Miomirka Melank

100%
Broj pitanja: 9
Broj odgovora: 9
Stranka
NS
Parlament
Parlament Federacije BiH
Dom parlamenta
Dom naroda
Kratka biografija

Miomirka Melank Mira rođena je 1960. godine u Gradačcu. Živi u Sarajevu od 1969. godine, gdje je završila osnovnu, srednju školu i fakultet. Diplomirala je na Odsjeku za grafički dizajn Akademije likovnih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu 1985. godine. Prije toga studirala je matematiku na Prirodno-matematičkom fakultetu u Sarajevu. Bila je zaposlena u Oslobođenju i Agenciji za tržišne komunikacije OSSA. Kasnije je radila na kreativnim i organizacionim poslovima te kao saradnica u kreativnim poslovima na lokalnim, regionalnim i evropskim projektima u oblasti slobode govora i medija, rodne ravnopravnosti i ljudskih prava u Sarajevu, Pragu, Kikindi i Beogradu. Također je radila kao generalna sekretarka Udruženja likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti i dizajnera BiH, čija je i članica od 1985. godine. Članica je Naše stranke od 2011. godine. Autorica je vizuelnih komunikacija u izbornim kampanjama Naše stranke 2014, 2016. i 2018. godine. Zastupnica Naše stranke u Predstavničkom domu Parlamenta Federacije BiH postala je 2018. godine.

Izborna jedinica
Pozicija

Pitanje: Poštovani,Da li smatrate da treba podržati zakon koji osporava kompetencije pedagoga-psihologa koji godinama u praksi uspješno bavljaju psihološku djelatnost i doprinose društvu? Da li trebaju napustiti svoju zemlju da bi bili priznati?

Pitanje postavljeno: 29.02.2024  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o djelatnosti psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Poštovana/poštovani,

značaj donošenja ovog zakona je u postavljanju jasnih standarda i regulativa kojima će se osigurati da psiholozi pružaju najbolju moguću podršku svojim korisnicima.

Zakon bi trebalo zaštiti prava korisnika usluga psihologa definisanjem oblasti rada, kompetencija i etičkih standarda, kako bi se izbjegla nekvalifikovana praksa i neregulisana struka. Standardizacija prakse psihologa osigurat će povjerenje korisnika u pružatelje stručnih usluga psihologa, dok će donošenje zakona doprinijeti i profesionalizaciji struke psihologa, podižući nivo profesionalizma unutar zajednice psihologa, što će doprinijeti razvoju struke, standardizaciji obrazovanja i napretku u istraživanju. Struka je ta koja treba da se odredi u ovom slučaju i to mišljenje će biti ključno u donošenju pojedinih odredbi. 


Datum odgovora: 12.12.2024

Pitanje: Poštovani,Da li smatrate da će usvajanje Zakona o djelatnosti psihologa koji ne prepoznaje kompetentne stručnjake i diplome pedagoga-psihologa stečene na javnom Univerzitetu u Tuzli, a istovremeno su iste priznate u zemljama Evropske unije donijeti dobro našoj zemlji? Da li smatrate da će psiholog koji tek završi studij i odradi pripravnički staž biti kompetentniji stručnjak od pedagoga-psihologa koji prema kompetencijama stečenim na studiju obavlja psihološku praksu dugi niz godina?

Pitanje postavljeno: 29.02.2024  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o djelatnosti psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Poštovana/poštovani,

značaj donošenja ovog zakona je u postavljanju jasnih standarda i regulativa kojima će se osigurati da psiholozi pružaju najbolju moguću podršku svojim korisnicima.

Zakon bi trebalo zaštiti prava korisnika usluga psihologa definisanjem oblasti rada, kompetencija i etičkih standarda, kako bi se izbjegla nekvalifikovana praksa i neregulisana struka. Standardizacija prakse psihologa osigurat će povjerenje korisnika u pružatelje stručnih usluga psihologa, dok će donošenje zakona doprinijeti i profesionalizaciji struke psihologa, podižući nivo profesionalizma unutar zajednice psihologa, što će doprinijeti razvoju struke, standardizaciji obrazovanja i napretku u istraživanju. Struka je ta koja treba da se odredi u ovom slučaju i to mišljenje će biti ključno u donošenju pojedinih odredbi. 


Datum odgovora: 12.12.2024

Pitanje: Poštovani zastupnici,Molim vas da prilikom razmatranja Nacrta zakona o djelatnosti psihologa razmotrite i date odgovor na sljedeća pitanja:1. Kome smetaju pedagozi-psiholozi? Ko će imati štetu od toga da u zakonu budu prepoznate diplome pedagoga-psihologa kao sručnjaka koji godinama uspješno obavljaju psihološku djelatnost u struci? Zar nećemo prepoznavanjem njhovih kompetencija u okviru zakona dobiti više kompetentnih stručnjaka koji su potrebni, a time imati i regulisanu psihološku djelatnost?2. Želite li kao predstavnici vlasti poručiti mladim i obrazovanim kompetentnim stručnjacima, pedagozima-psiholozima da nisu dobrodošli i dovoljno dobri da obavljaju psihološku djelatnost u svojoj zemlji u kojoj su stekli obrazovanje, a u zemljama Evropske unije im se priznaju kompetencije i diplome i mogu obavljati psihološku djelatnost?2. Želite li usvojiti zakonski okvir u formi koji će reći da nisu dovoljno dobri da obavljaju psihološku djelatnost u Bosni i Hercegovini, ali su dovoljno dobri da budu psiholozi nijemicma i austrijancima?3. Želite li osporiti diplome pedagoga-psihologa stečene na javnom univerzitetu, i usvajanjem zakonskog okivra koji ne priznaje te diplome, im poručiti da im je bolje da idu iz BiH, ili "kupe" diplome na privatnim univerzitetima "polažući" razliku predmeta, koja treba potvrditi njihove već stečene kompetencije?

Pitanje postavljeno: 29.02.2024  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o djelatnosti psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Poštovana/poštovani,

značaj donošenja ovog zakona je u postavljanju jasnih standarda i regulativa kojima će se osigurati da psiholozi pružaju najbolju moguću podršku svojim korisnicima.

Zakon bi trebalo zaštiti prava korisnika usluga psihologa definisanjem oblasti rada, kompetencija i etičkih standarda, kako bi se izbjegla nekvalifikovana praksa i neregulisana struka. Standardizacija prakse psihologa osigurat će povjerenje korisnika u pružatelje stručnih usluga psihologa, dok će donošenje zakona doprinijeti i profesionalizaciji struke psihologa, podižući nivo profesionalizma unutar zajednice psihologa, što će doprinijeti razvoju struke, standardizaciji obrazovanja i napretku u istraživanju. Struka je ta koja treba da se odredi u ovom slučaju i to mišljenje će biti ključno u donošenju pojedinih odredbi. 


Datum odgovora: 12.12.2024

Pitanje: “Auf Basis der Unterlagen können wir die Gleichwertigkeit des Abschlusses mit einem Bachelor of Science in Psychologie an einer deutschen Hochschule mit Schwerpunkten in Pädagogischer Psychologie und Klinischer Psychologie bestätigen”. Zar nije žalosno da nas nijemci priznaju i kako vidite u izvodu iz nostrifikacije poseban naglasak na razvijene kompetencije stavljaju na na KLINIČKU PSIHOLOGIJU koju zgaovornici zakona o psihološkoj djelatnosti bez pedagoga-psihologa najviše ističi kao prepreku da budu u istom prepoznati. Samo u BiH se naša pedagogija-psihologija ne uvažava. Nostrificirane diplome pedagoga-psihologa u zemljama Evropske unije su dostupne i širit će se društvenim mrežama, a vi onda objašnjavajte mladima koji odlaze zašto ih vlastita država osporava ukoliko usvojite zakonski okvir kojim neće biti prepoznati.

Pitanje postavljeno: 29.02.2024  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o djelatnosti psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Poštovana/poštovani,

značaj donošenja ovog zakona je u postavljanju jasnih standarda i regulativa kojima će se osigurati da psiholozi pružaju najbolju moguću podršku svojim korisnicima.

Zakon bi trebalo zaštiti prava korisnika usluga psihologa definisanjem oblasti rada, kompetencija i etičkih standarda, kako bi se izbjegla nekvalifikovana praksa i neregulisana struka. Standardizacija prakse psihologa osigurat će povjerenje korisnika u pružatelje stručnih usluga psihologa, dok će donošenje zakona doprinijeti i profesionalizaciji struke psihologa, podižući nivo profesionalizma unutar zajednice psihologa, što će doprinijeti razvoju struke, standardizaciji obrazovanja i napretku u istraživanju. Struka je ta koja treba da se odredi u ovom slučaju i to mišljenje će biti ključno u donošenju pojedinih odredbi. 


Datum odgovora: 12.12.2024

Pitanje: Poštovani predstavnici vlasti u Bosni i Hercegovini,Zašto u zakon o psihološkoj djelatnosti nisu uključeni pedagozi-psiholozi?Smatram da je zakon o psihološkoj djelatnosti potreban i koristan za naše društvo, ali šta ćemo postići ukoliko se usvoji zakon koji ne prepoznaje dio stručnjaka pedagoga-psihologa koji mogu kompetentno obavljati psihološku djelatnost? Zar kao društvo ne bismo dobili više ukoliko u zakonskom okviru prepoznamo stručnjake koji su se obrazovali u svojoj zemlji i koji u ovim izazovnim vremenima mogu stručno i savjesno pružati pomoć i podršku u unapređenju mentalnog zdravlja, što su pokazali i dosadašnjim višedecenijskim angažmanom u psihološkoj djelatnosti. Zar i danas u praksi nemamo slučajeve u kojima stručnjaci koji su u drugim djelatnostima i oblastima završili dvopredmetne studije koji su danas jednopredmetni kao npr. matematika-fizika, biologija-hemija bez problema mogu raditi u struci i obavljati različite djelatnosti?

Pitanje postavljeno: 29.02.2024  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o djelatnosti psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Poštovana/poštovani,

značaj donošenja ovog zakona je u postavljanju jasnih standarda i regulativa kojima će se osigurati da psiholozi pružaju najbolju moguću podršku svojim korisnicima.

Zakon bi trebalo zaštiti prava korisnika usluga psihologa definisanjem oblasti rada, kompetencija i etičkih standarda, kako bi se izbjegla nekvalifikovana praksa i neregulisana struka. Standardizacija prakse psihologa osigurat će povjerenje korisnika u pružatelje stručnih usluga psihologa, dok će donošenje zakona doprinijeti i profesionalizaciji struke psihologa, podižući nivo profesionalizma unutar zajednice psihologa, što će doprinijeti razvoju struke, standardizaciji obrazovanja i napretku u istraživanju. Struka je ta koja treba da se odredi u ovom slučaju i to mišljenje će biti ključno u donošenju pojedinih odredbi. 


Datum odgovora: 12.12.2024

Stranica 1 od 2