Politička partija: SDP
Trenutna pozicija: Delegat u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH
Rođen je 1976. godine u Zavidovićima, a diplomirao i magistrirao je na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu.
Od 1998. do 2006. godine radio kao Federalni inspektor u Finansijskoj policiji Federacije BiH. Od 2006. do 2010. godine bio je inspektor za reviziju i kontrolu u Upravi za indirektno oporezivanje BiH, a od 2010. godine je zastupnik u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH.
Izvor: Predstavnički dom PFBIH
Pitanje: Radim kao freelancer od 2014. godine. Pred izbore 2018 godine dobio sam obavještenje da platim porez na dohodak i zdravstveno osiguranje za period 2015-2017. Može li mi neko reči kako može neko može od mene tražiti da platim zdravstveno osiguranje retroaktivno za period od 2015. godine, ako sam recimo 2016. u bolnici operisan i moram sam snositi sve troškove jer nisam imao zdravstveno osiguranje? Hoće li mi istim principom svi moji troškovi za liječenje biti refundirani od države ako retroaktivno platim zdravstveno osiguranje jer onda da ispada da mi moraju retroaktivno isplatiti troškove liječenja jer sam unazad platio osiguranje za to isto liječenje? Može li mi neko to objasniti?
Pitanje: Poštovani, pitanje se odnosi na član 6 stav (1) tačka (a) i (c) Nacrta Zakona. Naime, Nacrtom Zakona je propisano da radi ostvarivanja prava na doživotnu naknadu sportista treba da ispunjava između ostalog i (a) da ima navršenih 40 godina starosti, (c) da je kategorisan kao zaslužni sportista BiH, a što je direktno vezano za član 2 stav (1) tačka (b) ovog Nacrta Zakona. Članom 3. stav (1) tačka (a) Pravilnika o kategorizaciji sportista na nivou BiH sportisti su kategorisani prema određenim kategorijama, odnosno vrstom osvojene medalje na takmičenjima. Također, članom 6 istog Pravilnika kategorisani sportisti ostvaruju pravo na naknadu ukoliko su dobili rješenje o kategorizaciji i to:a) Zaslužni sportisti iz člana 3. stav (1) tačka a) ovog pravilnika ostvaruju pravo na jednokratnu novčanu nagradu na godišnjem nivou nakon što ispune uvjete za odlazak u penziju u skladu sa odredbama Zakona o penzijsko invalidskom osiguranju, odnosno da bi dobili traženu potvrdu o kategorizaciji sportista treba da ima navršenih 65 godina starosti, što je u direktnoj koliziji sa članom 6 stav (1) tačka (a) Nacrta Zakona u kojem se kaže da vrhunski sportista ima pravo na doživotnu sportsku naknadu ukoliko ima navršenih 40 godina starosti. Molim da to razmotrite, te da se na vrijeme otklone nepravilnosti. Hvala.
Pitanje: Poštovani/ePrije svega, u moje lično ime, kao i u ime svih mojih kolega - računovođa, hvala svim onim zastupnicima koji su odmah (i javno) reagirali i podržali inicijativu za zakonodavno reguliranje statusa računovodstvene profesije u Federaciji, između ostalog, i u smislu vrednovanja rada računovodstvenih profesionalaca. Nadam se da neće izostati podrška ni od većine ostalih zastupnika koji doista s pozicija sa kojih djeluju mogu uraditi velike stvari za cca 5 hiljada certificiranih računovođa u FBiH.Računovođe po difoltu zdušno se bore da "uzakone" sve ideje, mnoge (ne)poslovne aktivnosti, kao i ambicije svojih poslodavaca, istovremeno "čuvajući i štiteći" državne pare bolje nego svoje. Računovođe su "sudbinski" cijeli svoj radni vijek "u sendviču" između poslodavaca, s jedne i organa nadzora i kontrole javnih prihoda, s druge strane, što je (s psihološkog aspekta) dodatna otežavajuća okolnost koja je skopčana sa računovodstvenom profesijom. Tužno je i poražavajuće da pritom te iste računovođe gotovo da i nemaju vremena da se "pobrinu" za vlastiti status.No, da ne oduzimam dragocjeno vrijeme, slijedio sam sugestije gosp. Adisa Arapovića, te sam se fokusirao na konkretan prijedlog koji sam prije nekoliko dana putem e-maila već uputio na adresu predlagača gosp. Arapovića.Mišljenja sam da bi bilo itekako dobro i pozitivno da se zasada, dakle u realnom vremenu, "zakonski" bar otvori put u smjeru vrednovanja računovodstvenih usluga, a o onome što bi uslijedilo kao tehnički dio ovoga posla, moglo bi se razgovarati kada za to dođe pravo vrijeme.Stoga,konkretan prijedlog bi bio:U Članu 32. stav (2) dodaje se nova tačka c), koja glasi:„Visina naknade za vođenje poslovnih knjiga i sačinjavanje finansijskih izvještaja ugovara se na temelju općih tržišnih uslova, ali ugovorena naknada ne može odstupati od okvirnih vrijednosti utvrđenih Tarifnikom računovodstvenih usluga. Zadužuje se Savez računovođa, revizora i računovodstvenih radnika Federacije Bosne i Hercegovine da, po stupanju na snagu ovih dopuna Zakona o računovodstvu i reviziji u Federaciji BiH, u roku od 30 dana formira ekspertnu komisiju sa zadatkom da ista u narednih šest mjeseci uradi Tarifnik računovodstvenih usluga“.Pozdrav,Jasmin Omeragić
Pitanje: Predlažem da se, pored već navedenoga, u Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o računovodstvu i reviziji u Federaciji Bosne i Hercegovine uvrste i odredbe kojima bi se pripadnicima računovodstvene profesije omogućio bolji materijalni položaj, s obzirom da su, kao specifična profesija, zakonskim ograničenjima (za razliku od mnogih drugih profesija), opterećeni troškovima kontinuirane obavezne edukacije, troškovima obaveznog članstva u Savezu računovođa, revizora i računovodstvenih radnika FBiH, a sve s krajnjim ciljem obnove važenja licence bez koje, to je već svima poznato, certificirani računovođa ne može verificirati godišnji obračun pravnih lica.Drugim riječima, to znači da bi se, sukladno zakonskim rješenjima koja (primjera radi) tretiraju advokatsku profesiju, vrijednost poslova koje obavi certificirani licencirani računovođa morala "bodovati" prema određenoj bodovnoj ljestvici i u rasponima koji bi uvažavali određene razlike u veličini firme - korisnika računovodstvenih usluga, kao i obima posla koji računovođa obavi za određenu firmu. Vrijednost pojedinačnog boda se može dogovoriti, usaglasiti, ili naložiti podzakonskim aktom, što nije nepoznato i/ili neobično u našoj praksi.Stupanjem na snagu novog Zakona o računovodstvu i reviziji, Federacija je dala podršku podizanju nivoa ove važne profesije, to jest omogućeno je da se Zakonom o računovodstvu uredi ko, kako i pod kojim uslovima može da vodi poslovne knjige, kako da se podigne i učvrsti povjerenje u rad računovodstvene struke, ali i da se uvede red i konačno prekine praksa da vrijednost računovodstvenih usluga „obaraju“ upravo neprofesionalne i nestručne računovođe.Stoga, a u svrhu pojašnjenja gornjih navoda, u smislu reguliranja vlastitog materijalnog statusa, od iznimno velikog broja razloga za organizirano djelovanje pripadnika računovodstvene struke, istaknimo taksativno samo one najvažnije:- konačno se mora nekim normativnim aktom koji će imati pravnu snagu i potporu (to jest odlukom, pravilnikom, naredbom i/ili slično) utvrditi svrha, kriteriji i mjerila za vrednovanje rada računovođa koji pružaju računovodstvene usluge i vode poslovne knjige za registritane poreske obveznike;- mora se precizno konkretizirati da svrha vrednovanja poslova koje izvršavaju profesionalne računovođe je, prije svega, favoriziranje i unapređenje stručnosti, osposobljenosti i odgovornosti pripadnika računovodstvene profesije, a sve s ciljem ostvarivanja najboljih mogućih rezultata rada u smislu pružanja računovodstvenih usluga, finansijskog izvještavanja, kao i održavanja i jačanja povjerenja javnosti, kooperativnosti s pripadnicima organa i službi nadzora i kontrole javnih prihoda, vlasnika kapitala i ostalih relevantnih institucija;- obavezno treba utvrditi (ili bolje reći ozakoniti) vrednovanje rada računovođa koji kao eksterni partneri pravnim licima, udruženjima i obrtnicima pružaju računovodstvene usluge i pritom obavljaju i druge administrativne poslove povezane sa računovodstvenim uslugama, i to u smislu zvaničnog cjenovnika s razgraničenjem po vrsti posla, sa polaznim (ili okvirnim) cijenama iskazanim u konvertibilnim markama;- profesionalnim računovođama može se (a u nekim slučajevima i mora) ostaviti mogućnost da prilikom ugovaranja vođenja poslovnih knjiga za pravna lica, udruženja i obrtnike mogu imati određenu slobodu i fleksibilnost, to jeste da (uz poštivanje principa lojalne konkurencije) mogu u manjoj i tolerantnoj mjeri odstupati od utvrđene cijene, naravno sve u zavisnosti od obima posla koji će biti obavljen kao određena računovodstvena usluga;- utvrđivanje zvaničnog cjenovnika računovodstvenih usluga moralo bi se temeljiti na obavezi svakog profesionalnog računovođe da prilikom pružanja računovodstvenih usluga mora poštovati etički kodeks, te da mora u punoj mjeri primjenjivati cjelokupne profesionalne, zakonske i ostale regulatorne procedure iz domena svoje profesije;Treba posebno naglasiti da bi utvrđivanjem realnih cijena računovodstvenih usluga, i to cijena primjerenih vrsti i značaju ovih poslova, zasigurno bili postignuti i ciljevi, kao što su:• svojevrstan doprinos poboljšanju statusa računovodstvene profesije,• još bolja i kvalitetnija saradnja sa općinskim, kantonalnim, entitetskim i državnim organima,• inicijalizacija predlaganja, razmatranja i donošenja novih propisa, kao i izmjene postojećih propisa u oblasti računovodstva i poreskog sistema,• značajan doprinos još kvalitetnijem pružanju računovodstvenih usluga, s prevashodnim ciljem zaštite kapitala poreskih obveznika,• stvaranje uslova za razvoj šire i temeljitije neposredne komunikacije računovođa sa organima nadzora i kontrole obračuna i uplate javnih prihoda, sudskim instancama, nadležnim ministarstvima, vanbudžetskim fondovima.• promocija etičkog kodeksa, s posebnim akcentom na profesionalna i moralna načela u radu računovodstvenih profesionalaca,Jasmin Omeragić,ecc i cert.lic.računovođa, autor preko 60 objavljenih stručnih članaka iz oblasti računovodstva
Pitanje: Poštovani, pitanje se odnosi na član 6 stav (1) tačka (a) i (c) Nacrta Zakona. Naime, Nacrtom Zakona je propisano da radi ostvarivanja prava na doživotnu naknadu sportista treba da ispunjava između ostalog i (a) da ima navršenih 40 godina starosti, (c) da je kategorisan kao zaslužni sportista BiH, a što je direktno vezano za član 2 stav (1) tačka (b) ovog Nacrta Zakona. Članom 3. stav (1) tačka (a) Pravilnika o kategorizaciji sportista na nivou BiH sportisti su kategorisani prema određenim kategorijama, odnosno vrstom osvojene medalje na takmičenjima. Također, članom 6 istog Pravilnika kategorisani sportisti ostvaruju pravo na naknadu ukoliko su dobili rješenje o kategorizaciji i to:a) Zaslužni sportisti iz člana 3. stav (1) tačka a) ovog pravilnika ostvaruju pravo na jednokratnu novčanu nagradu na godišnjem nivou nakon što ispune uvjete za odlazak u penziju u skladu sa odredbama Zakona o penzijsko invalidskom osiguranju, odnosno da bi dobili traženu potvrdu o kategorizaciji sportista treba da ima navršenih 65 godina starosti, što je u direktnoj koliziji sa članom 6 stav (1) tačka (a) Nacrta Zakona u kojem se kaže da vrhunski sportista ima pravo na doživotnu sportsku naknadu ukoliko ima navršenih 40 godina starosti. Molim da to razmotrite, te da se na vrijeme otklone nepravilnosti. Hvala.