Muhamed Ibrahimović

Ovo je profil iz mandata (2014)

50%
Broj pitanja: 26
Broj odgovora: 13
Stranka
SDA
Parlament
Parlament Federacije BiH
Dom parlamenta
Predstavnički dom
Kratka biografija

Muhamed Ibrahimović je rođen 8.1.1960. god. Nastanjen je u općini Gračanica. Srednje obrazovanje stekao je u Gazi Husrev-begovoj medresi u Sarajevu, a na Filozofskom fakultetu u Sarajevu, na Odsjeku za orijentalistiku, te na Fakultetu političkih nauka je diplomirao. U Sarajevu je i magistrirao.

Izborna jedinica
402 - IZBORNA JEDINICA 2
Pozicija
Zastupnik
Broj osvojenih glasova
8155

Pitanje: Da li smatrate da Prijedlog zakona o izmjenama Zakona o pripadnosti javnih prihoda u Federaciji BiH, promjenom postojećih kriterija za raspodjelu javnih prihoda, dovodi građane Federacije BiH u ravnopravan položaj?

Pitanje postavljeno: 21.08.2015  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o izmjenama zakona o pripadnosti javnih prihoda u FBiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Smatram da je neophodno napraviti sveobuhvatnu analizu postojećeg zakona kao i kriterije koji su trenutno važeći čime će se dobiti kvalitetna slika o cjelokupnom zakonu kao i ravnopravnost u raspodjeli. Evidentno je da su se postojeći kriteriji koji se primjenjuju prevazišli te da ih je potrebno mijenjati čime bi se riješilo pitanje ravnopravnog položaja. Ovo pitanje je pokrenuto još ranije od strane parlamentaraca iz Tuzlanskog kantona (is svih političkih stranaka) i potrebno je da Vlada FBiH pripremi prijedlog izmjena i dopuna zakona i proslijedi ga u parlamentarnu proceduru. Mislim da bi promjenom postojećih kriterija za raspodjelu javnih prihoda dovelo građane Federacije BiH u ravnopravniji položaj što je i bila namjera parlamentaraca koji su pokrenuli ovo pitanje.


Datum odgovora: 01.03.2017

Pitanje: Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,

Pitanje postavljeno: 10.01.2017  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju u Federaciji BiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

U poslednje vrijeme vode se aktivnosti gdje Vlada FBiH nastoji u saradnji sa boračkim udruženjima naći kvalitetno rješenje za ovu kategoriju. Podržavam ove aktivnosti i nastojaću i sam dati svoj doprinos prilikom donošenja konačnog rješenja.


Datum odgovora: 01.03.2017

Pitanje: Da li smatrate da su novčane kazne predviđene Zakonom dovoljno visoke, obzirom na posljedice za životnu sredinu i zdravlje ljudi koje mogu nastati kršenjem odredbi ovog Zakona?

Pitanje postavljeno: 18.01.2016  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o hemikalijama FBiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Pitanje kazni i nije najveći problem koliko problem predstavlja ne provođenje zakona. Dosljedna primjena zakona kao i onih koji prate provođenje istog mogu značajno poboljšati stanje. U svakom slučaju slažem se da se povećaju kazne.


Datum odgovora: 01.03.2017

Pitanje: Da li smatrate da je opravdana mogućnost zabrane pristupa informacijama kada je riječ o štetnim emisijama?

Pitanje postavljeno: 20.08.2015  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt Zakona o zaštiti okoliša FBiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Smatram da nije opravdana.


Datum odgovora: 01.03.2017

Pitanje: Zasto se Zakon o drzavnoj sluzbi, isto kao nedavno i Zakon o radu, mijenja po hitnoj proceduri, kad nije zadovoljen ni jedan razlog predvidjen za hitnu proceduru? I da li cete traziti da se prijedlog Zakona vrati u redovnu proceduru?

Pitanje postavljeno: 22.10.2015  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Vlada FBiH je ovlašteni predlagač zakona a ima i mogućnost da parlamentu predloži proceduru donošenja zakona. Naravno, o proceduri se izjašnjava parlament na samoj sjednici. Da bi neki zakon išao po hitnoj proceduri predlagač zakona mora pojasniti razloge za donošenje tog zakona po hitnoj proceduri. Pošto se radi o važnom zakonu mišljenja sam da bi bilo bolje i ispravnije da se zakoni ove vrste donoe u redovnoj proceduri kako bi se poboljšao kvalitet zakona. Donošenje zakona po redovnoj proceduri podrazumijeva usvajanje nacrta zakona, zatim period javne rasprave a potom pripremu prijedloga zakona za koji i tad ima mogućnost amandmanskog djelovanja. Nisam pristalica donošenja ovako važnih zakona po hitnoj proceduri.


Datum odgovora: 01.03.2017

Stranica 1 od 4