Melika Mahmutbegović rođena je u aprilu 1959. godine u Bugojnu.
Diplomirala je na Medicinskom fakultetu u Sarajevu 1983. godine. Kao doktorica opće prakse radila je u Domu zdravlja u rodnom gradu. Zvanje specijalistice opće hirurgije stekla je 1992. nakon završene specijalizacije u klinici „Sestre milosrdnice“ u Zagrebu. Karijeru nastavlja u Medicinskom centru u Bugojnu kao hirurg, a za vrijeme rata radila je u ratnoj bolnici. Za direktoricu Medicinskog centra izabrana je 1995. godine. U oblasti rukovođenja educirala se za poslove menadžerice u okviru Opće bolnice u Sarajevu, te 1999. godine završava Menadžment u zdravstvu. U organizaciji Federalnog ministarstva zdravstva završava i obuku „Stručno usavršavanje menadžera domova zdravlja i bolnica“. Na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu 2010, odnosno 2012. godine završava I i II stepen zdravstvenog menadžmenta – ekonomija u zdravstvu.
Na Medicinskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu 2010. godine odbranila je magistarski rad na temu „Značaj FNA u zlatnom standardu dijagnostike i terapije karcinoma dojke“ i stekla naučnoznanstveni stepen magistrice medicinskih nauka.
Tri godine kasnije počinje njena politička karijera, kada je na Općim izborima izabrana za zastupnicu u skupštini Srednjobosanskog kantona. Triput je birana za zastupnicu u Predstavnički dom Parlamenta Federacije BiH – 2002, 2010. i 2018. godine. Uporedo s političkom karijerom Mahmutbegović je bila i direktorica Doma zdravlja Bugojno od 2004. do 2015. godine, kada je imenovana za potpredsjednicu Federacije BiH. Na toj poziciji ostala je i u tehničkom mandatu. Mahmutbegović je prva žena potpredsjednica Stranke demokratske akcije (SDA).
Pitanje: Poštovani,U skladu s navedenim, zanima me kakav je status studenata koji su tokom dodiplomskog studija stekli zvanje profesor Psihologije i sociologije - bachelor, te tokom II ciklusa - diplomskog studija stekli zvanje magistra Psihologije na Nastavničkom fakultetu Univerziteta "Džemal Bijedić" u Mostaru? Čitajući prijedloge i raspravu između jednopredmetnih i dvopredmetnih studija, zanima me da li to znači da kompetentnost diplomiranih psihologa (posebno magistra psihologije) određuje samo broj stručnih predmeta na studiju? Da li to znači da diplomirani magistar psihologije (prethodno jednopredmetni studij) vrijedi više od diplomiranog magistra psihologije (prethodno dvopredmetni studij, pa magisterij) koji ima objavljene naučne radove i druge edukacije uz svoje ime? Ko može sa takvom sigurnošću tvrditi i kleti se u superiornu kompetentnost jednopredmetnog studija, samo kao takvog? Uz današnju sociokulturološku klimu, te tendenciju studenata da naučeno zaborave za kratak rok, dijelom zbog mehaničkog usvajanja materijala (što postaje sve češči slučaj), koliko je pouzdano procjenu kompetencije bazirati na osnovu "jednopredmetnosti" ili "dvopredmetnosti" određenog studija? Naše javne ustanove (Univerziteti) su jasno odredili i pod akreditacijom osmislili nastavne planove i programe i kompetencije koje se stiču nakon uspješnog apsolviranja istih studija, te da li donošenje ovog zakona znači podrivanje javnih ustanova i proglašavanje istih nestručnim, nekompetentnim i neozbiljnim? Opasnost nepoštivanja ovih studija (profesor psihologije i sociologije - bachelor, do magistra psihologije, te pedagoga-psihologa do magistra psihologije) leži u izjednačavanju naših javnih univerziteta sa nelegitimnim/nepriznatim privatnim univerzitetima. Da li će sutra bolje prolaziti i nositi etiketu kompetentnosti tajno zaprimljena, ali nepriznata diploma sa nepriznatog privatnog univerziteta, samo zbog toga što je bazirana na jednopredmetnom studiju? Hoćemo li time samo otvoriti jedan akademski autoput za kupovanje diploma jednopredmetnog studija psihologije i sve više resursa ulagati u otkrivanje nepravilnosti u vezi s tim, koje mogu trajati godinama? Pod izgovorom stručnosti, koliko stručnih pojedinaca će ostati zakinuto za rad u području svoje kompetentnosti?Unaprijed hvala na odgovoru i srdačan pozdrav!