Da li se slažete sa uvođenjem zatvorske kazne za lica koja nesavjesno troše budžetska sredstva?
Pitanje postavljeno puta: 167
Saša Mitrović (2014),
15.03.2017. 09:05:00
Poštovanje,naravno da se slažem da treba uvesti još strozije kazne da se da opomena za sve koji bi i pomislili da troše.Lijep pozdrav.
Admir Hadžipašić (2014),
29.09.2015. 11:57:53
Mišljenja sam da bi onda u zakonu trebalo jasnije definirati šta se podrazumijeva pod nesavjesnim trošenjem budžetskih sredstva. Budžetska sredstva se mogu trošiti samo u one svrhe i na način kako su to usvojila zakonodavana tijela. Ne shvatljivo mi je da bi neko mogao mimo toga trošiti sredstva, a ako ih troši onda je to svakako već po postojećim zakonskim odredbama ne zakonito i podliježe krivičnoj odgovornosti. A za takvo trošenje budžetski sredstva naravno da je po postojećem zakonu zaprijećena kazna zavtorska, i bilo je takvih presuda.
Anes Osmanović (2014),
16.05.2017. 15:20:27
Naravno. Od budžetskih sredstava zavisi veliki broj institucija koje su neophodne za funkcioniranje svakog čovjeka kao što su zdravstvene, sigurnosne, upravne institucije. Svako nesavjesno trošenje novca kojim se krši zakon treba , i mora biti kažnjivo u skladu sa propisanim zakonima naše države.
Slađan Ilić (2014),
07.04.2017. 05:47:43
Da, samo rigorozne kazne mogu zaustaviti nesavjesno i nezakonito trošenje javnog novca
Mirvet Beganović (2014),
29.09.2015. 18:02:24
Da
Amil Buljubašić (2014),
09.10.2015. 07:42:41
Da
Rasim Kantarević (2014),
24.09.2015. 16:09:45
Da
Aner Žuljević (2014),
23.10.2015. 05:32:58
Obavezno!
Halid Muhić (2014),
07.03.2017. 11:40:14
svakako da trebaju biti kažnjeni ukoliko se dokaže u normalnoj pravnoj-sudskoj proceduri da su krivi. Šta znači zatvorska kazna? Koji oblik?
Mensud Borović (2014),
31.07.2017. 21:19:33
Za sva lica koja krše zakone, zloupotrebljavaju svoj položaj i nesavjesno ili neodgovorno troše budžetska sredstva svih građana, treba primjeniti krivične sankcije.
Ismet Osmanović (2014),
07.10.2015. 18:00:22
Slažem se sa odredbom koja će na takav ii sličan način sankcionirati sve onne koji troše javni novac (budžetski) tako što probijaju budžetske stavke i tako ruše Odluke Parlamenta kao i za one koji ta srredstva troše mimo namjena utvrđenih Budžetom i Zakonom o izvršenju budžeta. Pozz.
Šemsudin Kavazović (2014),
01.03.2017. 17:02:09
Naravno da treba taj dio ugraditi u krivični zakon FBiH. Svjedoci smo da su budžetska sredstva predmet nesavjesne potrošnje pojedinih lica koje rade u javnoj upravi, te stoga treba da se takve osobe trebaju izvesti pred lice pravde. Isto tako, mišljenja sam da takve osobe trebaju da se suspenduju sa radnog mjesta, ili da im se uruči otkaz, jer sredstva radnih ljudi Federacije BiH ne trebaju biti nesavjesno trošena.
Sanel Razić (2014),
25.09.2015. 07:48:16
U svojim dosadašnjim diskusijama, više puta ukazivao sam na nedostatak instituta odgovornosti u utrošku budžetskih sredstava. U svakom slučaju, slažem se da je izuzetno neophodno otvoriti detaljniju raspravu u pogledu odgovornosti za "nesavjesno" ili "nenamjensko" ili "nezakonito" korištenje budžetskih sredstava.
Jasmin Kadić (2014),
05.04.2018. 12:38:47
Nažalost dobar dio budžetski sredstava se troši netransparentno, bez izvještaja o utrosku istih, a neka se i evidentno troše na nezakonit način. Postoje i brojni primjeri iz nalaza Ureda za reviziju FBiH koji govore o netransparentnom ili nezakonito trošenju budžetski sredstava. Nažalost, Tuzilastvo FBiH nije postupalo na odgovarajući način niti dovelo do sankcionisanja odgovornih lica prema već postojećim zakonskim okvirima.
Mišljenja sam da je neophodno sto hitnije uvesti primjenu već postojećih zakona u dijelu sankionisanja lica koje nesvjesno troše sredstva, a također podupirem mogućnost uvođenja zatvorske kazne za lica koja nesvjesno troše budžetska sredstava.
Mahir Mešalić (2014),
12.10.2015. 00:12:45
Naravno da se slažem, ukoliko nadležni Sud utvrdi krivičnu odgovornost kod lica koja nesavjesno troše budžetska sredstva. To mora biti tačno definirano jer velike količine sredstava troše i na Javne nabavke koje su, po meni največi izvor korupcije i krađe.
Amra Haračić (2014),
27.09.2015. 20:35:13
Ja se iskreno nadam da će ovaj prijedlog dobiti podršku u Parlamentu.Kako bi se konačno stalo u kraj ovom problemu treba ga svakako definisati kao krivično djelo i , zašto da ne, propisati i kaznu zatvoru u skladu sa imovinskim cenzusom predviđenim u navedenom prijedlogu.
Alma Kratina (2014),
27.09.2015. 14:07:59
Jedna od kljucnih rijeci za rjesavanje slozenih situacija i kvalitetnih odgovora na pitanja na koja se mora urgentno odgovoriti je : Odgovornost. Dakle dok ne bude odgovornosti za nesavjstan rad,za nenamjensko trosenje budzetskih sredstava ova pojava ce biti dio nase svakodnevnice.Dakle svakako Da za uvodenje zatvorske kazne za ovakve pojave.
Mujo Hodžić (2014),
08.10.2015. 19:34:52
da
Dževad Adžem (2014),
01.03.2017. 16:44:40
Budžet je, poslije Ustava najvažniji dokument i njime se, obezbjeđenjem prihodovne strane finansiraju javne politike u, za građane važnim sferama života i djelovanja. U stvarnosti Budžet je centralizovanje finansijskih sredstava prikupljen indirektnim i direktnim porezima te drugim zakonskim, fiskalnim i parafiskalnim nametima. Važan dokument kada je u pitanju utrošak budžetskih sredstava je Zakon o izvršenju budžeta za fiskalnu godinu. Zakonom su regulisani prioriteti u finansiranju te procenti eventualnog preusmjerenja unutar budžetskih kodova ministarstava. Svako kršenje Zakona o izvršenju bužeta i nenamjenski utrošak srdstava povlači krivičnu odgovornost kako predlagača tako i organa koji verifikuje takve odluke. Odgovor na Vaše pitanje je sledeći: Smatram da bi nakon utvrđivanja zloupotrebe finansijskih sredstava od stranr pojrdinaca ili vlada MORALO podlijegati oštrim sankcijama a kao zagovornik teorije generalne prevencije u smislu da se počiniocu hapse, u svaakom slučaju bih podržao tako represivne ali konkretne mjere.
Midhat Karović (2014),
23.01.2018. 15:27:42
Pa sve dok nebudu sankcionisani oni koji nesavjesno a dobar dio svjesno to radi, zato što niko ne odgovara sredstva će se nekontrolisano trošiti za samo njima poznate stvari.Apsolutno se zalažem za Kaznene odredbe za uvođenje zatvorske kazne svima kod kojih se pronadje nesavjesno trošenje budžetskih sredstava.Dok se to ne uvede u zakonodavstvo ovdje još malo 95% građana će biti na javnim kuhinjama onosno na prosjačkom štapu.
Hvala na pitanju
Davor Vuletić (2014),
05.04.2017. 18:59:11
Kao pravnik moram reći da bi se korektno odgovorilo na ovo pitanje potrebno je definirati nekoliko stvari:
šta znači "nesavjesno trošenje budžetskih sredstava"?
šta je biće tog krivičnog djela?
procjena kolika je društvena opasnost u odnosu na druga krivična djela koja su zaprijećena novčanim kaznama?
da li podrazumjeva djelo koje se samo jednom učini ili je ono u produžetku tj. ponavlja se duže vrijeme?
o kojem iznosu se radi a koji se smatra drušveno neprihvatljivim van margine "pogreške" ljudskog faktora ili "loše procjene"?
u kakvom je odnosu ovo djelo sa djelom zloupotrebe položaja u cilju pribavljanja nezakonite koristi za sebe ili treća lica?
Tek nakon ovakve analize na pitanje se moze odgovoriti vođeni principima pravne nauke a van domena populizma
Suzana Franjka-Galić (2014),
09.08.2017. 12:03:45
Svakako da treba uvesti visoke zatvorske kazne i povrat nesavjesno utrošenog novca buđetskih stedstava..
Pozdrav!
Mujo Hasić (2014),
09.08.2017. 12:09:58
Bilo ko da nesavjesno troši novac poreznih obveznika trebao bi konačno biti zakonski sankcionisan uz obavezu vraćanja iznosa sredstava ako ih je sebi prisvojio.
Nermin Nikšić (2014),
27.03.2017. 11:57:33
Poštovani,
SDP BiH ima jasan stav po pitanju sankcionisanja onih koji novac građana FBiH troše nasavjesno i netransparentno, smatramo da apsolutno treba da budu kažnjeni svi oni koji na ovaj način direktno ugrožavaju građane FBiH. U prethodnom mandatu smo kroz set antikoruptivnih zakona koji je usvojen i niz drugih zakonskih rješenja vrlo jasno i konkretno donijeli mjere, iako trenutna koalicija ne želi ni da omogući provođenje donešenih zakona, a pogotovo da pooštrava sankcije za navedena nedjela.
S poštovanjem,
Nermin Nikšić
Rusmir Mesihović (2014),
06.11.2015. 13:19:00
Zakonska regulativa u Federaciji Bosne i Hercegovine je veoma jasna i definisana, stoga je nepotrebno komentarisati kažnjavanje za eventualna počinjena krivična djela.
Član 387.
Nesavjestan rad u službi
(1) Službena ili odgovorna osoba u Federaciji koja povredom zakona, drugog propisa ili općeg akta ili propuštanjem dužnosti nadzora, očito nesavjesno postupi u vršenju dužnosti, pa zbog toga pravo drugog bude teško povrijeđeno ili nastupi imovinska šteta koja prelazi 1.000 KM, kaznit će se novčanom kaznom ili kaznom zatvora do tri godine.
(2) Ako je krivičnim djelom iz stava 1. ovog člana teško povrijeđeno pravo drugog ili nastupi imovinska šteta koja prelazi 10.000 KM, učinitelj će se kazniti kaznom zatvora od šest mjeseci do pet godina.
Jasmina Zubić (2014),
24.09.2015. 21:19:46
da
Mira Grgić (2014),
02.03.2017. 06:56:22
To bi bio dobar potez ali bi morali znatno proširiti zatvorske kapacitete!
Vjekoslav Bakula (2014),
26.09.2015. 16:31:13
Poštovani...
DA...naravno...
Pitam se tko će to nezavisno utvđivati...
U sustavu koji politički ne "odrađuje" pojedince apsolutno DA...
S poštovanjem,
Azra Hadžiahmetović (2014),
25.09.2015. 16:35:29
Da. Naravno. I sve dok ne postoji drasticno sankcionisanje, suocavacemo se sa pojavama ove i slicne vrste
Ismet Kurić (2014),
29.09.2015. 15:10:24
da, bez dileme
Da li smatrate da trosenje budzetskih sredstava treba biti transparentno, i dostupno javnosti?
Pitanje postavljeno puta: 4
Saša Mitrović (2014),
01.03.2017. 13:44:45
Poštovanje,apsolutno se slažem da bi to trebalo biti transparentno lp
Da li se slažete sa uvođenjem zatvorske kazne za lica koja nesavjesno troše budžetska sredstva?
Pitanje postavljeno puta: 1