Haris Silajdžić rođen je 1994. godine i porijeklom je iz Goražda. Završio je Elektrotehnički fakultetu u Sarajevu, gdje se zaposlio u firmi koja se bavi software developmentom, odnosno android developmentom, te je ostao živjeti na Ilidži.
Član je Stranke za Bosnu i Hercegovinu (SBiH) od promjene njenog vodstva.
Pitanje: Poštovani,U skladu s navedenim, zanima me kakav je status studenata koji su tokom dodiplomskog studija stekli zvanje profesor Psihologije i sociologije - bachelor, te tokom II ciklusa - diplomskog studija stekli zvanje magistra Psihologije na Nastavničkom fakultetu Univerziteta "Džemal Bijedić" u Mostaru? Čitajući prijedloge i raspravu između jednopredmetnih i dvopredmetnih studija, zanima me da li to znači da kompetentnost diplomiranih psihologa (posebno magistra psihologije) određuje samo broj stručnih predmeta na studiju? Da li to znači da diplomirani magistar psihologije (prethodno jednopredmetni studij) vrijedi više od diplomiranog magistra psihologije (prethodno dvopredmetni studij, pa magisterij) koji ima objavljene naučne radove i druge edukacije uz svoje ime? Ko može sa takvom sigurnošću tvrditi i kleti se u superiornu kompetentnost jednopredmetnog studija, samo kao takvog? Uz današnju sociokulturološku klimu, te tendenciju studenata da naučeno zaborave za kratak rok, dijelom zbog mehaničkog usvajanja materijala (što postaje sve češči slučaj), koliko je pouzdano procjenu kompetencije bazirati na osnovu "jednopredmetnosti" ili "dvopredmetnosti" određenog studija? Naše javne ustanove (Univerziteti) su jasno odredili i pod akreditacijom osmislili nastavne planove i programe i kompetencije koje se stiču nakon uspješnog apsolviranja istih studija, te da li donošenje ovog zakona znači podrivanje javnih ustanova i proglašavanje istih nestručnim, nekompetentnim i neozbiljnim? Opasnost nepoštivanja ovih studija (profesor psihologije i sociologije - bachelor, do magistra psihologije, te pedagoga-psihologa do magistra psihologije) leži u izjednačavanju naših javnih univerziteta sa nelegitimnim/nepriznatim privatnim univerzitetima. Da li će sutra bolje prolaziti i nositi etiketu kompetentnosti tajno zaprimljena, ali nepriznata diploma sa nepriznatog privatnog univerziteta, samo zbog toga što je bazirana na jednopredmetnom studiju? Hoćemo li time samo otvoriti jedan akademski autoput za kupovanje diploma jednopredmetnog studija psihologije i sve više resursa ulagati u otkrivanje nepravilnosti u vezi s tim, koje mogu trajati godinama? Pod izgovorom stručnosti, koliko stručnih pojedinaca će ostati zakinuto za rad u području svoje kompetentnosti?Unaprijed hvala na odgovoru i srdačan pozdrav!
Odgovor:
Poštovani/a,
Odgovornost za sve navedene dileme i pitanja leži na Vladi i zastupnicima većine koji donose ključne zakone i politike kako u ostalim tako i u ovoj oblasti. Status studenata i vrijednost njihovih diploma, kao i integritet javnih ustanova, ne smiju biti zanemareni u procesu donošenja odluka. Kao opozicini zastupnik ću se kontinuirano zalagati za transparentnost i odgovornost u obrazovnom sektoru, ističući važnost očuvanja visokih standarda i integriteta javnih ustanova.
Pitanje kompetentnosti diplomiranih psihologa, posebno magistara psihologije, ne bi trebalo biti ograničeno samo na broj stručnih predmeta, već bi trebalo uzeti u obzir i kvalitetu obrazovanja te dodatne aktivnosti i iskustvo studenata. Stoga, diploma jednopredmetnog studija ne bi trebala automatski imati višu vrijednost od diplome dvopredmetnog studija samo zbog formalne strukture studija.
Također, važno je osvijestiti da sociokulturološka klima i trendovi učenja mogu utjecati na sposobnost zadržavanja i primjene stečenog znanja. Stoga je potrebno razmotriti nove pristupe i metode učenja kako bi se osiguralo dugoročno zadržavanje i primjena stečenih kompetencija.
Uvođenje strožije kontrole diploma i akademskih standarda može pomoći u sprječavanju zloupotreba i osigurati kvalitetu u akademskom radu. Također, važno je poduzeti mjere kako bi se izbjeglo izjednačavanje javnih ustanova s nelegitimnim privatnim institucijama te kako bi se osiguralo poštivanje integriteta i ugleda javnih univerziteta.
Konačno, nužno je osigurati da se stručnost i kompetencija vrednuju na temelju stvarnih postignuća i sposobnosti, a ne samo na osnovu formalne strukture studija. Iz opozicije ću se nastaviti zalagati za sistem koji pruža jednake mogućnosti svim studentima i osigurava integritet i kvalitetu u visokom obrazovanju.
U nadi da sam Vam uspio odgovoriti na postavljenja pitanja Vas srdačno pozdravljam,
Haris