Datum rođenja: 26.06.1984
Mjesto rođenja: Travnik
Prebivalište: Novi Travnik
Završena škola/stručno zvanje: dr.med. znanosti
Pitanje: Poštovani,U skladu s navedenim, zanima me kakav je status studenata koji su tokom dodiplomskog studija stekli zvanje profesor Psihologije i sociologije - bachelor, te tokom II ciklusa - diplomskog studija stekli zvanje magistra Psihologije na Nastavničkom fakultetu Univerziteta "Džemal Bijedić" u Mostaru? Čitajući prijedloge i raspravu između jednopredmetnih i dvopredmetnih studija, zanima me da li to znači da kompetentnost diplomiranih psihologa (posebno magistra psihologije) određuje samo broj stručnih predmeta na studiju? Da li to znači da diplomirani magistar psihologije (prethodno jednopredmetni studij) vrijedi više od diplomiranog magistra psihologije (prethodno dvopredmetni studij, pa magisterij) koji ima objavljene naučne radove i druge edukacije uz svoje ime? Ko može sa takvom sigurnošću tvrditi i kleti se u superiornu kompetentnost jednopredmetnog studija, samo kao takvog? Uz današnju sociokulturološku klimu, te tendenciju studenata da naučeno zaborave za kratak rok, dijelom zbog mehaničkog usvajanja materijala (što postaje sve češči slučaj), koliko je pouzdano procjenu kompetencije bazirati na osnovu "jednopredmetnosti" ili "dvopredmetnosti" određenog studija? Naše javne ustanove (Univerziteti) su jasno odredili i pod akreditacijom osmislili nastavne planove i programe i kompetencije koje se stiču nakon uspješnog apsolviranja istih studija, te da li donošenje ovog zakona znači podrivanje javnih ustanova i proglašavanje istih nestručnim, nekompetentnim i neozbiljnim? Opasnost nepoštivanja ovih studija (profesor psihologije i sociologije - bachelor, do magistra psihologije, te pedagoga-psihologa do magistra psihologije) leži u izjednačavanju naših javnih univerziteta sa nelegitimnim/nepriznatim privatnim univerzitetima. Da li će sutra bolje prolaziti i nositi etiketu kompetentnosti tajno zaprimljena, ali nepriznata diploma sa nepriznatog privatnog univerziteta, samo zbog toga što je bazirana na jednopredmetnom studiju? Hoćemo li time samo otvoriti jedan akademski autoput za kupovanje diploma jednopredmetnog studija psihologije i sve više resursa ulagati u otkrivanje nepravilnosti u vezi s tim, koje mogu trajati godinama? Pod izgovorom stručnosti, koliko stručnih pojedinaca će ostati zakinuto za rad u području svoje kompetentnosti?Unaprijed hvala na odgovoru i srdačan pozdrav!
Odgovor:
Poštovani, nacrt zakona o djelatnosti psihologa još uvijek nije razmatran na Zastupničkm domu Parlamenta FBIH. Ako i kada bude razmatran i usvojen tek tada slijedi javna rasprava i možete i trebate predlagati njegove izmjene, a tek potom bi uslijedilo usvajanje prijedloga Zakona.
Svako Vam dobro.
Pitanje: Poštovani,Da li smatrate da treba podržati zakon koji osporava kompetencije pedagoga-psihologa koji godinama u praksi uspješno bavljaju psihološku djelatnost i doprinose društvu? Da li trebaju napustiti svoju zemlju da bi bili priznati?
Odgovor:
Poštovani, kako se radi o nacrtu zakona koji tek treba razmatrati PFBIH predlažem da nakon eventualno usvojenog nacrta zakona kroz javnu raspravu uputite sve prijedloge za izmjenu i dopunu istog. Procedura od nacrta do konačnog prijedloga zakona obično traje nekoliko mjeseci i ima dovoljno vremena da se predlože korekcije.
Smatram da nitko ne treba napuštati ovu zemlju, a pogotovo visoko obrazovani kadrovi kao što su pedagozi - psiholozi koji između ostalog imaju zadatak da usmjeravaju društvo u pravom smjeru i utječu na generacije koje dolaze kako bi smo uz obrazovane i zdrave generacije imali prosperitetniju i sretniju državu.
Svako Vam dobro.