Samer Rešidat rođen je 1971. godine, dugogodišnji je privredni radnik i vlasnik turističke agencije "Sol Azur" iz Sarajeva. Osnovnu i srednju školu završio je u Sarajevu, a studirao je u Jordanu. Predsjednik je Kantonalnog odbora Demokratske fronte.
Posjeduje mnogobrojne nagrade za svoj rad, a 2005. godine Ministarstvo turizma Tunisa mu je dodjelilo specijalnu nagradu za uspjehe postignute na polju promocije turističke ponude Tunisa. Vlasnik je titule najmenadžer regiona jugoistočne i srednje Evrope za uspješno poslovanje i vođenje kompanija u turizmu. Govori dva jezika engleski i arapski.
Pitanje: Pozz , kada će biti smijenjen direktor agencije za oduzetu imovinu , te biti naložena revizija agencije ? Izvještaj je odavno oboren , a da ste pročitali sve izvještaje do sad svi bi bili oboreni te i uočili krađu Federacije ! Lp
Odgovor:
Postovani,
Parlament nije taj koji smjenjuje niti imenuje direktore javnih preduzeca, agencija ili ostalih subjekata koji su u vlasnistvu FBIH.
To je iskljucivo u nadleznosti Vlade FBIH. Parlamentarci dobijaju maretijale tj njihove izvjestaje o kojima se na sjednici Parlamnta ocituju.
Obzirom da na Vase pitanje ne mogu dati odgovor predlazem da ovo pitanje uputite Vladi FBIH.
S postovanjem
Pitanje: Kada će Bosna i Hercegovina kupiti dovoljan broj vakcina za masovnu imunizaciju protiv COVID 19 i zašto to dosada nije učinila ?
Odgovor:
Na jucerasnjoj sjednici postavili smo isto pitanje predstavnicima izvrsne vlasti i nismo dobili odgovor. Federalno ministarstvo zdravstva je reklo da su u toku pregovori ali tacne datume nije moglo da kaze.
Sto se tice nabavke na drzavnom nivou tu informaciju nemamo mada smo u vise navrata trazili da nam odgovore zasto su zakazali svi mehanizmi oko pomenute nabavke. Iskreno se nadamo da ce se u skorijem periodu krenutu sa masovnom imunizacijom.
Pitanje: 28.02.2019. godine, na dnevnom redu Predstavničkog doma Parlamenta FBiH, nalazi se Nacrt Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama socijalne zaštite, zaštite civilnih žrtava rata i zaštite porodica sa djecom, a koji se odnosi na regulisanje statusa roditelja njegovatelja/njegovatelja djece i osoba s invaliditetom sa jasno preciziranim kriterijima ko i na koji način može ostvariti ovo pravo sa mogućnošću dodatnih izmjena i dopuna, obzirom da se radi o nacrctu. Predlagač nacrta je Udruženje porodica djece i osoba s poteškoćama/invaliditetom Dajte nam šansu, registrovano na nivou BiH. Zakon bi se implementirao 2020. godine, do kada bi se uradila analiza i podzakonski akti kojima bi se implementirao Zakon na nivou kantona. Pravo na status roditelja njegovatelja priznaje se jednom od roditelja ili srodnika djeteta ili osobe s invaliditetom koje ispunjava jedan od sljedećih uvjeta: Potpuno je ovisno o pomoći i njezi druge osobe jer mu je zbog održavanja života potrebno pružanje specifične njege izvođenjem medicinsko-tehničkih zahvata za koju je prema preporuci liječnika roditelj osposobljen;U potpunosti je nepokretno i uz pomoć ortopedskih pomagala; Ima više vrsta teških oštećenja (tjelesnih, mentalnih, intelektualnih ili osjetilnih), zbog kojih je potpuno ovisno o pomoći i njezi druge osobe pri zadovoljavanju osnovnih životnih potreba. Naglašavamo da sistem/društvo osobama koji vode brigu o gore navedenoj populaciji, oduzima pravo na rad a što je osnovno ljudsko pravo zagarantovano svim zakonodavnim dokumentima a usvajanjem predloženog Nacrta bi se spriječila diskriminacija i pokretanje legitimnih postupaka ostvarivanja ovog prava kroz redovno pravna sredstva.Da li ćete svojim glasom ZA Nacrt pružiti podršku onima kojima je to najpotrebnije ili ćete nastaviti prećutno odobravati diskriminaciju po svakom osnovu i potiskivanje u krajnje siromaštvo ove marginalizovane grupe? Da li je „skuplje“ biti socijalni slučaj i „teret“ države ili omogućiti, i ono što je obaveza – pravo na rad?Ines Kavalec, direktorica udruženja Dajte nam šansu
Pitanje: Poštovani gospodine Rešidat, Obraćam vam se vezano za Javnu Raspravu koja je u toku o Nacrtu Zakona o podršci porodicama sa djecom u FBiH, a koji će se usvajati Parlamentu F BiH , pa ću vam sada konkretno iznijeti moj problem.Naime, trenutno sam korisnik prava na dječiji dodatak u Kantonu Sarajevo, tj.moje dvoje djece,jedno od 5 godina i drugo od 5 mjeseci primaju dječiji dodatak na osnovu „ Zakona o Socijalnoj Zaštiti, Zaštiti civilnih Žrtava Rata i Zaštiti Porodice sa Djecom Kantona Sarajevo“, i riječ je o uvećanom dječijem dodatku bez obzira na imovinski cenzus , koji je propisan članom 136, stav 1, alineja 1 gore navedenom zakona, gdje propisano da uvećani dječiji dodatak može ostvariti porodica gdje dijete ili jedan od roditelja invalid od 90-100 % .Pravni osnov na kojem ostvarujemo pravo zasniva se na tome da sam ja kao roditelj djece 100 % invalid , i kao takav navedenim zakonom u članu 136 , stav 1, alineja 1, priznato mi je to pravo, tj.mojoj djeci na osnovu moje invalidnosti od 100 %.Napominjem da navedeno pravo ne bih mogao ostvariti po prihodima , koja prelaze ograničenja predvidjena zakonom po članu domaćinstva, već jedini pravni osnov je moja invalidnost kao roditelja od 100 %, gdje u tom slučaju zakon predvidio da djeca ostvaruju uvećani dječiji dodatak bez obzira na imovinski cenzus porodice, a dozvoljeno je ovoj kategoriji i posjedovati motorno vozilo koje ne mora biti ortopedsko pomagalo, što je uistinu zakonska odredba koja iziskuje sve moguće pohvale za vladu KS i parlamentarce koji su to predložili i usvojili, što predstavlja visok stepen moralne savjesti istih, a naročito što je omogućeno ostvarivanje prava djece sa invaliditetom, posebno sa visokim stepenom invalidnosti, kao i roditelja sa invaliditetom , a posebno je pošteno to što nije uslovljeno imovinskim cenzusom, a također nije zabranjeno posjedovanje motornog vozila. Problem koji vam želim predočiti jeste taj da sada novim Nacrtom Zakona o podršci porodicama sa djecom u FBiH , koji predviđa da pravo dječijeg dodataka sa Kantonalnog nivoa preuzima Federalni nivo, moje gore navedeno pravo apsolutno se ukida , gdje nigdje u nacrtu nije predviđena kategorija dječijeg dodatka bez obzira na imovinski cenzus porodice a gdje jedan od roditelja djeteta invalid 90-100% .Naime, navedeni Nacrt Zakona o podršci porodicama sa djecom u FBiH, pravo dječijeg dodatka tretira u članovima od 12 do 16, gdje apsolutno nigdje se ne spominje kategorija dječijeg dodatka bez obzira na imovinski cenzus porodice a gdje jedan od roditelja djeteta invalid 90-100% , već samo postoji u članu 14, stav 2, tačka B, uvećani dodatak za porodice gdje samo dijete invalid također uslovljen imovinskim cenzusom, a pravo na djeciji dodatak bez obzira na imoviski cenzus i gdje roditelj djeteta invalid je kategorija koja je ovim nacrtom skroz isključena , a uistinu sam mišljenja da ostvarivanje prava invalida, posebno sa visokim stepenom invalidnosti, kao i prava djece invalida , ne bih se trebalo uslovljavati imovinskim cenzusom.Smatram da navedeno pravo uvećanog dječijeg dodatka djece kod kojih je jedan od roditelja 100% invalid, bez obzira na imovinski cenzus , koje je propisano kantonalnim „ Zakonom o Socijalnoj Zaštiti, Zaštiti civilnih Žrtava Rata i Zaštiti Porodice sa Djecom Kantona Sarajevo“, treba da bude priznato i Federalnim Zakonom o podršci porodicama sa djecom u FBiH, koji je trenutno u proceduri, iz razloga što je neprihvatljivo da viši nivo vlasti, koji ima i puno veći budžet i puno veće mogućnosti od kantonalnog , ukida i umanjuje nivo i obim prava građana , koje kantoni priznaju sa puno manjim budzetima i sredstvima.Mišljena sam da prava invalidnih osoba treba poboljšavati i uvećavati, a da nije humano, i da nije u skladu sa ljudskim pravima i mnogim konvencijama umanjivati prava lica i porodica u kojima se nalaze lica sa invaliditetom, posebno visokim stepenom invaliditeta od 100 %, a kakav je konkretno slučaj sa mojom prodicom, gdje se meni kao roditelju koji kao bolesna i invalidna osoba koji mnoge stvari ne može pružiti svojoj djeci, a koje zdravi roditelji svakako mogu, još želi novim Nacrtom Zakona o podršci porodicama sa djecom u FBiH, ukinuti i pravo i mogućnost da bar nešto možemo omogućiti i pružiti našoj djeci, kad već mnoge stvari ne možemo.Također napominjem da sam apsolutno saglasan sa namjerom Vlade FBiH da sa novim Zakonom o Zaštiti Porodice sa Djecom omogući pravo na dječiji dodatak djeci na cijeloj teritoriji Federacije BiH tj. Djeci iz svih kantona, i da zaustavi diskriminaciju djece koja u nekim Kantonima nikako ne ostvaruju pravo na dječiji dodatak, ali mislim da nije humano i ljudski te da je protiv svih moralnih principa sada novim zakonom pravo dječijeg dodatka omogućiti djeci iz svih kantona, ali na način da se to isto pravo ukine određenim kategorijama djece koje to pravo trenutno koriste, posebno ukinuti pravo djeci sa visokim stepenom invaliditeta, ili gdje jedan od roditelja djece sa visokim stepenom invaliditeta, i još uvesti tim kategorijama imovinski cenzus, što onda predstavlja novi vid diskriminacije, a koja se novim zakonom želi ukinuti čime se gubi smisao i svrha novog zakona. Na kraju da vam se predstavim, ja sam Kemal, i unaprijed zahvaljujem na vašem trudu i mogućnosti da vam se obratim, a nemam nimalo sumnje da ćete vi kao odgovorni predstavnik građana učiniti sve u Parlamentu F BiH da se navedena prava omoguće i na federalnom nivou , i da će prava invalida biti bar zadražana na istom nivou ako ne i unaprijeđena. SRDAČAN POZDRAV...