Nijaz Helez rođen je 1. 4. 1964. godine u Kupresu. Osnovnu školu i Gimnaziju “Mahmut Bušatlija” završio je u Bugojnu, a Mašinski fakultet na Univerzitetu u Sarajevu, te tako stekao zvanje diplomiranog mašinskog inžinjera.
Od 1982. godine bio je član Saveza komunista, a poslije član Socijaldemokratske partije Bosne i Hercegovine (SDP BiH).
U Općinskoj organizaciji SDP-a BiH Bugojno obavljao je sljedeće funkcije: predsjednik Osnovne organizacije Centar, član Općinskog odbora i Predsjedništva, a od 2009. do 2016. godine obnašao je funkciju predsjednika Općinske organizacije u Bugojnu. U kantonalnoj organizaciji SDP-a BiH SBK/KSB bio je član Kantonalnog odbora i Predsjedništva od 2006. do 2015. godine. Od 2015. godine predsjednik je Kantonalnog odbora SDP-a BiH SBK/KSB.
Također je član Glavnog odbora SDP-a BiH. Mandat vijećnika u Općinskom vijeću Bugojno osvojio je 2004. godine, a mandat u Skupštini Srednjobosanskog kantona (SBK) osvojio je 2006, 2010. i 2014. godine . Bio je i ministar u Vladi SBK od 2010. do 2014. godine.
Kao zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH djelovao je u mandatu 2018 – 2022. Radio je u preduzećima Binas d.o.o Bugojno i Wurth d.o.o Sarajevo te kao savjetnik u Kabinetu premijera Vlade SBK/KSB. Na Lokalnim izborima 2020. godine bio je kandidat za načelnika Općine Bugojno.
Pitanje: Poštovani,U skladu s navedenim, zanima me kakav je status studenata koji su tokom dodiplomskog studija stekli zvanje profesor Psihologije i sociologije - bachelor, te tokom II ciklusa - diplomskog studija stekli zvanje magistra Psihologije na Nastavničkom fakultetu Univerziteta "Džemal Bijedić" u Mostaru? Čitajući prijedloge i raspravu između jednopredmetnih i dvopredmetnih studija, zanima me da li to znači da kompetentnost diplomiranih psihologa (posebno magistra psihologije) određuje samo broj stručnih predmeta na studiju? Da li to znači da diplomirani magistar psihologije (prethodno jednopredmetni studij) vrijedi više od diplomiranog magistra psihologije (prethodno dvopredmetni studij, pa magisterij) koji ima objavljene naučne radove i druge edukacije uz svoje ime? Ko može sa takvom sigurnošću tvrditi i kleti se u superiornu kompetentnost jednopredmetnog studija, samo kao takvog? Uz današnju sociokulturološku klimu, te tendenciju studenata da naučeno zaborave za kratak rok, dijelom zbog mehaničkog usvajanja materijala (što postaje sve češči slučaj), koliko je pouzdano procjenu kompetencije bazirati na osnovu "jednopredmetnosti" ili "dvopredmetnosti" određenog studija? Naše javne ustanove (Univerziteti) su jasno odredili i pod akreditacijom osmislili nastavne planove i programe i kompetencije koje se stiču nakon uspješnog apsolviranja istih studija, te da li donošenje ovog zakona znači podrivanje javnih ustanova i proglašavanje istih nestručnim, nekompetentnim i neozbiljnim? Opasnost nepoštivanja ovih studija (profesor psihologije i sociologije - bachelor, do magistra psihologije, te pedagoga-psihologa do magistra psihologije) leži u izjednačavanju naših javnih univerziteta sa nelegitimnim/nepriznatim privatnim univerzitetima. Da li će sutra bolje prolaziti i nositi etiketu kompetentnosti tajno zaprimljena, ali nepriznata diploma sa nepriznatog privatnog univerziteta, samo zbog toga što je bazirana na jednopredmetnom studiju? Hoćemo li time samo otvoriti jedan akademski autoput za kupovanje diploma jednopredmetnog studija psihologije i sve više resursa ulagati u otkrivanje nepravilnosti u vezi s tim, koje mogu trajati godinama? Pod izgovorom stručnosti, koliko stručnih pojedinaca će ostati zakinuto za rad u području svoje kompetentnosti?Unaprijed hvala na odgovoru i srdačan pozdrav!