Da li smatrate da će predložena zakonska rješenja dovesti do socijalne održivosti penzijskog sistema u Federaciji BiH?
Pitanje postavljeno puta: 19
Rasim Kantarević (2014),
12.04.2016. 17:24:29
Da, predloženi Nacrt zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju u Federaciji BiH, u svakom slučaju donosi određena pozitivna rješenja koja idu u prilog korisnicima penzija na način da Zakonom utvrđeno da visina penzije ovisi o uplati doprinosa i radnom stažu.
Aner Žuljević (2014),
13.04.2016. 06:39:07
Kako je reforma penzionog sistema svugdje u svijetu, jedno od prvorazrednih ekonomskih, socijalnih i političkih pitanja koja „pogađa“sve strukture zaposlenih, počevši od petnaeste godine, kada se zasniva radni odnos do šezdeset i pete godine starosne dobi, kada se odlazi u penziju,sve navedene društvene grupacije,a posebno mladi,su očekivali da će u razumnom vremenu nakon usvajanja Strategije, uslijediti kreiranje zakona i njihovo ućešće u konsultacijama o predloženim rješenjima.
Sve društvene grupacije su očekivale da će se u zakonskim rješenjima prepoznati provođenje mjera predviđenih za ostvarivanje Općih ciljeva i preporuka utvrđenih Strategijom i osnaživanje principa solidarnosti u prikupljanju doprinosa i principa preraspodjele u pravima, te osiguranje dugoročne finansijske stabilnosti Fonda PIO, kreiranje adekvatnosti penzija, redovnost usklađivanja i isplata penzija,te socijalna i materijalna sigurnost aktuelnih i budućih penzionera.
Očekivana je veća participacija budžeta u finansuranju politike penzijskog i invalidskog osiguranja, a posebno finansiranje tzv.“socijalnih“ penzija i penzija pod povoljnim uslovima,kao i iznalaženje drugih izvora finansiranja. Aktuelni penzioneri sa punim penzijskim stažom su posebno očekivali da će njihov doprinos biti adekvatno valoriziran i da će se prema njima ispraviti dugogodišnja nepravda koja im je nanesena parametrijskom reformom 1999. i 2000.godine. Očekivano je da sva zakonska rješenja budu temeljena na realnim ekonoskim analizama i pouzdanim indikatorima i da će se penzijskom politikom osigurati dugoročna finansijska stabilnost Fonda PIO.
Nacrt zakona u osnovi polazi od strateških opredjeljenja reforme penzionog i invalidskog sistema sa intencijom osiguranja prava i dostojanstvo života po osnovu uplaćenih doprinosa. Međutim, njihova razrada nije utemeljena na ekonomskim analizama i pouzdanim indikatorima, što predstavlja ozbiljni nedostatak u smislu socijalne održivosti penzijskog sistema.
Da li su novim zakonom predviđeni nepovoljniji uslovi za odlazak u starosnu penziju?
Pitanje postavljeno puta: 186
Slađan Ilić (2014),
19.04.2017. 13:07:10
Zakonom je predviđen drugačiji obracun penzija za buduće penzionere u odnosu na one koji su već penzioneri, tako da će u slučaju usvajanja zakona prvo pokrtanje zahtjeva za ocjenu ustavnosti dovesti do problema, jer evidentna je diskriminacija. Isti scenario je bio u Republici Hrvatskoj.
Rasim Kantarević (2014),
26.04.2017. 16:22:10
Predloženi zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju ponudio je drugačije uslove i različito tretira različite kategorije korisnika za odlazak u starosnu penziju. Za neke od kategorija korisnika Zakon je nepovoljan i nedorečen i vjerovatno će do usvajanja pretrpjeti izmjene.
Aner Žuljević (2014),
14.04.2017. 11:14:30
Ovim zakonom su generalno predvidjeni nepovoljniji uslovi za odlazak u penziju po svakom osnovu jer ga je predlagac pisao prije svega sa jasnom namjerom da deficit u fondu plate buduci penzioneri novim modelom obracuna.
Od pocetka je predlagac imao ispred sebe samo predefnisan iznos novca koju mora uzeti od buducih penzionera da bi sanirao deficit koji je rezultat neodgovorne politike.
Admir Hadžipašić (2014),
07.02.2017. 14:00:46
Da, slažem se da je tako. Moje mišljenje je da bi radnici pod istim uslovima računajući po starom odnosno po novom zakonu imali različite penzije.
Anes Osmanović (2014),
18.08.2017. 21:21:10
Zakon nije prošao parlamentarnu proceduru, radi se na novom prijedlogu koji bi trebao biti korektan prema svim starim i novim korisnicima.
Željko Josić (2014),
22.05.2017. 11:26:09
Predlagač, federalna Vlada, izazvala je mnogo diskusija po pitanju novog zakona o MIO. I nema prolaznosti u Domu naroda.
Željko Mirković (2014),
11.01.2017. 20:16:54
Temelj obracuna penzije po novom zakonu je visina licnog dohotka, a glavni orjentir je prosjek plate u FBiH. Problem za vecinu radnika, sigurno njih 80%, je cinjenica da ce njihova penzija biti izrazito niska, zato sto su im primanja ispod trenutnog prosjeka od 837 KM. Oni cija plata je u visini prosjeka ili vise od prosjeka plate u FBiH, imace neuporedivo vece penzije. Svakako problem je i sto se ukida zajamcena penzija koja bi bila dobar balans za posteniji obracun penzija za radnike koji su ostvarili puni radni staz, a plata im je ispod prosjeka od 837 KM. Bez zajamcene penzije dolazi do velikog nesrazmjera, potpuno neopravdano. Sto se tice uslova za odlazak u starosnu penziju u pogledu radnog staza i godina starosti, odredbe su realne, ali glavni problem je fiksirani prosjek kao glavna mjera, a ne objektivno uplaceni iznos koji bi trebao biti mnozen odgovarajucim koeficijentom. Predlozeni model je relativno dobar za 20% osoba koje imaju plate iznad prosjeka i los za 80% penzionera koji ce bez zajamcene penzije uglavnom imati najnizu penziju od 326 KM. Problematicno je rjesenje iz ovog zakona kada je u pitanju porodicna penzija, jer je otezano ostvarivanje ovog prava i znatno je losije od rjesenja u starom zakonu.
od
Muhamed Ibrahimović (2014),
01.03.2017. 16:20:06
Obzirom da je ovaj Zakon ponovo u parlamentarnoj proceduri, mi ćemo sigurno zatražiti od predlagača da nam detaljno pojasni uslove za odlazak u starosnu penziju pošto ima određenih nejasnoća na koje mi kao parlamentarci ne možemo dati jasne i precizne odgovore.
Kenela Zuko (2014),
26.09.2017. 13:40:09
Zahvaljujem se na postavljenom pitanju. Naime, pitanje je jako opširno vezano za "nepovoljnije uslove", novi uslovi su i povoljniji i nepovoljniji.Npr. snižava se minimalan broj godina staža kod općeg uslova sa 20 godina na 15 godina, dok se postepeno pooštravaju uslovi za prijevremenu starosnu penziju.
Mensud Borović (2014),
31.07.2017. 21:44:08
Smatram da su prijedlogom Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, koji je u parlamentarnoj proceduri, predviđeni nepovoljniji uslovi za odlazak u starosnu penziju u odnosu na trenutno važeći zakon koji uređuje ovu oblast.
Ismet Osmanović (2014),
30.03.2017. 09:49:52
Ne. Uslovi za odlazak u starosnu penziju nisu nepovoljniji. Zabunu donossi razdvajanje "radnog staža" od "staža osiguranja".
Ossiguranik sada može imati 40 godina radnog staža ali se može desiti da od toga ima manjee staža osiguranja (plaćen i prihvaćen osiguravjući staž. Dakle, dešavaće se da radnik napuuni 40 godina radnog staža i ispunjava usove za starosnu penziiju a da mu se za obračun penzije raačuna manjee godina odd 40 t.j. amo one za koje je zaista uplaćivan doprinos (bez beneficija na pr.).
Šemsudin Kavazović (2014),
01.03.2017. 17:15:41
Ne, i to se jasno vidi u tekstu zakona. Čak je procedura skraćena za razliku od onih koji su se penzionisali prije ovog zakona
Almir Zulić (2014),
06.03.2017. 12:48:25
Da,pogotovo prvih pet godina nakon početka sprovođenja zakona
Jasmin Kadić (2014),
05.04.2018. 13:07:03
Sa, novim Zakonom PIO su predvidjeni nepovoljniji, ali u određenoj mjeri pravednijim uslovi za odlazak u penziju.
Dževad Adžem (2014),
01.03.2017. 17:28:18
Da, novi Zakon je žestoko kritiziran od strane opozicionih poslanika u Parlamentu ali i pored desetine amandmana Vlada FBiH je sve odbila i po meni donijela Zakon o penzionisanju koji ne ide na stranu radnika u realnom sektoru a pogotovo nije adekvatan za lica koja odlaze u starosnu penziju.
Amra Kunovac (2014),
18.01.2017. 12:08:13
Postovani,poznato vam je da je Zakon usvojen u Predstavničkom domu FBiH,JA I CIJELI KLUB DF SMO BILI PROTIV DONOSENJA OVOG ZAKONA.Naravno da mislim da su nepovoljniji uslovi za odlazak u starosnu penziju.Ali nažalost nijedan amandman koji je dolazio od strane opzicije nije usvojen.lp Amra Kunovac
Dženan Đonlagić (2014),
27.04.2017. 13:29:29
Novi Zakon predviđa da će svi budući penzioneri "platiti" cijenu dvadesetgodišnjeg upravljanja Fondom i akumuliranim deficitom nekoliko stotina miliona KM.
Midhat Karović (2014),
23.01.2018. 15:41:42
Po mom mišljenju ovo je nepovoljan zakon za odlazak u starosnu penziju, jer se ovdje radi sve površno i vlada neće nikoga da sasluša i prihvati bilo aamandman.Zato zakoni i padaju na Ustavnom sudu.
Davor Vuletić (2014),
31.03.2017. 10:30:02
Za jedan dio populacije koji odlazi uskoro je nepovoljnije a za drugi dio populacije koji odlazi za 5-10 god je povoljnije prema matematici obračuna.
Suzana Franjka-Galić (2014),
30.08.2017. 14:03:11
Svakako da su ovim zakonom nepovoljnije starosne mirovine.
Potvrda ovoj tvrdnji jeste masovno predavanje zahtjeva za prijevremenu mirovinu po starom zakonu i u državnim institucijama
Nermin Nikšić (2014),
30.03.2017. 11:30:54
Poštovani,
Novim Zakonom o PIO/MIO se uvodi poseban način obračunavanja radnog staža za sticanje uslova za ostvarivanje penzije, što uključuje i ispunjavanje uslova za odlazak u starosnu penziju. Godine života nisu korigovane, staž neophodan za ostvarenje penzije je umanjen, međutim, mogućnost da se uzima u obzir deset godina, u kojima su primanja bila najveća, prilikom obračuna penzija, više ne postoji. Najveća nepravda je u tome da će oni koji ostvare pravo po novom zakonu, u odnosu na one koji su to pravo ostvarili prema važećem zakonu, imati znatno manje penzije (npr. rudar koji bi ostvario pravo sa 25 godina staža po novom zakonu će u odnosu na rudara sa istim uslovima koji je ranije penzionisan imati penziju veću za iznos od 150 KM). Veliki broj rješenja smatramo problematičnim, što pokazuje i činjenica da smo uložili gotovo devedeset amandmana, koji nisu prihvaćeni u Predstavničkom domu PFBiH. Nakon što je rasprava okončana u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH, došlo je mišljenje Zakonodavno-pravne komisije da se Prijedlog zakona vrati u formu nacrta, čime bi se otvorila mogućnost javne rasprave i većeg utjecaja na kvalitetna rješenja unutar ponuđenog teksta zakona. Ukoliko se ne uvaže predložene korekcije, Klub SDP BiH u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH neće podržati donošenje ovog zakona.
S poštovanjem,
Nermin Nikšić
Elvir Karajbić (2014),
01.03.2017. 16:12:08
Apsolutno nepovoljni uslovi za odlazak u penziju budućih penzionera.
Jasmina Zubić (2014),
01.03.2017. 15:13:30
Novi zakon o PiO nije pripremljen u skladu sa usvojenom Strategijom o reformi PiO.Zakonom su predviđeni nepovoljniji uslovi za odlazak u starosnu i invalidsku penziju,podignuta je donja granica životne dobi za sticanje uslova za ostvarivanje prava, ukinuta zajamčena penzija koja je isplaćivana po trenutno važećem zakonu penzionerima koji su ostvarili punu starosnu penziju( 40 godina staža),invalidsku sa 35 godina i više staža i invalidsku ako je posljedica invalidnosti povreda na radu. Skraćeni su rokovi za ostvarivanje prava i pooštreni uslovi za ostvarivanje prijevremene starosne penzije. Predloženi zakon će se primjenjivati samo na nove penzionere i neće imati uticaja na već ostvarene penzije a poseban problem je što drzava nije garant isplate penzija već se nedostajuća sredstva prikupljenih doprinosa planiraju nadomjestiti kreditnim sredstvima što je nedopustivo i što će dovesti do finansijskog kolapsa u Federaciji.
Mira Ljubijankić (2014),
14.01.2017. 14:21:58
Hvala na pitanju! Ovaj zakon ,kao vecina zakona do sada je uradjen tek da se nesto dogadja! Ako je SDP imao 88 amandmana, od kojih ni jedan nije prihvacen, znaci nije dobar za buduce penzionere! Srecom nije prihvacen na sjednici Doma naroda!
Mira Grgić (2014),
02.03.2017. 07:35:38
Predlagač pokušava predstaviti novi zakon kao, prije svega transparentniji i jednostavniji. Međutim, novim zakonom se dovode u netavnopravan položaj "stari" i "novi" penzioneri što će dovesti do novih problema kako za PIO/MIO, tako i za penzionere.
Azra Hadžiahmetović (2014),
01.03.2017. 16:53:05
Za sve buduce morisnike PIO - ne ali za odredjene kategorije uposlenika - da
Ramiz Meša (2014),
21.12.2017. 22:40:26
Zvanični podatci zavoda PIO/MIO su sljedeći:
-U 2017 god.oko 411000 penzionera, za isplatu njihovih penzija treba oko 1.836. miliona KM, a prihodi od doprinosa su oko 1.769. miliona KM,
-U 2012 god.oko 374000 penzionera, za isplatu njihovih penzija je trebalo oko 1.585. miliona KM, a prihodi od dop. su oko 1.472. milionaKM,
-U 2006 god.oko 314000 penzionera, za isplatu njihovih penzija je trebalo oko 913. miliona KM, a prihodi od dop. su oko 970. miliona KM.
-Trenutni deficit zavoda PIO je oko 150. miliona KM.
Dakle samo u 2017 god. u odnosu na 2012 god. treba više 250. miliona KM, a broj penzionera se povečao za 37000, i ukoliko bi se ovaj trend nastavio ubrzo bi došla u pitanje redovna isplata penzija.
Kako ne bi došlo do takvog scenarija, naravno da su pooštreni uslovi za odlazak u penziju, pa tako i za odlazak u starosnu penziju.
S poštovanjem,
Da li smatrate da novi zakon predviđa pravedan način utvrđivanja iznosa starosne penzije?
Pitanje postavljeno puta: 8U slućaju policijskih službenika, dali nakon navršenih 40 godina ukupnog staža mogu ići u mirovinu iako nemaju 55 godina starosti??
Pitanje postavljeno puta: 1Ovaj Zakon u nepravedan polozaj dovodi osobe sa beneficiranim radnim stazom, odnosno osobe koje rade na poslovima koji su štetni po zdravlje, u smislu vremena provedenim na poslovima opasnim po zdravle da bi se ostvarilo pravo na penziju.Zamislite osubu A i B. Osoba A je radila na poslovima sa beneficijom tokom citavog rata, ali mu naravno zbog ratnih okolnosti nisu uplaćivani nikakvi doprinosi i to mu se ne racuna u staž osiguranja, nego u poseban staž.Osoba B se na istim tim poslovima zaposlila 1996. godine odnosno po završetku rata. Ako su obje osobe imale po 20 godina kada su se zaposlile i imaju istu beneficiju npr. od 4 mjeseca po godini, po ovom zakonu osoba A da bi ostvarila pravo na penziju mora raditi duže na istim poslovima od osobe B za gotovo čitav ratni period, odnosno gotovo 4 godine. Pravedno bi bilo da se svim osobama koje su učestvovale u ratu i koje to žele omogići da se navedeno efektivno vrijeme, ne u uvećanom trajanju, računa kao staž osiguranja.
Pitanje postavljeno puta: 1Ovaj Zakon u nepravedan polozaj dovodi osobe sa beneficiranim radnim stazom, odnosno osobe koje rade na poslovima koji su štetni po zdravlje, u smislu vremena provedenim na poslovima opasnim po zdravle da bi se ostvarilo pravo na penziju.Zamislite osubu A i B. Osoba A je radila na poslovima sa beneficijom tokom citavog rata, ali mu naravno zbog ratnih okolnosti nisu uplaćivani nikakvi doprinosi i to mu se ne racuna u staž osiguranja, nego u poseban staž.Osoba B se na istim tim poslovima zaposlila 1996. godine odnosno po završetku rata. Ako su obje osobe imale po 20 godina kada su se zaposlile i imaju istu beneficiju npr. od 4 mjeseca po godini, po ovom zakonu osoba A da bi ostvarila pravo na penziju mora raditi duže na istim poslovima od osobe B za gotovo čitav ratni period, odnosno gotovo 4 godine. Pravedno bi bilo da se svim osobama koje su učestvovale u ratu, naravno rat je posao koji ima najveću moguću beneficiju, i koje to žele, omogići da se navedeno efektivno vrijeme, ne u uvećanom trajanju, računa kao staž osiguranja.
Pitanje postavljeno puta: 3Poštovana gđo, smatram da prijedlog zakona nije pravičan iz razloga što postojeći Zakon ima isplatni koeficijent 1,8163 i brisanjem isplatnog koeficijenta sve buduće umirovljenike dovodi u neravnopravan položaj. Potrebito je u članku 47 navesti prijelazni period kako slijedi; 2018. godina isplatni koeficijent 1,8163, 2018. god. isplatni koeficijent 1,7173 i tako do isplatnog koeficijenta 1,00 u 2025. godini. to je jedini ispravan, pošten i pravičan pristup Prijedlogu zakona MIO. Bog!!!
Pitanje postavljeno puta: 3Da li je pravično da kolege koji zajedno rade u istoj instituciji čitav radni vjek na istim ili sličnim poslovima, te da jedan ode mjesec dana ranije u penziju i ostvari pravo po ranijem Zakonu uz isplatni koeficijent od 1,8163 i ima gotovo oko 800 do 1000 KM veću penziju od ovog drugog koji za smo nekoliko dana ode u penziju iza svog dojučerašnjeg kolege ali po novom zakonu za znatno manjim iznosom penzije? Molim Vas da mi odgovorite jeli to logično, a da ne kažem pošteno jer smo isto izdvajali u penzioni fond.Moj komentar, a ujedno i sugestija Vama koji možete da utičete bi bio da je prijedlog zakona dobar ali samo u dijelu izračuna rješenja za penziju pa koliko je ko radio i izdvajao neka mu to i bude osnov za donošenje Rješenja za penziju, stim da bi po tom Rješenju budućim penzionerima trebalo isplaćivati penzije u narednih 8 godina po koeficijentima i to: za 2017 po keficijentu 1,8163, za 2018.godinu 1,7163 i tako umanjivati svake godine po deset posto da bi se 2025. godine došlo do koeficijenta 1,0 čime bi budući penzioneri bili dovedeni u ravnopravan položaj sa ranijim penzionerima.
Pitanje postavljeno puta: 1Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,
Pitanje postavljeno puta: 148
Admir Hadžipašić (2014),
07.02.2017. 13:55:45
U potpunosti se slažem, i iz tog razloga nisam i još nekih sličnih nisam podržao Zakon.
Anes Osmanović (2014),
18.08.2017. 21:25:46
Boračkoj popolaciji koliko god se prizna, malo je za onu žrtvu koju su podnjeli za ovu državu. Naravno da sve treba uskladiti sa mogućnostima ali bi podjednako trebalo voditi računa i o malim običnim borcima koji skoro pa nemaju nikakva prava.
Rasim Kantarević (2014),
26.04.2017. 16:38:56
Vidljivo je iz Vašeg obrazloženja i predloženog prijedloga Zakona da je ovaj prijedlog ishitreno, bez detaljne analize našao na dnevnom redu. Trebalo je s više napora urediti ovu oblast da boračka populacija bude zadovoljnija novim Zakonom.
Vjerujem da će se ovi nedostatci ispraviti do usvajanja ovog Zakona.
Aner Žuljević (2014),
14.04.2017. 11:21:57
U vasem pitanju ste vrlo jasno predstavili diskriminacijske odredbe kojih ima jos koliko god hocete kroz druge clanove zakona.
Na zalost ova vlada nije imaa sluha da prihvati niti jedan prijedlog struke koji su predstavljeni kao amandmani opozicije.
Razlog je jasan njih interesuje da promjenom zakona doslovno ukradu u obracunu buducim penzionerima ono sto bi politika trebala platiti iz budzeta.
Mi smatramo da je ovo vazna oblast, nuzna reforma, da zakon treba da jedinstveno i bez diskriminacije uredjuje ovu oblast, da se izbace sve devijacije sistema (socijalna politika PIO novcem), i da na kraju iskoristimo sve dobre prakse i iskustva kako bi napravili zakon prije svega u interesu dostojanstvene starosti..
Ovo sto je doslo od Vlade je sve drugo samo nije u interesu penzionera.
Željko Mirković (2014),
19.01.2017. 21:50:15
Licno NE podržavam Prijedlog zakona PIO u cjelini jer smatram da je koncipiran na pogrešnim osnovama, i zapravo je trebao biti nadogradnja niza reformskih zakona koji još nisu donešeni, poput zakona o uvezivanju radnog staža itd. Predloženi zakon se ne temelji na ozbiljnoj analizi postojećeg stanja i mogućnostima u narednom periodu. Naročito naglašavam da uopšte nisu uzete u obzir negativna demografska slika, dodatno pogoršana stalnim odlaskom u inostranstvo, mladih, obrazovanih i sposobnih ljudi! Trenutno u FBiH na manje od 2 zaposlena dolazi jedan penzioner, a novi zakon se temelji na odnosu 3 zaposlena na jednog penzionera! Imajući u vidu negativni demografski trend i stalno smanjenje radno sposbnog stanovništva, te loše prilike za dostizanje željenog omjera, ne može se očekivati da Vlada izađe u susret ovoj kategoriji budućih penzionera. Ukidajući zajamčenu penziju, praktično je izbrisana srednja penzionerska klasa i možemo očekivati da ćemo imati 80% penzionera sa najnižom penzijom od 326 KM i 20% sa visokim i vrlo visokim penzijama koje prelaze i 2.000 KM. Ovakvim zakonskim rješenjima može se očekivati da se primjeni "hrvatski model" kada je nakon presude Ustavnog suda došlo do smanjenja i penzija obračunatih po trenutno važećem Zakonu koji je povoljniji, a u cilju jednakopravnosti novih i starih penzionera kako to spominjete u pitanju. Ista situacija je neizbježna i kod nas, unatoč tvrdnjama kako se radi o stečenim pravima koja se neće narušavati. U ove tvrdnje Vlade je teško povjerovati kada smo već bili svjedoci oduzimanja stečenih prava prije penzionisanim pripadnicima OS. Također, moram napomenuti da je novi zakon koji oduzima novac od Fonda PIO i stavlja ga u Budžet FBiH recept za brisanje vlastitih dugova koje Vlada, kao najveći dužnik ima prema Fondu PiO, kao titular brojnih preduzeća u stečaju i desetina hiljada radnika kojima nisu uplaćeni doprinosi. O ovom i drugim problemima govorio sam u Domu naroda, i na žalost, od ove Vlade nije realno očekivati da ispuni vaše opravdane zahtjeve i očekivanja.
Muhamed Ibrahimović (2014),
01.03.2017. 16:46:33
U poslednje vrijeme vode se aktivnosti gdje Vlada FBiH nastoji u saradnji sa boračkim udruženjima naći kvalitetno rješenje za ovu kategoriju. Podržavam ove aktivnosti i nastojaću i sam dati svoj doprinos prilikom donošenja konačnog rješenja.
Kenela Zuko (2014),
27.09.2017. 18:26:07
Bilo kakvi prelazni koeficijenti bi značili zadržavanje i dalje nepravednog sistema koeficijenata. Upravo iz razloga nepravednosti postojećeg sistema se prelazi na pravedniji bodovni sistem. Logično da će sve one kategorije koje su bile nepravedno privilegirane po postojećem zastarjelom i prevaziđenom Zakonu imati vjerovatno pravednije iznose penzija po novom Njemačkom bodovnom i pravilnom sistemu, koji se uvodi u novom Zakonu.
Beneficirani radni staž je sam po sebi privilegija za koju ne vidim razlog da bi trebalo još multiplicirati sa nekakvim povoljnijim načinom izračuna penzije.
Mensud Borović (2014),
01.08.2017. 05:54:57
Oblast penzijskog i invalidskog osiguranja je neophodno urediti jednim Zakonom o penzijskom i invalidskom osiguranja u Federaciji BiH, bez posebnih zakona u toj oblasti za određene kategorije. Takav pristup u oblasti penzijskog i invalidskog osiguranja smatram najpravednijim za sve građane.
Kada je u pitanju boračka populacija, a u kontekstu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju, smatram da je neophodno svim braniocima BiH srazmjerno njihovom vremenu provedenom u odbrambeno-oslobodilačkom ratu u BiH u periodu 1992. - 1995. godina, uvećati koeficijent za taj period prilikom odlaska u penziju. Na taj način bi svim braniocima BiH bio više vrijednovan njihov doprinos u odbrani države i isti bi imali jednaka prava po pitanju tretiranja posebnog staža branilaca prilikom njihovog odlaska u penziju.
Ismet Osmanović (2014),
30.03.2017. 09:53:39
Uključen sam direktno u rješavanje ovog pitanja i svo vrijeme vršim pozitivan uticaj na Vladu da dođemo do rješenja kojim će ove vojničko-boračke kategorije biti zadovoljne. Neću odustati. Rješenje ćemo naći. Nepravde treba ispraviti i ove ljude se mora tretirati s poštovanjem.
Jasmin Kadić (2014),
26.04.2018. 13:41:55
Ovo nije pitanje nego prigovor u smislu približavanja visine penzija po starom odnosno novom Zakonu.
Obzirom da su novim Zakonom o penzionisanju, a to je bio slučaj i sa ranijim izmjenama istog zakona, oštećene sve kategorija stanovnika bez obzira koji su djelatnost obavljali, a ne samo vojna lica ili policijski službenici i djelatnici, osobno sam mišljenja da se ova nepravda treba ispraviti za sve a ne samo za pojedine kategorije i to jednim Zakonom o PIO.
Zakon o PIO mora biti pravedan, a on je kao i onaj raniji diskriminirajuci za brojne građane.
Protiv sam parcijalnih rješenja i tretiranja samo jedne kategorije, u ovom slučaju vojnih lica.
Dževad Adžem (2014),
01.03.2017. 18:09:46
Kao učesnik u odbrambeno-oslobodilačkom ratu iz perioa 92-95 uvijek ću i u svakoj prilici biti na strani branilaca i inicijator za rješavanje svih statusnih i životnih pitanja branilačke populacije.
Dženan Đonlagić (2014),
03.05.2017. 12:12:57
Smatram da je diskriminatorno utvrđivati različit metod obračuna penzija za ljude sa 30-39 godina radnog staža, a sada im se planira obračun po sasvim novom metodologijom obračuna. Trebalo je ići sa tzv. prelaznim koefcijentima u periodu od npr. 5 godina.
Midhat Karović (2014),
25.01.2018. 08:35:38
Poštovani, upravo na tom fonu koji ste pisali KLUB ZASTUPNIKA DF I OSTALI IZ OPOZICIJE SMO SE BORILI da se napravi realno stanje i napravi korektan Zakon. Međutim mi smo bili nemoćni pored klubova pozicije SDA,HDZ i SBB koji su sinoć sa većinom glasova izglasali ovaj nepravedan Zakon a koji će danas potvrditi i Dom naroda u PD PFBiH.Bili su prisutni i predstavnici boračke populacije koji već 8 mjeseci protestuju ispred zgrade Vlade, i svjedoci su kako je to izgledalo.
S poštovanjem
Davor Vuletić (2014),
03.02.2017. 14:25:57
Pitanje je vrlo konkretno i tehnički postavljeno te bi trebalo biti upućeno kreatorima zakona.
Masa je nedorečenosti u ovom Zakonu poput navedene u pitanju i zato je Klub DF već glasao protiv u Zastupničkom domu.
Suzana Franjka-Galić (2014),
06.12.2017. 12:38:14
Svakao su opravdani razlozi i zahtjevi policiskih službenika, no mišljenja sam da su isto tako ugržene i ostale populacije, uzmimo za primjer rudare koji po mom osobnom mišljenju bi trebali imati razne povlastice sa svoj rad pod zemljom. Mislim da zakon nije u redu i neću glasati za
Lijep pozdrav
Nermin Nikšić (2014),
27.03.2017. 12:26:22
Poštovani,
Klub SDP BiH je na prijedlog Zakona o PIO/MIO uložio 88 amandmana. Niti jedan od njih Vlada nije prihvatila, a još nije bilo izjašnjenje o prijedlogu Zakona. Pošto je rasprava okončana u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH, došlo je mišljenje Zakonodavno-pravne komisije da se Prijedlog Zakona vrati u formu Nacrta, čime bi se otvorila mogućnost javne rasprave i većeg utjecaja na kvalitetna rješenja unutar ponuđenog teksta zakona. Ukoliko se ne uvaže predložene korekcije, Klub SDP BiH u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH neće podržati donošenje zakona.
S poštovanjem,
Nermin Nikšić
Jasmina Zubić (2014),
01.03.2017. 15:47:30
Predlažem da vaše pitanje preformulišete u Inicijativu i uputite na adresu Odbora za rad i socijalnu politiku, radnog tijela Zastupničkog doma Parlamenta Fed. Svakako dajem podršku vašim prijedlozima, ali da bi vaši prijdlozi bili realizovani moraju dobiti podršku većine parlamentaraca u oba doma Federalnog Parlamenta.
Mira Grgić (2014),
21.04.2017. 08:29:53
Prijedlog novog Zkona o PIO je pun diskriminacijskih odredaba što svkako nije u redu. Kada se i usvoji, donijet će puno probleme/tužbi/ njegova primjena.
Azra Hadžiahmetović (2014),
01.03.2017. 16:59:41
Cijenim opravdanim argumentaciju koja je iznesena i koja govori u prilog i mojoj diskusiji. Dakle, bilo bi dobro da su predlagaci predvidjeli prelazna rjesenja kako bi ublazili disproporcije medju korisnicima zakona i prava ostvarena po vazecem i buducem zakonu. Ovdje je apostrofiran problem jedne grupacije korisnika prava ali bi eventualna prelazna rjesenja trebala obuhvatiti sve kategorije sa izrazenim razlikama rjesenja po vazecem i buducem zakonu
Ramiz Meša (2014),
07.02.2018. 17:08:04
Poštovani, pošto je ovo jedan od reformskih zakona, sigurno je da će neke kategorije penzionera imati manje penzije po novom zakonu u odnosu na stari zakon. Sto se tiče vojnih penzionera prigovor ima osnova, kada se zna da se izašlo u susret policijskim službenicima.
Dakle ova anomalija se može ispraviti Izmjenama i dopunama Zakona o službi u OS BiH.
Pozdrav,
Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,
Pitanje postavljeno puta: 148
Admir Hadžipašić (2014),
07.02.2017. 13:56:38
Već sam odgovorio, da iz tog razloga ne podržavam Zakon
Rasim Kantarević (2014),
24.01.2017. 18:41:03
Obuhvat novog Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju različito tretira određene grupe korisnika penzijskog i invalidskog osiguranja. Novi način obračuna penzija, odnosno penzijskog boda isključivo je ovisan o iznosu plate i uplaćenih doprinosa i ste strane bi se moglo reći da je ovakav način obračuna dobar.
Međutim uzmemo li u obzir koliki je broj obespravljenih radnika sa nepriznatim pravima, odnosno neuvezanim radnim stažom, zatim uposlenih u realnom sektoru, od kojih najveći broj uglavnom prima minimalne plate, ( ispod prosjeka od 829 KM) onda je predloženi način obračuna penzija nepravedan, i da on jedino ide u korist, državnih službenika, menadžera, direktora, političara itd, jer isti uglavnom imaju primanja iznad prosjeka a samim tim veću vrijednost penzijskog boda.
Smatram da predloženi Zakon treba, prije usvajanja pretrpjeti određene izmjene.
Mensud Borović (2014),
23.07.2018. 10:21:31
Smatram da pitanje ostvarivanja prava na penziju treba da bude regulisano jednim propisom u FBiH za sve građane bez obzira u kojoj su oblasti bili zaposleni do sticanja prava na penziju. To je bio i jedan od primarnih ciljeva donošenja novog Zakona o PIO-u, jer je u periodu do stupanja na snagu novog Zakona o PIO-u ova oblast bila regulisana sa više propisa i različitih pristupa. Smatram da licima koja su učestvovala u odbrani BiH u periodu 1992.-1995., a uvažavajući njihov doprinos u odbrani države BiH, treba prilikom izračuna penzije povećati lični bod za svaku godinu posebnog staža na 1 umjesto sadašnjih 0,5 i omogućiti tim licima da imaju pravo na starosnu penziju kad navrše 40 godina penzijskog staža bez obzira na godine života i bez umanjenja penzije za period ranijeg odlaska u penziju u odnosu na 65 godina života. Obzirom da nije bilo razumjevanja za ovakav pristup prilikom donošenja novog Zakona o PIO-u, smatram da je u što kraćem roku neophodno izvršiti izmjene i dopune tog zakona u ovom smislu.
Amra Kunovac (2014),
18.01.2017. 12:01:40
Postovani,Vama je vjerovatno poznato da je Zakon o PIO usvojen u Predstavnickom domu PFBiH.Naravno da sam ja kao i cijeli Klub DF,BILI PROTIV DONOSENJA ZAKONA.Znam da novi Zakon je nepravedan prema vise kategorija drustva,medu kojima ste i Vi..ali nažalost vladajuca koalicija ima dovoljan broj ruku .lp Amra Kunovac
Dženan Đonlagić (2014),
23.07.2018. 15:10:26
Aktuelna federalna vlast u sastavu SDA, SBB i HDZBiH je vrlo svjesno i jer im je to koncept uredila ovo pitanje u usvojenom PiO Zakonu i ne radi se o bilo kakvom izostavljanju ovoga izmedju teksta Nacrta i konacnog Prijedloga. Ovo se sve znalo i prilikom glasanja Zakona koji je usvojen glasovima SDA, SBB i HDZBiH. Ne trebate imati bilo kakve iluzije da ce ovo pitanje biti rjesavano prije konstituisanja nove vlasti u FBiH poslije oktobarskih izbora.
Suzana Franjka-Galić (2014),
19.10.2018. 20:37:08
Poštovani!
U potpunosti se slažem sa vašim opaskama i primjedbama, na koje smo i mi zastupnici iz DF-a ukazivali na sjednicama PFBiH, što potkrepljuje činjenica da smo jednoglasno glasali protiv ovakvog zakona. Nažalost vladajuća koalicija HDZ-SDA-SBB su usvojili ovaj diskriminatorni zakon.
Lijep pozdrav!
Nermin Nikšić (2014),
27.03.2017. 12:26:51
Poštovani,
Klub SDP BiH je na prijedlog Zakona o PIO/MIO uložio 88 amandmana. Niti jedan od njih Vlada nije prihvatila, a još nije bilo izjašnjenje o prijedlogu Zakona. Pošto je rasprava okončana u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH, došlo je mišljenje Zakonodavno-pravne komisije da se Prijedlog Zakona vrati u formu Nacrta, čime bi se otvorila mogućnost javne rasprave i većeg utjecaja na kvalitetna rješenja unutar ponuđenog teksta zakona. Ukoliko se ne uvaže predložene korekcije, Klub SDP BiH u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH neće podržati donošenje zakona.
S poštovanjem,
Nermin Nikšić
Elvir Karajbić (2014),
01.03.2017. 19:48:39
Ponuđeno rješenje je nepravedno, nepošteno i neravnopravno prema svim budućim penzionerima i mi Zakon o PIO-u necemo podržati.
Jasmina Zubić (2014),
02.03.2017. 15:40:20
Predlažem da uputite inicijativu prema radnim tijelima parlamenta.
Da li novi zakon o PIO izostavlja zagarantovanu penziju?
Pitanje postavljeno puta: 1
Jasmina Zubić (2014),
01.03.2017. 16:09:32
Da, novi Zakon o Pio izostavlja zagarantovanu penziju što smatram diskriminatornim. Na sjednici Zastupničkog doma kada je razmatran Nacrt zakona o Pio između ostalog, ukazivala sam i na tu činjenicu, ali, nažalost moje primjedbe nisu uvažene.
Ovaj Zakon u nepravedan polozaj dovodi osobe sa beneficiranim radnim stazom, odnosno osobe koje rade na poslovima koji su štetni po zdravlje, u smislu vremena provedenim na poslovima opasnim po zdravle da bi se ostvarilo pravo na penziju.Zamislite osubu A i B. Osoba A je radila na poslovima sa beneficijom tokom citavog rata, ali mu naravno zbog ratnih okolnosti nisu uplaćivani nikakvi doprinosi i to mu se ne racuna u staž osiguranja, nego u poseban staž.Osoba B se na istim tim poslovima zaposlila 1996. godine odnosno po završetku rata. Ako su obje osobe imale po 20 godina kada su se zaposlile i imaju istu beneficiju npr. od 4 mjeseca po godini, po ovom zakonu osoba A da bi ostvarila pravo na penziju mora raditi duže na istim poslovima od osobe B za gotovo čitav ratni period, odnosno gotovo 4 godine. Pravedno bi bilo da se svim osobama koje su učestvovale u ratu, naravno rat je posao koji ima najveću moguću beneficiju, i koje to žele, omogići da se navedeno efektivno vrijeme, ne u uvećanom trajanju, računa kao staž osiguranja.
Pitanje postavljeno puta: 1Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,
Pitanje postavljeno puta: 1Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,
Pitanje postavljeno puta: 1Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,
Pitanje postavljeno puta: 1Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,
Pitanje postavljeno puta: 1Ovaj Zakon u nepravedan polozaj dovodi osobe sa beneficiranim radnim stazom, odnosno osobe koje rade na poslovima koji su štetni po zdravlje, u smislu vremena provedenim na poslovima opasnim po zdravle da bi se ostvarilo pravo na penziju.Zamislite osubu A i B. Osoba A je radila na poslovima sa beneficijom tokom citavog rata, ali mu naravno zbog ratnih okolnosti nisu uplaćivani nikakvi doprinosi i to mu se ne racuna u staž osiguranja, nego u poseban staž.Osoba B se na istim tim poslovima zaposlila 1996. godine odnosno po završetku rata. Ako su obje osobe imale po 20 godina kada su se zaposlile i imaju istu beneficiju npr. od 4 mjeseca po godini, po ovom zakonu osoba A da bi ostvarila pravo na penziju mora raditi duže na istim poslovima od osobe B za gotovo čitav ratni period, odnosno gotovo 4 godine. Pravedno bi bilo da se svim osobama koje su učestvovale u ratu, naravno rat je posao koji ima najveću moguću beneficiju, i koje to žele, omogići da se navedeno efektivno vrijeme, ne u uvećanom trajanju, računa kao staž osiguranja.
Pitanje postavljeno puta: 1Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,
Pitanje postavljeno puta: 1Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,
Pitanje postavljeno puta: 16
Amra Kunovac (2014),
12.08.2017. 12:37:36
Slazem se s prijedlogom prelaznih koeficijenata,jer smatram da je novi Zakon po mnogo cemu diskriminatoran.
Dženan Đonlagić (2014),
22.02.2017. 07:02:15
Slažem se sa prijedlogom prelaznih koeficijenata jer će budući penzioneri koji danas imaju 35 godina radnog staža imati niže penzije po novom modelu.
Ja mislim da retroaktivna primjena obračuna penzija za građane koji su radili 35 godina i više po drugom modelu diskriminatorna i ima elemente protivustavnosti. Zato necu glasati za novi Zakon o PiO, jer je diskriminatoran prema različitim kategorijama.
Sve amandmane koji smo kao Klub DF do sada ulagali na vladine prijedloge, vlast SDA i HDZ je apriori odbijala.
Midhat Karović (2014),
21.02.2017. 08:04:44
Poštovani apsolutno podržavam odgovor koji je dat na postavljeno pitanje i smatram da je ovo veoma bitno da se ugradi u ovaj Zakon o Penzijskom i invalidskom osiguranju, čak bi ovu kategoriju trebalo decidno razraditi i ugraditi u zakon.Stojim na raspolaganju za svaku pomoć.
s poštovanjem Midhat Karović
Davor Vuletić (2014),
06.03.2017. 20:36:26
Vrlo konkretno i precizno pitanje na koje odgovor mogu dati samo oni koji su kreirali Zakon i koji se smatraju stručnim u toj oblasti.
Suzana Franjka-Galić (2014),
19.10.2017. 10:02:56
POštovanje istinskim borcima i mišljenja sam da im treba dati sva pripadajuća prava, međutim mi imamo problem "lažnih boraca" zbog kojih posljedice snose pravi.
lijep pozdrav.
Da li je u novi Prijedlog zakona o PIO FBiH, koji će se naći pred zastupnicima Predstavničkog doma 14.03.2017. godine ugrađena odredba da će taj zakon stupiti na snagu 01.07.2017. godine. Da li to znači da će svi zahtjevi za penzionisanje koji budu podnešeni do 01.07.2017. godine biti obrađeni shodno starom Zakonu o PIO FBiH.
Pitanje postavljeno puta: 4
Aner Žuljević (2014),
06.03.2017. 08:32:49
Po logici stvari smatram da ce se do stupanja na snagu novog zakona primjenjivati aktuelni..
Salmir Kaplan (2014),
08.03.2017. 13:57:35
Postovani,
svi zahtjevi do 1.7.2017. bi trebalo da budi obradjeni po starom (sadasnjem) Zakonu o PIO. Medjutim, sva pitanja vezana za nacin obrade i obracuna zahtjeva za penzionisanje po meni treba uputiti Zavodu za PIO.
Dževad Adžem (2014),
09.03.2017. 15:39:00
Mislim da se nijedan Zakon ne može primjenjivati retroaktivno i da će svi zahtjevi za penzionisanje koji budu podnešeni do 01.07.2017. godine biti obrađeni shodno starom Zakonu o PIO FBiH. Na Vaše pitanje ću odgovoriti preciznije nakon konsultacija sa klubom DFa.
Dali ce umirovljenici sa razmjernim mirovinama i stazom preko 16g.moci podnijeti zahtjev za starosnu mirovinu po novom zakonu,jer po novom zakonu ispunjavaju uvjet od min .15god.staza. Hvala unaprijed.
Pitanje postavljeno puta: 1Poštovanje, možda je već prethodno bilo postavljano ovo pitanje ali nisam uspio pronaći odgovor, zanima me kako će se vršiti određivanje bodova, kako će se dobijati vrijednost boda za osobe koje bi na osnovu plate imale npr. 1.2 boda ili 1.7 boda? Da li to znači da se takvim osobama uzima u razmatranje 1bod bez obzira koliko je njihova plata bila iznad prosječne(a da nije bila duplo veća)?Hvala
Pitanje postavljeno puta: 1