Pitanje: Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,
Odgovor:
Poštovani, pošto je ovo jedan od reformskih zakona, sigurno je da će neke kategorije penzionera imati manje penzije po novom zakonu u odnosu na stari zakon. Sto se tiče vojnih penzionera prigovor ima osnova, kada se zna da se izašlo u susret policijskim službenicima.
Dakle ova anomalija se može ispraviti Izmjenama i dopunama Zakona o službi u OS BiH.
Pozdrav,
Pitanje: Da li su novim zakonom predviđeni nepovoljniji uslovi za odlazak u starosnu penziju?
Odgovor:
Zvanični podatci zavoda PIO/MIO su sljedeći:
-U 2017 god.oko 411000 penzionera, za isplatu njihovih penzija treba oko 1.836. miliona KM, a prihodi od doprinosa su oko 1.769. miliona KM,
-U 2012 god.oko 374000 penzionera, za isplatu njihovih penzija je trebalo oko 1.585. miliona KM, a prihodi od dop. su oko 1.472. milionaKM,
-U 2006 god.oko 314000 penzionera, za isplatu njihovih penzija je trebalo oko 913. miliona KM, a prihodi od dop. su oko 970. miliona KM.
-Trenutni deficit zavoda PIO je oko 150. miliona KM.
Dakle samo u 2017 god. u odnosu na 2012 god. treba više 250. miliona KM, a broj penzionera se povečao za 37000, i ukoliko bi se ovaj trend nastavio ubrzo bi došla u pitanje redovna isplata penzija.
Kako ne bi došlo do takvog scenarija, naravno da su pooštreni uslovi za odlazak u penziju, pa tako i za odlazak u starosnu penziju.
S poštovanjem,
Pitanje: Zasto zakon o kontroli pusenja ne predvidja mogucnost da ugostiteljski objekti imaju odvojene prostore za pusace, ili recimo zatvorene baste u kojima bi bilo moguce pusenje?
Odgovor:
Sigurno da su oni koji puše na neki način diskriminirani zabranom pušenja u zatvorenim prostorima, međutim ako bi se predvidjela ta mogućnost zakon ne bi dao efekte koji se od njega očekuju. Sa druge strane koliko bi to tehnički bilo moguće izvesti, s obzirom na uslove u našim ugostiteljskim objektima da se odvoje takvi prostori.
s poštovanjem,
Pitanje: Zasto se Zakon o drzavnoj sluzbi, isto kao nedavno i Zakon o radu, mijenja po hitnoj proceduri, kad nije zadovoljen ni jedan razlog predvidjen za hitnu proceduru? I da li cete traziti da se prijedlog Zakona vrati u redovnu proceduru?
Pitanje: Da li podržavate uvođenje instituta tužbe za zaštitu kolektivnih interesa ?