uredbom i na taj način ispravljena diskriminacija koja se sigurni smo nije namjerno napravila u nacrtu Zakona.Sve pohvale predlagačima što se konačno pokrenulo ovo pitanje, koje je već godinama unazad uređeno u susjednim nam državama. Iznos koeficijenta nije bitan, da li će se smanjiti na ovaj Paraolimpijski trenutni ili povećati na Olimpijski, ali je bitno da budu jednaki!Poštovani, pitanje se odnosi na član 6 stav (1) tačka (a) i (c) Nacrta Zakona. Naime, Nacrtom Zakona je propisano da radi ostvarivanja prava na doživotnu naknadu sportista treba da ispunjava između ostalog i (a) da ima navršenih 40 godina starosti, (c) da je kategorisan kao zaslužni sportista BiH, a što je direktno vezano za član 2 stav (1) tačka (b) ovog Nacrta Zakona. Članom 3. stav (1) tačka (a) Pravilnika o kategorizaciji sportista na nivou BiH sportisti su kategorisani prema određenim kategorijama, odnosno vrstom osvojene medalje na takmičenjima. Također, članom 6 istog Pravilnika kategorisani sportisti ostvaruju pravo na naknadu ukoliko su dobili rješenje o kategorizaciji i to:a) Zaslužni sportisti iz člana 3. stav (1) tačka a) ovog pravilnika ostvaruju pravo na jednokratnu novčanu nagradu na godišnjem nivou nakon što ispune uvjete za odlazak u penziju u skladu sa odredbama Zakona o penzijsko invalidskom osiguranju, odnosno da bi dobili traženu potvrdu o kategorizaciji sportista treba da ima navršenih 65 godina starosti, što je u direktnoj koliziji sa članom 6 stav (1) tačka (a) Nacrta Zakona u kojem se kaže da vrhunski sportista ima pravo na doživotnu sportsku naknadu ukoliko ima navršenih 40 godina starosti. Molim da to razmotrite, te da se na vrijeme otklone nepravilnosti. Hvala.
Pitanje postavljeno puta: 177
Sanel Kajan,
12.11.2024. 09:14:41
Poštovanje
Slažem se s vašom inicijativom i sugestijama, te ću tim povodom i djelovati u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH.
Mirjana Marinković - Lepić,
13.11.2024. 10:35:31
Poštovani,
Iako nisam delegatkinja odgovorit ču na pitanje. Prvo, smatram da Zakon o sportu treba da ponudi nadležno ministarstvo, odnosno Vlada.
Osobe sa invaliditetom su oduvijek uživale moju podršku, ali nisam kompetentna za, sva pitanja koja se tiču njihovog statusa. Moje laičko
promišljanje govori mi da i sportiste koji su ostvarili odrwđene uspjehe na paraolimpijadi treba nagraditi u istom rangu kao i olimpijce. No, voljela
bih čuti riječ stručnjaka. Kako sam već naglasila, nastavit ću podržavati osobe sa invaliditetom u svim segmentima njihovog života i rada.
Marinković Lepić Mirjana.
Admir Čavalić,
15.11.2024. 08:53:25
Poštovani,
Zahvaljujem od srca na ovoj informaciji. Vrlo bitni navodi i ovo ću koristiti u parlamentarnoj raspravi, javnoj raspravi i pri formiranju amandmana, a kako bi ispravili očiglednu diskriminaciju.
Svako dobro,
Admir Čavalić
Haris Silajdžić,
15.11.2024. 06:27:27
Postovani,
sto se tice diskriminacije koja je ocigledna i evidentna, uradit cemo sve sto je u nasoj moci te cemo kao klub SBiH-a, a i ja licno traziti da se ta nepravda popravi!
Sto se drugog pitanja tice, trazit cu napismeno ili usmeno da mi nadlezno ministarstvo odgovori na ovo pitanje te otkloni dileme koje su jasno vidljive iscitavajuci pomenute clanove i stavke.
Srdacan pozdrav,
Haris Silajdzic
Adisa Kokić - Hinović,
19.11.2024. 16:26:31
Postovani,
Hvala Vam na sugestijama i primjedbama.
Slazem se s Vama i odgovorno tvrdim, da ce se nakon usvajanja Nacrta (nadam se da ce biti usvojeno i DN), sve biti obuhvaceno, te da ce biti organizovana opsirma javna rasprava, te da ce sve navedeno biti u Prijedlogu zakona.
Kao jednom od predlagaca,cilj mi je da imamo kvalitetan zakon, s kojima ce biti zadovoljni sportisti i drustvo.
S postovanjem!
Emir Dautović,
12.11.2024. 20:44:57
poz. Svakako smatram da rezultati sa Olimpijskih i Paraolimpijskih igara moraju biti isto tretirani.Pošto je forma Nacrta,biće prilke kroz Javnu raspravu doćo do najbočjeg riješenja.
Almir Babajić,
15.11.2024. 09:59:38
Smatram da je Vaša primjedba opravdana. Za mene bi bilo uredu da se izjednače koeficijaenti za Olimpijske i Paraolimpijske igre ali i za Svejtko i Evropsko prvenstvo. Za kolektivne sportove (nogomet, košarka, rukomet) Svejtsko i Evropsko prvenatvo su možda i značajnija takmičenja od samih Olimpijskih igara.
Srdačan pozdrav.
Sandra Imširović,
12.11.2024. 13:29:54
Poštovani,
Hvala što ste skrenuli pažnju na ovo važno pitanje koje se odnosi na priznavanje jednakosti sportista s invaliditetom u pogledu nagrada za ostvarene rezultate. Slažem se da je izuzetno važno izjednačiti koeficijente za osvojene medalje na Paraolimpijskim igrama s onima na Olimpijskim igrama kako bi se otklonila postojeća diskriminacija. Naime, različiti koeficijenti predstavljaju oblik nejednakosti koji je u suprotnosti s čl. 21. st. 1. Povelje Evropske unije o temeljnim pravima, gdje se eksplicitno zabranjuje diskriminacija na osnovu invaliditeta.
Također, pozdravljam izmjenu Uredbe o dodjeljivanju nagrada sportistima FBiH iz februara 2022. godine, kojom su izjednačene nagrade za sportske uspjehe na Olimpijskim i Paraolimpijskim igrama. S obzirom na ovu izmjenu, smatram da bi bilo potrebno uskladiti član 10. Nacrta Zakona o doživotnoj mjesečnoj naknadi zaslužnim sportistima s ovom novom Uredbom, čime bi se osigurala potpuna jednakost i uklonila svaka diskriminacija sportista s invaliditetom.
Pored toga, potrebno je riješiti nesklad u starosnim uvjetima koji su navedeni u Nacrtu Zakona i Pravilniku o kategorizaciji sportista. Naime, u Nacrtu Zakona je navedeno da sportista stječe pravo na doživotnu naknadu s navršenih 40 godina starosti, dok Pravilnik predviđa dobnu granicu od 65 godina. Ovaj nesklad može dovesti do nesigurnosti prilikom ostvarivanja prava na doživotnu naknadu, pa smatram da bi trebalo uskladiti oba dokumenta i jasno definisati starosnu granicu.
Na kraju, podržavam inicijativu za donošenje ovog Zakona i pohvaljujem predlagače što su pokrenuli pitanje koje je u susjednim zemljama već regulisano na zadovoljavajući način. Bitno je da se koeficijenti izjednače, neovisno o tome da li će biti prilagođeni trenutnim koeficijentima za Olimpijske ili Paraolimpijske igre. Ključno je da svi sportisti budu jednako vrednovani za svoje izuzetne sportske uspjehe.
Srdačan pozdrav,
Sandra Imširović