Rođen 1961. godine. Završio Vojnu gimnaziju, zatim Vojnu akademiju. Od 1992. pripadnik Armije RBiH. U Armiji RBiH i OS BiH obavljao niz odgovornih rukovodnih dužnosti. Penzionisan u skladu sa zakonom o sluzbi u OS u činu pukovnika. Posljednja dužnost u OS BiH načelnika G-2.
Obavljao funkciju ministra MUP ZDK.
Član DF-a od samog osnivanja.
Pitanje: Slažete li se sa ovakvom podjelom nadležnosti između Federacije BiH i kantona kada je u pitanju upravljanje mineralnim sirovinama?
Odgovor:
Poštovani,
Upravljanje mineralnim sirovinama definisano je članom 3. i članom 6. Nacrta Zakona o rudarstvu Federacije BiH. Kantoni, odnosno kantonalna ministarstva upravljaju: nemetalnim mineralnim sirovinama; Sekundarnim mineralnim sirovinama koje se javljaju kao neiskoristeni ostatak dobijanja, oplemenjivanja i prerade primarnih mineralnih sirovina kao i svim mineralnim sirovinama prirodnog porijekla koje nisu navedene u zakonu. Federacija upravlja: energetskim mineralnim sirovinama, mineralnim sirovinama iz kojih se mogu proizvoditi metali; soli i slane vode, te mineralne i geotermalne vode.
Podjela nadležnosti između Federacije i kantona na tragu je iskljucivih nadležnosti pojedinih nivoa vlasti. Naime, Federacija je iskljucivo nadlezna za energetiku, pa shodno tome je i u federalnoj nadleznosti i upravljanje mineralnim sirovinama iz oblasti energije, isto se odnosi na vode (soli i slane vode, geotermalne i mineralne vode). Dakle raspodjelu nadležnosti u upravljanju mineralnim sirovinama smatram logickim slijedom iskljucivih nadležnosti, te iz tog razloga podržavam raspodjelu koja je navedena u članu 6. Nacrta Zakona o rudarstvu Federacije BiH.
Sa poštovanjem
Pitanje: Smatrate li da su propisane novčane kazne dovoljno visoke, s obzirom na ozbiljnost djelatnosti?
Odgovor:
Poštovani,
Za ukupno 22 prekršaja iz člana 118. Stav 1. propisana je kazna u rasponu od 10 do 15 hiljada KM. Mene zbunjuje činjenica da je toliki broj prekršaja definisan istim stepenom opasnosti, odnosno istom težinom. Licno smatram da medju tih 22 prekršaja ima onih za koje bi trebala biti zaprijecena veca kazna, a ima i onih za koje je kazna previsoka.
Sa poštovanjem
Pitanje: Podržavate li obavezu privrednih društava koje vrše eksploataciju na određenom području da u toku izvođenja radova, a najkasnije po njihovom okončanju, izvrše konačnu sanaciju zemljišta i tehničku rekultivaciju degradiranih površina ili će im, u suprotnom, biti onemogućena eksploatacija na novom eksploatacionom polju?
Odgovor:
Poštovani,
Vaše pitanje je regulisano članom 115. stav 3. Nacrta Zakona o rudarstvu. Obzirom da iz Vašeg pitanja proizilazi da ste upoznati sa materijom i da Vas interesuje oblast zaštite okoliše, odgovorit ću Vam vrlo kratko. Podržavam navedeno zakonsko rješenje.
Pitanje: Da li mislite da će se novčanom kaznom u iznosu od 50 KM do 250 KM uticati na radnike da se pridržavaju mjera zaštite na radu?
Odgovor:
POštovani,
Zakon propisuje niz kaznenih mjera za odgovorna lica, a u članu 121 propisuje i prekršajne kazne za radnike koji ne provode mjere zaštite na radu i mjere zaštite od požara u okviru djelokruga svoga rada. Propisne kazne su u rasponu, kako i navodite, od 50 do 250 KM.
Polazeći od činjenice da je svaki radnik morao završiti obuku iz zaštite na radu i zaštite od požara (što predviđa Zakon) a oni koji iz dva pokušaja nisu uspjeli položiti ispit moraju biti premješteni na drugo radno mjesto, odnosno raskinutu radni odnos u skladu sa Zakonom o radu, proizilazi da nepredržavanje propisanih mjera predstavlja kršenje radne discipline. Obzirom na radni ambijent i prirodu posla nedisciplina može izazvati dalekosežne posljedice, smatram da je sankcionisanje nediscipline i neodgovornosti kojom se ugrožava sopstvena i sigururnost ostalih, ispravna zakonska odredba.
Sa poštovanjem
Pitanje: Poštovani,U ovom trenutku, bilo kakav sličan zakon u konačnici neće skoro pa nijednom radniku povećati neto platu. Cijene ostaju iste ili veće. I dalje imamo isti PDV na hljeb, na udžbenike i na luksuzne telefone. Koliko će još godina narod spajati kraj sa krajem, dok konačno osjeti benefite te rasterećene privrede? Bosanci i Hercegovci će lahko halaliti čak i velike poreze. Dokazali su to oni koji su otišli u države sa većim porezima. I većim životnim standardom.Zatim, konkretno pitanje u vezi freelancera i uplata iz inostranstva:Sa ovim Zakonom, freelanceri će plaćati 13% + 32.5% + 500-700 KM fiksnih mjesečnih troškova (za obrt ili d.o.o.). Zar ovo nije nepravedno, jer na ovaj način opterećenje za jednog pojedinca je isto kao opterećenje za jednu firmu? Nadam se da ste svjesni koliko će nas ovo učiniti manje konkurentnim, i da ovo može značiti gubitak posla za mnoge.Pogledajte primjer Ukrajine, koja je SMANJILA ove poreze (bili su oko 7-8%), tako je outsourcing u Ukrajini procvjetao.Lijep pozdrav.
Odgovor:
Poštovani,
Uvodni dio Vašeg pitanja prokomentarisao bih samo jednom recenicom. PDV plaća krajnji korisnik (dakle građani), PDV cini preko 80% prikupljenih indirektnih poreza, a indirektni porezi (pored PDV tu su carine i akcize) cine iznad 60% prihodovne strane budzeta Federacije. Dakle, slobodno možemo zakljuciti da ovu državu finansiraju sami građani, pa kad je to cinjenicno tako, moje je mišljenje da je jedinstvena stopa PDV-a neodrživa. Osnovne životne namirnice, lijekovi, knjige. kultura i slicno nebi trebali biti oporezovani istom stopom kao i "luksuzni telefoni" kako navodite ili neke druge luksuzne stvari. Međutim Zakon o PDV-u je državni zakon i tim problemima treba da se bave kolege u državnom parlamentu.
Jedno od nekoliko neprihvatljivih rješenja u Prijedlozima Zakona o doprinosima i Zakona o porezu na dohodak je nacin na koji su tretirani freelenceri i (po meni) Ugovori o djleu Zakon o porezu na dohodak predviđa stope od 10% i 13%, gdje su sa 10% oporezovanu samo prihodi po osnovu kamata (kamate po vrjednosnim papirima, kamapte po osnovu datih zajmova i kamate koje predstavljaju raspodjelu prihoda investicijskih fondova, ako nisu oporezovane kao udio u dobiti), dakle kamate na štednju (bilo koji vid štednje) nisu oporezive kako smo to mogli cuti od nekih nedogovornih osoba u javnim istupima. Dakle i za freelencere je definisan porez na dohodak po stopi 13% kako ste naveli i ja se s tim mogu složiti. Niko nije oslobođen plaćanja poreza na prihod ili dohodak koji ostvaruje od nesamostalnog rada, samostalnog rada, imovine i imovinskih prava, prihoda od ulaganja kapitala, nagradnih igara i igara na srecu.
Ne podržavam prijedlog da freelenceri placaju penzijsko i zdravstveno osiguranje, a da im istovremeno nije omogućeno da u punom kapacitetu i konzumiraju prava iz tih fondova. Dakle ili se moraju uvesti u prava kroz Zakon o PIO i Zakon o zdravstvenom osiguranju istovremeno sa nastalom obavezom plaćanja tih doprinosa po prijedlogu Zakona o doprinosima ili moraju biti izuzeti od plaćanja tih doprinosa.
Sa postovanjem,