Mira Grgić rođena je 1957. godine u Bugojnu. Diplomirala na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu 1979. godine. Od 1980. godine radila u UNIS ''Slavko Rodić'' u Bugojnu, a od 2005. godine radila kao sekretarka Kantonalne organizacije SDP BiH u Travniku.
Pitanje: Da li smatrate da se ovim zakonom rješavaju problemi policijskih službenika u FBiH, vezano za penzionisanje?
Odgovor:
Možda su policajci rješili svoje probleme vezane za penzionisanje hitnim i bez javne raspeave usvajanjem Zakona o policijskim službenicima, ali devastiranjem bodovnog sistema, na kojem se zasniva novi Zakon o PIO, otvvorili su vrata novim skupinama radnika, napr., rudarima, da i oni traže pociljnije uslove penzionisanja.
Pitanje: Podržavate li svrstavanje plaća radnika u viši isplatni red? Smatrate li da je ovo dovoljna zaštita radnika obzirom na to da je i dalje propisano ograničenje potraživanja plata do visine zakonom utvrđene najniže plaće u bruto iznosima? Smatrate li da je ovakvo rješenje u skladu sa Odlukom Ustavnog suda Federacije BiH, broj U-27/15 od 23.03.2016. godine?
Pitanje: Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,
Pitanje: U Nacrtu Budžeta FBiH za 2016. godinu, za stavku “Provedba Zakona o zaštiti od nasilja u porodici” predviđeno je 162.000 KM, kao i u prethodnom budžetu. Sa ove budžetske pozicije finansiraju se sigurne kuće za smještaj žrtava nasilja u porodici. Prema procjeni zeničke “Medice”, jedne od najstarijih organizacija u BiH koja pruža pomoć žrtvama nasilja, jedna sigurna kuća koja obezbjeđuje smještaj za 25 žrtava nasilja u porodici, godišnje treba u prosjeku 240.000 KM da bi funkcionisala.Zakon o zaštiti od nasilja u porodici propisuje da je Federacija BiH dužna učestvovati u finansiranju sigurnih kuća u visini od 70% sredstava potrebnih za njihovo funkcionisanje. Ovaj zakon je usvojen 2013. godine, ali ova obaveza, propisana Članom 35. zakona, do sada nijednom nije ispoštovana. Porazno je da je nakon usvajanja zakona došlo čak i do smanjivanja sredstava za sigurne kuće u odnosu na stanje prije njegovog usvajanja.Ako bi se iznosu koji je predložen u nacrtu bužeta dodalo još 30%, koliko trebalo da izdvoje kantoni, pun iznos godišnjeg finansiranja za sve sigurne kuće u FBiH (njih devet) iznosio bi 231.429 KM, što nije dovoljno ni za opstanak jedne sigurne kuće. Imajući u vidu ove podatke, želim da vas pitam sljedeće:1. Da li ćete svojim glasom podržati Budžet FBiH kojim se ne obezbjeđuje ni deseti dio sredstava za finansiranje sigurnih kuća, iako se time krši Zakon o zaštiti od nasilja u porodici? 2. Da li ćete iskoristiti svoje pravo da amandmanski djelujete na usvajanje budžeta i osigurate da se ove godine prvi put ispoštuje zakonska obaveza Federacije BiH u pogledu finansiranja sigurnih kuća za žrtve nasilja u porodici?
Pitanje: Da li se slažete sa zabranom pušenja na javnim mjestima?