Da li smatrate opravdanim povećanje izdvajanja za plaće i naknade uposlenih iz u Budžetu FBiH za 2019. godinu?
Pitanje postavljeno puta: 29
Lana Prlić (2018),
11.01.2019. 14:56:52
Prije svega stav kluba SDP BiH, kao i moj lični stav je da cijeli postupak usvajanja Budžeta FBiH za 2019.godinu netraspratentan. Da podsjetim nijedan amandman koji smo predložili nije usvojen, javne rasprave o budžetu nije bilo i time se direktno isključila cijela javnost, opozicija ovoj Vladi predvođenom Premijerom Fadilom Novalićem, te svi zainteresirani. Budžet se usvajao žurnim postupkom i Vlada je "razmatrala" preko 90 amandmana cijelih 45 minuta na sjednici održanoj 9.1.2019.godine. Jedna od odluka je također bila i povećanje plata, za koje smo smatrali da je neopravdano, pogotovo što se tiče povećanja plata političarima. Jer da razjasnimo Vlada FBiH je donijela Odluku da se povećaju plate administraciji, kao i političarima kako izabranim, tako i imenovanim. Smatram da je neprihvatljivo da se povećavaju plate političarima, iz tog razloga smo glasali i protiv toga da se Budžet donosi po hitnom postupku, kao i uputili amandmane i podržali one amandmane koji su ta namijenjena sredstva za povećanje plata i naknada preusmjerili na primjerice ujednačavanje porodiljskih naknada, međutim i to je bilo odbijeno, itd. Pored amandmana većina zastupnika je odbila podržati naš zaključke u smjeru blokiranja povećanja plata političarima, te zaključka da se zaustave imenovanja dok se ne izabere nova Vlada. Konkretno predložili smo zaključak koji se odnosi na Zakon o platama i naknadama u organima FBiH, gdje smo zahtjevali da se povećanje plata i naknada političarima izuzme iz tog zakona, međutim to nije naišlo na razumijevanje većine zastupnika u Parlamentu FBiH, kao ni Vlade FBiH.
Adnan Efendić (2018),
24.08.2022. 23:08:15
Postovani, tesko je dati generalni odgovor na ovako postavljeno pitanje. Tesko je izmjeriti produktivnost rada svih uposlenika koji se finansiraju iz Budzeta Federacije BiH. Misljenja sam da pojedni uposlenici zasigurno zavrjeđuju vecu placu. Na zalost veliki je broj onih koji ne zarađuju ni onu platu koju su primali prije eventualnog uvećanja.
lp, Adnan E.
Adisa Kokić-Hinović (2018),
16.01.2019. 09:09:29
Ne smatram nužnim, a još manje opravdanim, povećanje plata i naknada izabranim dužnosnicima na javnim funkcijama i nosiocima izvršnih funkcija, zbog čega sam mišljenja da je neophodno što prije predložiti izmjene i dopune Zakona o plaćama i naknadama u organima vlasti FBiH. Ključno je da imamo zakonski okvir, koji će uskladiti platne razrede i regulisati velika odstupanja.
Moramo imati na umu da trajnu, valjanu i odbranjivu odluku nije moguće donijeti bez jasnog zakonskog uporišta. To najbolje vidimo na primjeru od prije osam godina, kada je smanjena osnovica za obračun plate radnicima u javnom sektoru, što je rezultiralo kolektivnim i pojedinačnim tužbama radnika i na kraju oštetilo budžet FBIH za cca 20 miliona KM! Upravo zbog toga smatram nužnim i opravdanim povećanje plata radnika uposlenih u policiji, administraciji, kazneno- popravnim zavodima i sl.
Ivan Boban (2018),
15.01.2019. 18:08:36
Postoji mnoštvo djelatnika u administraciji kojima plaća godinama nije mijenjana i u okviru toga, smatram opravdanim korekcije plaća. Međutim, ako se iza svega toga krije povećanje plaća političarima, to smatram neprihvatljivim i na kraju krajeva, neprimjerenim.
Jedan od predloženih Zaključaka bio je i onaj, kojim se predviđalo izuzimanje izabranih dužnosnika i nositelja javnih funkcija, od planiranog povećanja plaća u javnom sektoru. Međutim, većina zastupnika nije prihvatila navedeni Zaključak, čijim bi usvajanjem zastupnici zbilja pokazali, ako ništa drugo, opredijeljenost i želju da se u ovom mandatu naprave pozitivni iskoraci.
Nihad Čolpa (2018),
25.01.2019. 09:44:29
Ne smatram opravdanim. Nasuprot, svako povećanje plata uposlenih u javnom sektoru koji uživaju u sigurnosti smatram sramnim, sve dok radnicima u privatnom sektoru plate stagniraju i dok oni, pored tereta tržišne neizvjesnosti, nose i ogroman porezni teret. Svako opravdavanje povećanja plata u javnom sektoru je podržavanje uhljebničkog mentaliteta, jačanje partitokratije, ohrabrivanje budžetskog patriotizma, te lažno solidarisanje sa radnicima. Radnici su u privatnom sektoru, oni kreiraju novu vrijednost, stvarajući nove proizvode i usluge. Uposlenici u javnom sektoru su imali dovoljno visoka primanja i prije povećanja, i ona se ne trebaju povećavati dok plate u privatnom sektoru ne dostignu isti nivo.
Alma Kratina (2018),
14.01.2019. 17:32:51
Smatram opravdanim povećanje plaća i naknada u administraciji ali samo radnicima kojim plaća nije povećana već deset godina i kojima je ta osnovica smanjena nekad davno ,diskutabilno koliko opravdano, i s tog aspekta ovo predviđeno povećanje plaća radnicima smatram vraćanjem prava.
S druge strane ne podržavam povećanje plaća i naknada izabranim zvaničnicima i funkcionerima. Dakle generalno da povećanje plaće policajcu ali ne Ministru policije da vizueliziram stav.
Klub zastupnika Demokratske fronte je prije dvije godine uputio u Parlamentarnu proceduru Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama zakona o plaćama i naknadama u organima vlasti Federacije BiH kroz koji je jasno definisan stav o tome na koji način je potrebno izvršiti korekcije plaća i naknada u organima vlasti u F BiH.U nastavku rada Kluba zastupniKA DF-GS u Zastupničkom domu Parlamenta F BIH nastavit ćemo aktivnosti u pravcu zastupanja ranije definisanih stavova kad su u pitanju plaće i naknade izabranim zvaničnicima.
Dževad Adžem (2018),
26.02.2019. 15:32:26
Budžet VFBiH za 2019 godinu ne razlikuje se mnogo od predhodnog budžeta iz 2018 godine osim da je znatno manji. Kada je u pitanju Javna uprava, smatram da su uposlenici u JU u stvari lice svake države, da sistem funkcioniše onoliko efikasno koliko imate obučen, odgovoran i posvećen javni aparat. Ne treba posmatrati uposlenike iz sektora uprave kao problem već kao stručan i sposoban alat koji može kreirati strategije, planirati i provoditi akcione i druge planove, kreirati zakone i sve drugo ali isto tako taj sektor JU mora biti plaćen shodno kompetencijama i stručnoj sposobnosti. Smatram da treba težiti da u JU bde uposleno 70% radnika sa VSS upravo zbog kompleksnosti poslova koje obavljaju. Stoga smatram važnim da taj sektor bude adekvatno plaćen za posao kaji obavlja a da se platemogu povećati provođenjem reforme JU ali ne samo zbog njene brojnosti već i zbog potrebe za boljom efikašnošću.
Sabina Ćudić (2018),
09.09.2019. 10:21:32
Postovani,
Nazalost, tek sada sam se upoznala sa pitanjima koja su pristigla na ovaj nacin. Kao sto mozete provjeriti nacin glasanja Nase stranke i mene licno u ovom mandatu - apsolutno svaki put smo glasali protiv bilo kakvog povecanja plata izabranim duznosnicima, te sam predlagala amandman na Budzet FBiH za 2019. godinu, kojim bi se ova sredstva preusmjerila u porodiljski fond.
Za sva dodatna pitanja stojim Vam na raspolaganju.
Srdacno,
Sabina Cudic
Mirsad Čamdžić (2018),
15.01.2019. 23:03:55
Zastupnice i zastupnik Nase stranke u Parlamentu FBiH (nas 6) glasali su da se od ovog povećanja izuzmu izabrani zvaničnici. Međutim, nije bilo dovoljno ruku.
Irfan Durić (2018),
14.01.2019. 16:11:39
Svako povecanje mora i treba biti uskladeno prema strukama i tema koja treba svakako procu siru i temeljitiju i pripremu i siru raspravu kroz sva zakonom regulisana radna tijela i parlament.
Miomirka Mila Melank (2018),
18.01.2019. 08:08:29
Poštovani,
Žao mi je da nisam stigla ranije odgovoriti na vaše pitanje.
U uslovima kada je nominalno smanjen Budžet FBIH, povećanje plata uposlenika budžeta smatram neproduktivnim i amoralnim.
Ovaj potez Vlade na odlasku nepravedan je u odnosu na sektor privrede, ali i u odnosu na skupine sa manjim prihodima jer je to još jedan doprinos neravnopravnoj raspodjeli. Takođe smatram da se moraju mijenjati zakoni koji se odnose na plate i naknade zaposlenika u institucijama i državnim organima. Te bi plate morale da budu zavisne od uspješnosti privrede.
Prijedlog Naše stranke bio je da se taj dio u budžetu namijenjen povećanju preusmjeri u fond za porodilje, i to specijalno za privremeno izjednačavanje i eventualno povećanje naknada nezaposlenim porodiljama u BiH, do donošenja zakona koji će obezbijediti stalne i ravnopravne naknade porodiljana. Takođe smo tokom rasprave u Parlamentu podnijeli amandman da se ovo povećanje ne odnosi na zaposlene izabrane zastupnike, ali je većina predvođena Strankom demokratske akcije izglasala povećanje osnovice.
Srdačan pozdrav
Miomirka Mila Melank
Salko Zildžić (2018),
15.01.2019. 22:33:44
Povećanje izdvajanja za plaće i naknade uposlenika koji plaću primaju iz Budžeta FBiH ne smatram OPRAVDANIM niti smatram da ih je potrebno povećavati. Da li su svi platni razredi u javnom sektoru postavljeni na najbolji način? O tome bi se moglo diskutirati. Smatram da je neophodno smanjivati odnos plaća u javnom(državnom) i realnom(uglavnom privatnom)sektoru. Ove dvije posude vezane su negativnom povratnom spregom, tj što je javni sektor više dimenzioniran(kod nas je to posljedica Ustava ili su preplaćeni radnici u odnosu na efekte koje daju) to je realnom teže rasti. Javni sektor je ograničen brojem radnim mjesta dok realni zavisi od preduzetnih aktivnosti pojedinaca zajednice i ambijenta za ulaganje/poslovanje koji opet treba da obezbjedi politika i javni sektor te s tim u vezi potrebno je naći optimalan odnos (uloženo-dobijeno) između ova dva sektora. Lično mislim da trenutna slika ne predstavlja dobar omjer te sam stava da nikako ne bismo trebali povećavati plaće ili izdvajanja za radnike u javnom sektoru. U najmanju ruku, hitno-odmah, potrebno je povećati efikasnost i mjerljivost rada radnika u javnom sektoru te, po mom mišljenju, raditi na tome da se u realni odnos dovede razlika u isplaćenoj plaći za poslove istog ili sličnog sadržaja u javnom i realnom sektoru. Za uspostavu kvalitetnijeg omjera izmedju ova dva sektora potrebna su tri ravnopravna pregovarača. Vlada na jednoj i sindikati na drugoj strani. Lično smatram da su kod nas Vlada i sindikati budžetskih korisnika obično na jednoj strani a da sindikati koji predstavljaju veliki broj radnika u realnom sektoru nemaju dovoljnu pregovaračku moć i zbog toga se u dugom nizu godina jaz između ovih bitnoisprepletenih sektora povećao na štetu cijelog društva. Pored ekonomskih poteškoća ili kočnica koje predstavljaju direktnu posljedicu ovog jaza za mene posebno opasna posljedica je neaktivnost onih radno sposobnih jedinki društva koji i po deset godina čekaju neko dobro plaćeno radno mjesto na budžetu, nepomišljajući se okušati u realnom sektoru, što ih u konačnici dovodi i do umanjenja vlastitih konkurentih sposobnosti. Mogao bih navoditi još mnoge posljedice kao i otežavajuće okolnosti(disbalans u potrebnoj i školovanoj radnoj snazi) ali ću ovaj dio završiti sa ličnim zalaganjem i potrebom da što prije pokrenemo raspravu na ovu temu i da smanjimo atraktivnost radnih mjesta( ili visinu plaća ili povećati efikasnost) u javnom u odnosu na realni sektor kako bismo prirodno ojačali realni sektor.
S druge strane ukoliko se postavljeno pitanje odnosi na povećanje osnovice sa 315 KM na 330 KM za sve budžetske korisnike na nivou FBiH onda imam potrebu objasniti i zašto sam glasao ZA prijedlog Budžeta FBiH za 2019. godinu što me u konačnici dovodi u protuglasje sa predhodno izrečenim stavovima. Naime, ukoliko bismo posmatrali ovaj prijedlog Budžeta u kontekstu samo 2018.-2019. godine onda bi se to moglo i tako posmatrati. Međutim, ukoliko se prisjetimo da je Federalna vlada u Budžetu FBiH za 2012. godinu smanjila osnovicu za sve budžetske korisnike na nivou FBiH sa 330 KM na 315 KM i da je to urađeno da bi se napravila ušteda od cc 8 miliona KM te godine, te da u tom slučaju nije postignut sporazum sa Upravnim odborom Samostalnog sindikata državnih službenika i namještenika u Federaciji BiH, tj da je osnovica smanjena u suprotnosti sa tadašnjim kako su i neki poslanici u taj vakat govorili: “nerazumnim kolektivnim ugovorom“ onda moramo sagledati posljedice tadašnjih poteza Vlade iz današnjeg ugla. One se suma sumarum ogledaju u tome da sudske instance u našoj zemlji kao treći stub vlasti (neovisan od politike) nisu na isti način mjerile važnost i bitnost potrebe da se osnovica smanji na način kako je to Vlada uradila u budžetu za 2012. godinu. Informacijom Federalnog ministarstva finansija o ukupnom iznosu sudskih presuda i rješenja o izvršenju po osnovu tužbi iz radnih odnosa uposlenih u federalnim tijelima uprave u razdoblju 2009.-2017. godina, koju je Vlada FBiH usvojila na novembarskoj sjednici 2018. godine, konstatirano je da ukupan iznos presuda s pripadajućim zateznim kamatama i troškovima spora iznosi 80.952.535 KM (glavnica 43.503.500 KM, zatezna kamata 27.074.094 KM, troškovi spora 7.466.461 KM i zatezna kamata na troškove spora 2.908.480 KM). Ukoliko uzmemo u obzir da je Vlada zadužila Federalno ministarstvo finansija da pri planiranju Budžeta FBiH za 2019. godinu na ekonomskim kodovima s kojih se izvršavaju sudske presude i rješenja o izvršenju, kao i zateznih kamata i troškova spora, planiraju ukupno 40 miliona KM sredstava u odnosu na ukupno zaprimljene presude i rješenja o izvršenju po pojedinim budžetskim korisnicima, a po osnovu pokazatelja koje su dostavili budžetski korisnici što predstavlja za gotovo tri puta veći iznos od povećanja/vraćanja osnovice na iznos iz 2012. godine što je potvrđeno Sporazumom Federalnog ministarstva pravde i Samostalnog sindikata državnih službenika i namještenika u organima javne uprave, sudske vlasti i institucijama FBiH 18. decembra 2018. godine, može se zaključiti da je ustvari vraćanje osnovice na 330 KM i povećanje sredstava u Budžetu FBiH za 2019. godinu u odnosu na zadržavanje predhodnog stanja ustvari jedan vid štednje koji se ogleda u zaustavljanju tužbi i novih zaduženja po tom osnovu. Naravno ovom potezu predhodili su pozitivni pokazatelji rasta prihoda u Budžetu FBiH za 2019. godinu te smanjenje duga i potreba za finansiranjem kao i istek 3 godine stabilizacije budžeta koji je bio predviđen Reformskom agendom a u kojem periodu se nisu smjeli povećavati iznosi za plaće i troškove zaposlenih.
Zlatko Ercegović (2018),
15.01.2019. 14:37:14
Smatram opravdanim povećanje plaća i naknada radnicima u administraciji kojim plaća nije povećana već deset godina . Dakle povecanje “da” radnicima u administraciji, ali “ne“ izabranim i imenovanim duznosnicima.
Irfan Čengić (2018),
15.01.2019. 15:47:08
Poštovani,
SDP BiH je predložio Zaključak kojim se izuzme povećanje plata za političare iz Zakona i povećanja osnovice i mi smo glasali protiv budzeta za 2019.godinu. Također SDP je ta stranka koja je 2011 smanjila plate zastupnicima. Tako da u potpunosti sam protiv i svog povećanja sam se odrekao u humanitarne svrhe
Dženana Hodžić (2018),
16.01.2019. 16:14:07
Poštovani,
zahvaljujem se na Vašem interesovanju za moj stav u odnosu na izdvajanje za plaće uposlenih iz i u budžetu FBiH za 2019 godinu.
Moj stav je da za povecanje plata uposlenim u i na budžetu nema prostora i da imamo puno prioritetnijih pitanja, koja cekaju, od razmatranja povecanja plata ovoj kategoriji zaposlenih.
Licno sam glasala protib takvog pristupa.
Kao zastupnica u Parlamentu F BiH, potpisala sam administrativnu zabranu na platu, kojom sam se obavezala da 20 posto od plate dobrovoljno dajem u svrhu stipendiranja mladih , na kojima stoji dalji razvoj naseg društva.
Evo, to bi bila i dodatna, praktična potvrda mog stava i pristupa, u odnosu na postavljeno pitanje.
S poštovanjem,
Dzenana Hodzic
Da li smatrate da se budžet treba podržati u ovom obliku?
Pitanje postavljeno puta: 0Da li smatrate da treba podržati amandman za izdvajanje sredstava za OKC Abrašević u Mostaru?
Pitanje postavljeno puta: 0