Datum rođenja: 26.06.1984
Mjesto rođenja: Travnik
Prebivalište: Novi Travnik
Završena škola/stručno zvanje: dr.med. znanosti
Pitanje: Poštovani,Da li podržavate usvajanje nacrta koji eksplicitno diskriminira veliki broj stručnjaka (više od 1100 diplomiranih pedagoga-psihologa i bachelora pedagogije-psihologije, kao i više od 80 magistara psihologije) koji svoj posao odgovorno, stručno i savjesno obavljaju u ustanovama koje su temelj našeg društva: odgojno-obrazovne ustanove, centri za socijalni rad, klinički centri i druge ustanove u kojima se bavi mentalnim zdravljem građana Bosne i Hercegovine?Usvajanjem ovog nacrta izlažemo se opasnosti da prepustimo moć grupi pojedinaca koji bi na osnovu svoje subjektivne definicije "psihologa stručnjaka" određivali ko je to "dobar" psiholog, a ko ne. Također, navodi se da se nacrtom nastoji riješiti problem "upitne pouzdanosti i valjanosi korištenog psihološkog instrumentarija". Međutim, niti u jednom dijelu zakona nije regulisana metodologija za procjenu pouzdanosti i valjanosti psihološkog mjernog instrumenta, jednog od glavnih oruđa u radu psihologa. Također, današnja realnost ukazuje da odgovorni psiholozi imaju malu motivaciju za korištenje pouzdanih i valjanih mjernih instrumenata i često se zadovoljavaju sa onim što imaju, odnosno znaju da koriste. Zbog toga ponovo se vraćamo na istu priču. Pojedinci će moći da prave odluke šta je to "dobra praksa", bez razmatranja objektivnih kriterija i provođenja istinskih, naučnih principa koji proizlaze iz psihološke nauke i direktno se ulijevaju u praksu.Bojim se da ćemo ovim nacrtom postići ono što se navodno želi izbjeći: još veće povećanje nekompetentosti u području psihološke djelatnosti i povećanje vjerovatnoće da će stručne osobe koje ovaj zakon prepoznaje, zbog nedostatka znanja i iskustva, praviti kardinalne pogreške u svom radu. Zaključno, ovaj nacrt bi potencijalno mogao štetiti ne samo pedagozima-psiholozima, nego i našem društvu uopće. Da li smatrate da na ovakav način šaljete poruku građanima Bosne i Hercegovine da se u našoj državi ne cijeni trud i rad i dugogodišnji napori u sticanju stručnih znanja i kompetencija? Drugim riječima, da li u definiciji "izvrsnosti" u našem društvu izostaje profesionalnost, stručnost i kompetentnost?Unaprijed hvala na odgovoru.
Odgovor:
Poštovani, u potpunosti razumijem borbu za prava pedagoga - psihologa. U parlamentarnoj proceduri je NACRT zakona o djelatnosti psihologa, a ukoliko se isti usvoji slijedi javna rasprava, prijedlozi svih zainteresiranih strana i tek nakon toga može doći konačan prijedlog Zakona.
Zato Vas pozivam da osim ovih javnih pitanja kao jedan od načina "pritiska" na donosioce odluka, koristite i sve druge načine, te i kroz javnu raspravu jasno i argumentirano ukažete na sve propuste nacrta pomenutog Zakona, kako bi smo dobili prijedlog na zadovoljstvo svih strana.
Što se tiče znanstvenih principa instrumentarija mislim da tome nije mjesto u Zakonu nego struka mora redovno pratiti znanstvena postignuća i svoj rad usklađivati s tim. Znanost se stalno razvija i nove spoznaje treba što prije primjenjivati a potrebne izmjene i dopune zakona u tom pogledu bi bile jedno opterečenje i za psihološku djelatnost i njene korisnike.
Svako Vam dobro.