Poglavlje I – Osnovne odredbe
Članom 1. ovoga zakona definiše se predmet zakona.
Članom 2. definišu se pojmovi kao što su: duhan, duhan za samostalno motanje , cigareta i sl., a koji su korišteni u ovome zakonu.
Član 3. uređuje da se organi i institucije državne uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine rukovode međunarodnim propisima o kontroli duhana, duhanskim proizvodima i ostalim proizvodima za pušenje. Principi kojima se rukovode pri upotrebi ovih propisa su sljedeći: pravo svakog građanina na zdravlje, pravo svakog građanina na čist vazduh, zaštita životne sredine, opredjeljenje da se utvrdi strategija i mjere radi promoviranja i podrške prestanku i smanjenju potrošnje duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje i sl.
Članom 4. se zabranjuje svaki vid diskriminacije prilikom obavljanja radnji na osnovu ovog zakona i propisa donesenih na osnovu istog zakona.
Poglavlje II – Zabrana pušenja u javnim prostorima
Članom 5. zabranjuje se upotreba svih duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, osim duhana za žvakanje i duhana za šmrkanje, u svim zatvorenim javnim prostorima, mjestu rada i u javnom prevozu. Dalje, zabranjuje se upotreba duhanskih proizvoda za pušenje u privatnim sredstvima prevoza u kojim se nalaze maloljetne osobe.
Član 6. uređuje obavezu i postupanje pri provođenju mjera zabrane pušenja. Određuje se da su provođenje zabrane pušenja obavezni osigurati vlasnik i korisnik prostora, odnosno mjesta iz člana 5. ovog zakona, u kojem je pušenje zabranjeno. Ističe se da je neophodno istaknuti grafički znak zabrane pušenja i tekst koji glasi: “Zabranjeno pušenje”. Pepeljare ili druge posude koje mogu služiti za odlaganje pepela ne smiju biti postavljene na ovakvim mjestima. Svaku osobu koja se ne pridržava zabrane pušenja vlasnik prostora je dužan upozoriti, te shodno reakciji odbiti da usluži i zamoliti da napusti prostor. Ukoliko i nakon ovih mjera osoba koja krši zabranu pušenja ne napusti prostor, vlasnik/korisnik prostora dužan je kontaktirati nadležni organ.
Poglavlje III – Izuzeci od zabrane pušenja
Članom 7. se određuju mjesta i uslovi pod kojima je moguće dozvoliti pušenje u tom prostoru. Naime, zajednički uslovi za sva ova mjesta, bez obzira na ustanovu ili prostor gdje se ona nalaze, su da mora biti osigurana zaštita nepušača od izloženosti duhanskom dimu, putem osiguranja potpune fizičke odvojenosti prostora za pušenje i uz adekvatne ventilacione sisteme.
Poglavlje IV – Testiranje i izvještavanje o duhanskim proizvodima
Članom 8. zabranjuje se stavljanje u promet duhanskih proizvoda koji sadrže sljedeće aditive:
-
vitamine i druge aditive koji stvaraju dojam da duhanski proizvod koristi zdravlju;
-
kofein, taurin i druge aditive i stimulanse;
-
aditive koji imaju bojiva svojstva za emisije;
-
aditive koji imaju CMR (kancerogena, mutagena i reprotoksična) svojstva u nezapaljenom stanju.
Također, zabranjeno je stavljanje u promet duhanskih proizvoda koji sadrže arome u bilo kojem od svojih sastavnih dijelova, i koji sadrže bilo koja druga tehnička obilježja koja omogućuju izmjenu mirisa ili okusa.
Članom 9. određuje se da cigarete koje se stavljaju u promet na teritoriji Federacije podliježu obaveznom laboratorijskom ispitivanju emisije katrana, nikotina i ugljen-monoksida. Dalje, određuje se da se laboratorijsko ispitivanje vrši pri prvom stavljanju u promet proizvoda, kao i najmanje jednom godišnje. Ovlaštene laboratorije koje vrše ispitivanja ne mogu biti u vlasništvu duhanske industrije, te se vode ISO standardima pri mjerenjima. Proizvođač ili uvoznik cigareta snosi troškove laboratorijskog ispitivanja.
Članom 10. određuje se da su proizvođači i uvoznici duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje obavezni najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu Ministarstvu dostaviti spisak svih sastojaka i njihovih količina po vrsti i tipu koji se koriste u proizvodnji duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje.
Članom 11. obavezuju se proizvođači i uvoznici novih duhanskih i ostalih proizvoda da podnesu Ministarstvu obavještenje o novim proizvodima koje namjeravaju staviti na tržište.
Član 12. određuje sadržaj obavještenja iz prethodnog člana.
Poglavlje V – Pakovanje i označavanje duhanskih proizvoda
Član 13. nalaže da svako pojedinačno pakovanje duhanskog proizvoda koje se nalazi u prometu mora sadržavati sljedeće podatke: naziv i adresa proizvođača i uvoznika, broj jedinica u pojedinačnim pakovanjima, te naziv i adresa onoga ko vrši pakovanje.
Član 14. određuje da svako pakovanje duhanskih proizvoda, mora sadržavati zdravstvena upozorenja na jezicima u službenoj upotrebi u Bosni i Hercegovini. Ministarstvo donosi podzakonski akt o označavanju pakovanja duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje.
Članom 15. uređuje se način i pravila predstavljanja duhanskih proizvoda. Određuje se da pakovanja duhanskih proizvoda ne smiju sadržavati nikakve elemente koji: promovišu duhanski proizvod, sugerišu da je određeni duhanski proizvod manje štetan od drugih, upućuju na okus, miris, bilo kakve arome ili druge aditive, nalikuje na hranu ili kozmetički proizvod, sugerišu da određeni duhanski proizvod ima prednost za okoliš. Na vanjskim i pojedinačnim pakovanjima zabranjeno je korištenje termina: light, super light, ultra light, slim, full flavor, ekstra, ultra i sličnih termina.
Članom 16. određuje se da pojedinačna pakovanja cigareta moraju biti u obliku kvadra i sadržavati najmanje 20 cigareta. Uređuje se minimalna težina duhana koja se mora nalaziti u pakovanju, kao i materijal od kojeg se pakovanje izrađuje.
Poglavlje VI – Elektronske cigarete, bezdimni proizvodi za pušenje i biljni proizvodi
Članom 17. reguliše se stavljanje u promet elektronskih cigareta. Proizvođači i uvoznici elektronskih cigareta i posuda za ponovno punjenje, obavezni su, najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu, Ministarstvu dostaviti izvještaj o svim elektronskim cigaretama i posudama za ponovno punjenje na tržištu Federacije. Dalje, proizvođači i uvoznici elektronskih cigareta podnose obavještenje Ministarstvu o svim takvim proizvodima, kao i o svim značajnijim izmjenama takvih proizvoda, koje namjeravaju staviti na tržište. Sadržaj i forma ovakvih obavještenja je određena ovim članom.
Također, određuju se uslovi za stavljanje elektronskih cigareta i posuda za ponovno punjenje na tržište:
-
tekućina koja sadrži nikotin stavlja se na tržište isključivo u za to namijenjenim posudama za ponovno punjenje koji nemaju zapreminu veću od 10 ml;
-
tekućina koja sadrži nikotin ne smije sadržavati više od 20 mg/ml nikotina;
-
tekućina koja sadrži nikotin ne smije sadržavati aditive;
-
za proizvodnju tekućine koja sadrži nikotin smiju se koristiti samo sastojci visoke čistoće;
-
osim nikotina, jedini sastojci koji se koriste u tekućini koja sadrži nikotin ne smiju predstavljati opasnost za ljudsko zdravlje u zagrijanom ili nezagrijanom obliku;
-
elektronske cigarete moraju oslobađati doze nikotina u ujednačenim nivoima;
-
elektronske cigarete i posude za ponovno punjenje takvi su da djeca njima ne mogu rukovati.
Član 18. uređuje označavanje i pakovanje elektronskih cigareta i posuda za ponovo punjenje. Određuje se da svako pakovanje mora imati letak sa bitnim informacijama o proizvođaču, te rizike po zdravlje korisnika.
Članom 19. određuje se da svako pojedinačno pakovanje i sva vanjska pakovanja bezdimnih duhanskih proizvoda moraju sadržavati sljedeće zdravstveno upozorenje: “Ovaj duhanski proizvod šteti Vašem zdravlju i stvara zavisnost”.
Član 20. određuje da biljni proizovdi za pušenje, moraju imati ista upozorenja iz člana 19.
Poglavlje VII – Zabrana reklamiranja, promocije i sponzorisanja duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje
Član 21. određuje zabranu reklamiranja. Pod zabranom reklamiranja podrazumjeva se da je zabranjeno: direktno ili indirektno reklamirati, sponzorisati i na bilo koji način promovisati duhan i duhanske proizvode, sponzorisati događaje, pružanje finansijske ili druge pomoći od duhanske industrije događajima, aktivnostima, pojedincima ili sportskim grupama. Dalje, zabranjuje se reklamiranje duhanskih proizvoda putem interneta, kao i ostali vidovi promocija putem nagradnih igara, lutrije, dodatnih popusta i sl.
Članom 22. definišu se obavještenja koja ne predstavljaju reklamiranje, te ne spadaju pod zabranu reklamiranja iz člana 20.
Poglavlje VIII – Zabrana prodaje duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje
Članom 23. određuje se da duhanski proizvodi i ostali proizvodi za pušenje mogu biti postavljeni ili biti vidljivi u trgovinskim objektima, ali ne smiju se prodavati na način da kupci mogu slobodno uzeti robu. Zabranjuje se prodaja van orginalnog pakovanje, kao i prodaja putem interneta, automata i sl. Također, zabranjeno je prodavati duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje u objektima koji su od ulaznih vrata predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola, te visokoškolskih ustanova udaljeni u radijusu manjem od 100 m.
Član 24. definiše koji su načini prodaje duhanskih proizvoda zabranjeni. Na ovaj način zabranjuje se prodavati ili poklanjati u komercijalne svrhe cigarete pojedinačno ili u pakovanjima sa manje od 20 komada, ili u rinfuzi. Zabranjuje se i prodavati duhan ili duhanske proizvode u kombinaciji/setu s drugim proizvodima. Zabranjena je i prodaja duhana za oralnu upotrebu i njegovo stavljanje na tržište.
Poglavlje IX – Sprečavanje pristupa maloljetnim licima duhanskim proizvodima i ostalim proizvodima za pušenje
Član 25. striktno zabranjuje prodaju i poklanjanje duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje licima mlađim od 18 godina. Na svim mjestima na kojima se prodaju duhan i duhanski proizvodi mora biti vidno istaknuta oznaka o zabrani prodaje duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje licima mlađim od 18 godina, koja se sastoji od grafičkog znaka zabrane prodaje i teksta: “Zabranjena prodaja duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje licima mlađim od 18. godina”. Također, zabranjena je prodaja slatkiša, igračaka i drugih proizvoda namijenjenih djeci, a koji imaju oblik bilo koje vrste duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, ili slikovno (crtežom) upućuju na pušenje.
Poglavlje X – Edukacija, informisanje i jačanje javne svijesti
Član 26. uređuje aktivnosti u vaspitno-obrazovnim ustanovama. Određuje se da su nadležna kantonalna ministarstva obrazovanja u saradnji sa kantonalnim zavodima za javno zdravstvo, obavezna u nastavne programe za osnovnu i srednju školu uključiti temu o štetnosti pušenja za zdravlje.
Članom 27. određuje se obaveza Zavoda za javno zdravstvo FBiH i kantonalnih zavoda za javno zdravstvo da sprovode aktivnosti s ciljem educiranja javnost o štetnosti pušenja.
Poglavlje XI – Program za kontrolu upotrebe duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje
Članom 28. se određuje da Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donosi odluku kojom se usvaja multisektorski Program za kontrolu upotrebe duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje u cilju jačanja društvene brige za zdravlje stanovništva u Federaciji. Ovaj program predlaže Federalna komisija za kontrolu upotrebe duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, putem Ministarstva.
Poglavlje XII - Federalna komisija za kontrolu upotrebe duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje
Član 29. uređuje način izbora, broj članova i sastav Komisije. Prilikom imenovanja Federalne komisije vodi se računa o ravnopravnoj zastupljenosti oba spola.
Članom 30. se definiše nadležnost Komisije.
Poglavlje XIII – Regulisanje odnosa Vlade Federacije, ostalih organa i institucija državne uprave i industrije duhana
Član 31. ograničava odnose između Vlade Federacije, ostalih organa i institucija državne uprave i industrije duhana na one odnose potrebne za efektivno regulisanje industrije duhana i njenih proizvoda. Također, nosiocu javnog položaja i kandidatu za vršenje javne funkcije nije dozvoljeno i smatra se da je u sukobu interesa ako: prima doprinose, poklone ili privilegije od predstavnika duhanske industrije, ili je na drugi način uključen u rad takvih društava.
Poglavlje XIV – Nadzor nad provedbom zakona
Član 32. određuje da nadzor nad primjenom ovog zakona obavljaju Federalna uprava za inspekcijske poslove, putem nadležnih federalnih inspektora, i kantonalni organi za inspekcijske poslove, putem nadležnih kantonalnih inspektora.
Član 33. definiše ovlasti kantonalnog sanitarnog inspektora, federalnih i kantonalnih inspektora rada, federalnih i kantonalnih zdravstvenih inspektora, federalnih i kantonalnih tržišnih inspektora, te kantonalnih prosvjetnih inspektora.
Član 34. određuje da se na rad nadležnih inspekcija Federalne i kantonalne uprave za inspekcijske poslove u pogledu vođenja inspekcijskog nadzora, shodno primjenjuju odredbe propisa o inspekcijama u Federaciji i propisa o upravnom postupku.
Poglavlje XV – Kaznene odredbe
U članovima od 35. do 39. sadržane su novčane kazne za prekršioce odredbi ovoga zakona.
U članu 40. definišu se uslovi za izdavanje prekršajnog naloga.
Poglavlje XVI – Prelazne i završne odredbe
Članovima od 41. do 45. definiše se početak primjene propisa, donošenje podzakonskih akata, imenovanje federalne komisije, prestanak važenja propisa i stupanje na snagu ovoga zakona.