Mijo Matanović rođen je 14. 2. 1965. godine u Donjem Svilaju. Osnovnu školu završio je u Donjem Svilaju, srednju Opću gimnaziju u Slavonskom Brodu, a diplomirao je na Šumarskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 1990. godine. Trenutno živi u Odžaku.
Politički je bio angažiran kao predsjednik OO HDZ-a Odžak u dva mandata (1990 –1994. i 1996 – 1998), predsjednik KO HDZ (1994 – 1996) i član Predsjedništva HDZ-a BiH (1994 – 1996. i 2001 – 2002). Postao je vijećnik u Općinskom vijeću Odžak nakon prvih višestranačkih izbora 1990. godine, a vršio je dužnosti zastupnika u Skupštini Posavskog kantona (1996 – 2000. i 2002 – 2006), kao i zastupnika u Hrvatskom državnom saboru (1999 – 2000).
U Vladi Posavskog kantona(PK) od 1999. do 2000. godine radio je kao pomoćnik ministra za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, a od 2000. do 2002. obnaša dužnost premijera Posavskog kantona. Na funkciji predsjednika Skupštine PK bio je od 2002. do 2006, a od 3. 1. 2006. imenovan je za predsjednika Vlade PK.
Na toj poziciji bio je do 2010. godine, kada biva imenovan delegatom u Domu naroda Parlamenta FBiH. U narednom mandatu bio je uposlen u Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH. Zastupnički mandat u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH stekao je na Općim izborima 2018. godine.
Pitanje: Poštovani,U skladu s navedenim, zanima me kakav je status studenata koji su tokom dodiplomskog studija stekli zvanje profesor Psihologije i sociologije - bachelor, te tokom II ciklusa - diplomskog studija stekli zvanje magistra Psihologije na Nastavničkom fakultetu Univerziteta "Džemal Bijedić" u Mostaru? Čitajući prijedloge i raspravu između jednopredmetnih i dvopredmetnih studija, zanima me da li to znači da kompetentnost diplomiranih psihologa (posebno magistra psihologije) određuje samo broj stručnih predmeta na studiju? Da li to znači da diplomirani magistar psihologije (prethodno jednopredmetni studij) vrijedi više od diplomiranog magistra psihologije (prethodno dvopredmetni studij, pa magisterij) koji ima objavljene naučne radove i druge edukacije uz svoje ime? Ko može sa takvom sigurnošću tvrditi i kleti se u superiornu kompetentnost jednopredmetnog studija, samo kao takvog? Uz današnju sociokulturološku klimu, te tendenciju studenata da naučeno zaborave za kratak rok, dijelom zbog mehaničkog usvajanja materijala (što postaje sve češči slučaj), koliko je pouzdano procjenu kompetencije bazirati na osnovu "jednopredmetnosti" ili "dvopredmetnosti" određenog studija? Naše javne ustanove (Univerziteti) su jasno odredili i pod akreditacijom osmislili nastavne planove i programe i kompetencije koje se stiču nakon uspješnog apsolviranja istih studija, te da li donošenje ovog zakona znači podrivanje javnih ustanova i proglašavanje istih nestručnim, nekompetentnim i neozbiljnim? Opasnost nepoštivanja ovih studija (profesor psihologije i sociologije - bachelor, do magistra psihologije, te pedagoga-psihologa do magistra psihologije) leži u izjednačavanju naših javnih univerziteta sa nelegitimnim/nepriznatim privatnim univerzitetima. Da li će sutra bolje prolaziti i nositi etiketu kompetentnosti tajno zaprimljena, ali nepriznata diploma sa nepriznatog privatnog univerziteta, samo zbog toga što je bazirana na jednopredmetnom studiju? Hoćemo li time samo otvoriti jedan akademski autoput za kupovanje diploma jednopredmetnog studija psihologije i sve više resursa ulagati u otkrivanje nepravilnosti u vezi s tim, koje mogu trajati godinama? Pod izgovorom stručnosti, koliko stručnih pojedinaca će ostati zakinuto za rad u području svoje kompetentnosti?Unaprijed hvala na odgovoru i srdačan pozdrav!